Produse publicitare pe bani europeni

publicitate, fonduri europene, utilaje, consultant, investitie, cofinantare

Genuine Advertising a fost infiintata in urma cu 10 ani din ambitia Corinei Secula de a dovedi ca productia publicitara nu inseamna numai fluturasi si pixuri inscriptionate.

A inceput de la zero cu partea de imprimare, iar in prezent firma s-a dezvoltat si produce tot ceea ce inseamna materiale publicitare – bannere, semnalistica, serigrafie, decorare vitrine sau decorare masini. Iar pentru ca isi doresc sa-si dezvolte afacerea, cei doi asociati, Corina si Dorin Secula, au solicitat fonduri europene printr-un proiect a carui valoare atinge aproape doua milioane de lei (450.000 de euro).

Chiar daca afacerea s-a dezvoltat si cei doi produc tot ce se poate in domeniul publicitar, criza, dar si piata din Timisoara nu le-a adus suficiente satisfactii celor doi. „Nu era o crestere pe masura dorintelor. Nu depaseam un anumit nivel si pentru ca in Timisoara aceasta piata nu este foarte dezvoltata”, a mai spus Corina.

Un consultant bun da garantie

Dupa o analiza amanuntita, cei doi au hotarat sa ia fonduri europene pentru dezvoltarea si extinderea afacerii. „Idei avem cu duiumul, dar ca sa le putem pune in practica si sa putem fi competitivi trebuia sa facem investitii in utilaje si tehnologie”, a spus Corina. Ideea proiectului a venit in urma cu doi ani.

„Ne-am hotarat, iar in doua luni am intocmit dosarul, apoi am asteptat opt luni raspuns. in intocmirea dosarului nu am intampinat niciun fel de greutati pentru ca am avut consultant bun”, a spus Dorin Secula.

Proiectul are o valoare eligibila totala de 420.000 de euro, dintre care 175.000 de euro sunt bani nerambursabili. Restul de peste 245.000 de euro plus TVA trebuie suportat de investitor. „Cu TVA este o problema pentru ca se recupereaza foarte greu”, spune Corina. Contractul de finantare a fost semnat in luna martie a acestui an si trebuie sa fie finalizat anul viitor.

Utilaje de ultima generatie

Din banii europeni, firma care produce materiale va realiza o hala de productie si va cumpara sapte utilaje dintre care doua cu o tehnologie de varf. „Este vorba de un debitator si un utilaj de imprimari pe material rigid. Sunt utilaje care ne vor permite sa depasim orice limitare tehnica pe care o avem in prezent. Mai sunt strunguri si doua masini de gravat, cu laser si mecanic”, a mai spus Dorin Secula.

In prezent, firma are opt angajati, iar in urma acestui proiect vor fi angajati inca sase. Din cauza crizei economice si financiare, piata de desfacere este cea mai mare problema la ora actuala. „Sunt contracte care au incetat pentru ca partenerii de afaceri au inchis firmele. Am vrut chiar sa prelucram material inoxidabil, dar ne-am reorientat in industria publicitara”, a mai declarat Corina Secula.

Cofinantarea va fi asigurata din resurse proprii. „In acest context, desi avem contractul semnat si in derulare, bancile nu se inghesuie sa asigure cofinantarea. La noi, sistemul bancar inca este rigid, iar daca nu poti sa asiguri din resurse proprii cofinantarea, exista riscul sa ratezi implementarea proiectului. Asadar, ideea de accesare a fondurilor este foarte buna daca ai partea de cofinantare”, a adaugat Dorin Secula.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top