
Dintre acestea, cele mai multe solicitari, 388 de cereri de finantare, in valoare de 119 de milioane euro, se refera la componenta structurilor de cazare (pensiuni, cabane, etc), iar 162 de cereri, cumuland 28 de milioane euro, vizeaza componenta legata de finantarea centrelor de informare turistica.
Pentru aceasta sesiune au fost disponibile fonduri in valoare de 136 de milioane de euro. Suma maxima nerambursabila care poate fi acordata pentru finantarea unui proiect de incurajare a activitatilor turistice este de 200.000 de euro.
Pana in prezent pentru Masura 313 au fost depuse 1.401 de cereri de finantare conforme cu o valoare totala de 243,15 milioane de euro. Dintre acestea, 634 de proiecte, in valoare 115,52 milioane de euro, au fost selectate pentru a primi finantare. Pana in acest moment, APDRP a incheiat contracte de finantare cu 594 de beneficiari, voaloarea publica a acestor contracte insumand peste 104 de milioane de euro.
Informatii suplimentare
Masura 313 – „Incurajarea activitatilor turistice” face parte din Axa III – „Imbunatatirea calitatii vietii in zonele rurale si diversificarea economiei rurale” si are ca obiectiv general dezvoltarea activitatilor turistice in zonele rurale care sa contribuie la cresterea numarului de locuri de munca si a veniturilor alternative, precum si la cresterea atractivitatii spatiului rural.
Obiectivele specifice ale Masurii 313 se refera la crearea si mentinerea locurilor de munca prin activitati de turism, in special pentru tineri si femei, la cresterea valorii adaugate in activitati de turism, la crearea, imbunatatirea si diversificarea infrastructurii si a serviciilor turistice, cat si la cresterea numarului de turisti si a duratei vizitelor acestora.
Obiectivele operationale vizeaza cresterea si imbunatatirea structurilor de primire turistica la scara mica, dezvoltarea sistemelor de informare si promovare turistica, crearea facilitatilor recreationale in vederea asigurarii accesului la zonele naturale de interes turistic.
Beneficiarii eligibili pentru sprijinul acordat prin Masura 313 sunt micro-intreprinderile, dar si persoane fizice neinregistrate ca agenti economici care se vor angaja ca pana la data semnarii contractului de finantare sa se autorizeze. De asemenea, beneficiari eligibili pot fi si Comunele, prin reprezentantii lor legali, Asociatiile de Dezvoltare Intercomunitara realizate doar intre comune si organizatiile non-guvernamentale, in conditiile in care aplica pentru proiecte de interes public si negeneratoare de profit, acest lucru putandu-se realiza numai in cadrul componentelor „c” si „d” ale acestei masuri.
Investitiile eligibile in cadrul Masurii 313 sunt impartite pe patru componente.
Componenta „a” a acestei masuri se refera la investitii in infrastructura de primire turistica si anume la constructia, modernizarea, extinderea si dotarea structurilor de primire turistice (structuri agroturistice si alte tipuri de structuri de primire turistice realizate de o micro-intreprindere) avand pana la 15 camere. Tipurile de structuri de primire turistice care pot fi finantate prin aceasta masura cu functiuni de cazare sunt vilele, bungalow-urile, cabanele turistice, campingurile, satele de vacanta, popasurile turistice, casutele tip camping, pensiunile turistice si agroturistice, etc.
A doua componenta (componenta „b”) se refera la investitii in activitati recreationale. Astfel, aici se incadreaza investitiile private in infrastructura turistica de agrement independenta sau dependenta de structura de primire turistica precum spatii de campare, amenajari de stranduri si piscine, achizitionare de mijloace de transport traditionale pentru plimbari, trasee pentru echitatie, inclusiv prima achizitie de cai in scop turistic (cu exceptia celor pentru curse si competitii) si asigurarea adaposturilor acestora, rafting etc.
Investitiile in infrastructura la scara mica precum centrele de informare, amenajarea de marcaje turistice, s.a. reprezinta cea de a treia componenta (componenta „c”) a Masurii 313.
Prin ultima componenta se poate primi finantare pentru dezvoltarea si marketingul serviciilor turistice legate de turismul rural – componenta „d”. Asadar, este eligibila elaborarea materialelor promotionale precum prima editare a materialelor in scopul promovarii actiunilor turistice (brosuri de prezentare, panouri de informare, etc).