Cetatea medievala Bistrita se vrea brand inregistrat

cetate, Bistrita, brand, fonduri europene, POR, proiect, turism, finantare

Intentia municipalitatii vine pe fondul depunerii unui proiect cu finantare europeana, prin care Primaria Bistrita doreste sa transforme vechea cetate intr-un brand, la fel de cunoscut ca celelalte sase cetati medievale din Transilvania si sa organizeze vara un targ medieval, care sa promoveze turistic zona.

Proiectul „Promovarea turistica a Cetatii Medievale Bistrita” va fi depus pe Programul Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 5 „Dezvoltarea durabila si promovarea turismului”, domeniul major de interventie 5.3 „Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica”.

Potrivit primelor estimari, valoarea totala a proiectului va depasi 990.000 lei, dar 82% din aceasta va fi asigurata prin finantare nerambursabila.

Daca acest proiect va fi declarat castigator, targul turistic medieval se va desfasura odata cu „Zilele Bistritei” si va fi un prilej de promovare, timp de trei zile, a tuturor cetatilor medievale din Transilvania, membre ale Asociatiei Siebenburgen.

In a doua zi de targ, proiectul prevede organizarea a doua concursuri culinare, in care vor fi selectate un meniu si o bautura specifice Bistritei.

Ca eveniment de relatii publice, va avea loc un congres al Siebenburgen, dupa care se va semna un protocol, in ultima zi a manifestarii. in functie de durata de evaluare a proiectului, acest targ medieval al Bistritei ar putea fi organizat pentru prima data, cel mai probabil, anul viitor, daca se va obtine finantarea europeana asteptata.

Sursa: Portalul National de Administratie Publica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top