Alba Iulia: Sistem informational de 50.000 euro la primarie

Alba Iulia, fonduri europene, proiect informational, GIS

Prin intermediul programului GIS „Geographic Information System” (Sistem Informatic Geografic) se va realiza gestiunea geospatiala a informatiilor ce tin de urbanism, patrimoniu si registru agricol.

Harti electronice ale orasului

Mai exact, documentele vor fi introduse in baza de date, iar pentru o mai buna localizare a acestora, ele vor putea fi vizualizate in functie de harta geografica a orasului. Respectiva harta digitala va permite localizarea imobilelor si a bunurilor de patrimoniu din oras si identificarea vecinatatilor acestora, precum si gospodariile agricole existente.

„Portalul va permite accesul in timp real la informatii importante pentru cetateni. Aplicatia va permite vizualizarea tuturor proiectelor desfasurate de primarie. Oamenii vor putea sa efectueze on-line platile la impozite si taxe locale, precum si sa acceseze alte servicii moderne. Si la ora aceasta cetatenii ar putea sa-si plateasca impozitele prin intermediul internetului deoarece avem implementat inca din 2002 un proiect in acest sens. Din pacate, cetatenii nu au inca aceasta cultura, dar in timp se vor obisnui. E de datoria noastra sa cream astfel de servicii”, a declarat primarul Mircea Hava.

Documente eliberate mai repede

Cererile venite din partea cetatenilor vor fi solutionate mult mai repede, acolo unde este posibil, chiar in termen de cinci zile. „Acest proiect a fost gandit pentru a combina eforturile mai multor institutii. in ceea ce priveste cetateanul, acesta are un control al fluxului de documente si al stadiului de rezolvare al acestora”, a spus Mircea Rasteiu, unul dintre responsabilii cu implementarea proiectului.

Personal instruit

Proiectul informational va fi implementat in urmatoarele 17 luni. in data de 26 noiembrie va avea loc licitatia. „Daca nu vom avea parte de contestatii, speram ca la sfarsitul lunii decembrie sa semnam contractul. Dorim ca o singura firma sa se ocupe atat de serviciile necesare cat si de echipamentele informatice”, a mai spus primarul Mircea Hava.

De asemenea, acesta a precizat ca un numar de 85 de persoane din cadrul institutiei vor participa la cursuri de specializare.
La ora actuala, sistemul informational functioneaza in primariile din Oradea, Brasov si Bucuresti.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top