
Pentru orasul Iasi sunt repartizate fonduri nerambursabile de peste 111 milioane de euro, insa edilii nu au reusit sa depuna nici macar un proiect pentru a obtine acesti bani.
Primarul Gheorghe Nichita a anuntat in 2009 ca va depune opt proiecte cu finantare externa, iar primul ar viza construirea pasarelei Octav Bancila. Pasarela, care ar trebui ridicata in 18 luni, are avea scopul sa faca legatura intre cartierele Dacia, Alexandru cel Bun si Pacurari. Investitiea este evaluata la 84 de milioane de lei.
Lucrari la drumuri, intarziate doi ani
La Agentia pentru Dezvoltare Regionala Nord-Est (ADRNE) din Piatra Neamt nu a fost depus niciun proiect in 2009 din partea Primariei Iasi.
„Mai avem de obtinut un aviz pentru a avea cererile complete si vom depune proiectul la inceputul anului”, a spus Cosmin Coman, director in cadrul Primariei.
Pe de alta parte, Suceava a luat fata Iasiului deoarece la Agentie au intrat deja in analiza cinci proiecte pentru dezvoltarea urbana.Desi sefii judetului au semnat cereri de finantare inca din 2008 pentru modernizarea unor drumui intre Iasi si Neamt, Vaslui, Botosani, lucrarile nu au demarat nici pana acum. Conducerea Consiliului Judetean (CJ) da vina pe hatisul birocratic si reclama faptul ca licitatiile demarate pana in prezent au fost contestate.
„Au fost contestatii peste contestatii la drumurile care aveau finantarea asigurata”, a spus Constantin Simirad, presedintele CJ Iasi. Primul contract de executie a fost semnat abia in decembrie, pentru DJ 208, care asigura legatura intre Neamt si Suceava, prin Iasi.
Contractul a fost obtinut de firma omului de afaceri Costel Casuneanu, cunoscut drept „regele asfaltului”, iar valoarea acestuia este de 40 de milioane de lei.
„Ne-am chinuit un an cu acest proiect. Speram sa demaram lucrarile in primavara”, a mai spus Simirad. Consiliul Judeatean a mai depus doua proiecte, pentru refacerea DJ 248 dintre Iasi si Vaslui si DJ 282, Iasi-Botosani. Primul este blocat in contestatii, iar pentru cel de-al doilea nici nu a fost demarata licitatia.