Opt planuri pentru Iasi

POR, Iasi, finantare

Primaria a definitivat proiectele care vor beneficia de finantare. Printre acestea sunt o pasarela, un tunel, dar si autogara, linia de tramvai spre CUG, axa rutiera rapida Est-Vest in oras etc. „Sper ca, pana la sfarsitul anului sa avem lucrari incepute”, spune primarul.

Sefii Primariei au stabilit ce beneficii vor avea iesenii din integrarea in Uniunea Europeana. Pasarela „Octav Bancila”, asfaltarea unor strazi principale, noi linii de tramvai pe zona Nicolina – CUG, Autogara; sunt cateva din propunerile sefilor din Palatul Roznovanu. Cele opt proiecte totalizeaza peste 114 milioane de euro. De atat ar urma sa beneficieze municipiul ca pol de crestere pe axa I din Programul Operational Regional.

„Am discutat cu reprezentantii Agentiei de Dezvoltare Nord-Est. Am stabilit ca, in fiecare saptamana, sa existe o intalnire intre ei si noi, la Iasi sau Piatra Neamt. Vrem sa fim primii care depunem Planul Integrat de Dezvoltare al Polului de Crestere. La mijlocul lunii iunie vom avea si avizul de mediu. Apoi il vom depune spre analiza. Sper ca, pana la sfarsitul anului, sa avem contracte incheiate si eventual lucrari incepute pe aceste proiecte”, a declarat primarul Gheorghe Nichita.

Decizia de alocare a banilor se va lua deci in acest an, banii urmand a fi alocati efectiv ulterior, in transe, odata cu demararea lucrarilor.

Linia de tramvai spre CUG, relansata

Unul dintre cele mai mari proiecte propuse de municipalitate vizeaza pasarela „Octav Bancila”, dintre cartierele Dacia-Alexandru si Pacurari. Investitia este estimata la peste 21 milioane euro si include atat constructia pasarelei, cat si reabilitarea totala a strazilor Petru Poni, Toma Cozma, Tabacului, Stramosilor, Musatini, Vitejilor, Columnei, Plaiesilor si Sarmisegetuza.

„Documentatia pentru pasarela este gata. Se va merge pe configuratia actuala a carosabilului. Pasarela va avea doua benzi, cu posibilitate de extindere cu inca o banda. Aici avem toate actele necesare. Daca primim finantare, si miine putem demara licatatia de executie”, a precizat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.

Un alt proiect important vizeaza zona Nicolina – CUG. Municipalitatea a pregatat un proiect pentru reabilitarea totala a carosabilului din Podu Ros si pana la iesirea in municipiu. Pe tot acest traseu va fi schimbata si linia de tramvai. Aici, calea de rulare a tramvaielor este abandonata de mai multi ani. Investitia totala se ridica la peste 21 milioane euro. Alte 21 milioane euro sunt dorite de municipalitate pentru reabilitarea centrului istoric al municipiului. „Avem in vedere zona Cuza Voda si Bas Ceaus. pana la data de 30 noiembrie trebuie sa avem documentatia”, a afirmat Nichita.

Alt set de 19 strazi a fost grupat intr-un proiect ce vizeaza modernizarea retelei rutiere din zona cultural, istorica si turistica a municipiului. Investitia a fost estimata la 18,8 milioane lei si presupune modernizarea unor artere importante precum bulevardul Stefan cel Mare, bulevardul Carol I, strada Palat, Sfintul Lazar, strada si soseaua Sararie. „Aici cred ca vom include si liniile de tramvai de la rondul Triumf si pana pana la rondul Agronomie. Avem un studiu de fezabilitate, iar investitia este de aproximativ trei milioane lei”, a adaugat Chirica.

Unde va fi Autogara?

Municipalitatea incearca sa introduca in lista de prioritati si realizarea pasajului subteran de la Fundatie. Obiectivul ar urma sa fie inclus in proiectul de dezvoltare a axei Est – Vest a orasului, pe distanta Pacurari – Independentei – Elena Doamna – Bucsinescu. Cu tot cu pasajul rutier, investitia s-ar ridica la 14 milioane euro, scopul fiind fluidizarea circulatiei pe aceasta directie.

„Suntem in faza in care redactam caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate al viitoarei Autogari. Studiem doua amplasamente: cel de la depoul RATP de la Gara, iar altul la garajele RATP din Tudor Vladimirescu. Proiectul este estimat la 18,7 milioane euro. Vrem si realizarea unui Centru Tehnologic Regional, evaluat la opt milioane euro. Acest proiect trebuie implementat pana la inceputul anului 2012. Vrem sa il construim langa Tehnopolis si Centrul Expozitional. Va fi destinat in special pe partea de electrotehnica”, a completat Nichita.

Un ultim proiect vizeaza reabilitarea termica si mansardarea Caminului de Batrani „Sfintii Imparati Constantin si Elena” din Copou. Investitia a fost estimata la un milion de euro. „Intii trebuie finalizat PIDPC. Documentatia trebuie depusa. Apoi, cum se finalizeaza actele necesare pentru un proiect, acesta intra la evaluare. Nu cred ca vor fi probleme. Iasul beneficiaza de 114 milioane de euro, fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeana si Guvern. Cofinantarea locala este, de regula, 2%”, a declarat Constantin Apostol, directorul Agentiei Regionale de Dezvoltare Nord-Est.

Sursa: Ziarul de Iasi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top