Aceasta reprezinta prima etapa din cadrul Campaniei de informare pentru Programul National de Dezvoltare Rurala (PNDR) „Fonduri europene pentru mediul rural”, demarata in data de 2 februarie 2011.
Pana in prezent au fost vizitate de catre caravana de informare a APDRP peste 300 de localitati din tara.
Aceasta prima luna de campanie a fost axata pe interactiunea la nivel de grupuri mici de locuitori, – abordarile de tip kitchen table si atelierele de lucru – care au adunat mai multi participanti din spatiul rural pentru informari detaliate asupra modalitatilor de obtinere a finantarilor nerambursabile. In cadrul acestor discutii informale oamenii si-au prezentat ideile de proiecte, iar expertii APDRP au furnizat informatii practice si concrete pentru intocmirea unui proiect de succes.
Din discutiile purtate s-a evidentiat interesul crescut pentru accesarea Masurii 112 – „Instalarea tinerilor fermieri”, dar si pentru Masura 121 – „Modernizarea exploatatiilor agricole”. O atentie deosebita a fost acordata Masurii 312 – „Sprijin pentru infiintarea de microintreprinderi”, paleta larga de activitati finantabile a generat dorinta oamenilor de a diversifica activitatile pe care le desfasoara deja in mediul rural.
Printre problemele ridicate in cadrul intalnirilor putem mentiona situatia juridica a terenurilor, lipsa cofinantarii private, dar si a unor asociatii de profil puternice.
Actiunile de informare vor fi aplicate de catre Prestatorul (respectiv Asocierea dintre SC ARS Advertising SA – lider si SC Tipografia Real SRL) desemnat in urma derularii prin SEAP a procedurii de licitatie publica deschisa in data de 29.09.2009, cu numarul anuntului de participare 87470/29.09.2009.
Pe pagina de internet a Agentiei, www.apdrp.ro, s-a creat o sectiune dedicata acestei campanii in care cei interesati pot consulta calendarul si evenimentele aflate in desfasurare.
Informatii suplimentare:
Campania de informare „Fonduri europene pentru mediul rural” are urmatoarele componente:
1. Informarea directa tip kitchen-table, organizata astfel:
a. 250 de intalniri la nivel national, aproximativ cate 6 actiuni de informare in fiecare judet;
b. actiunile se vor desfasura cu grupuri foarte restranse de aproximativ 7 persoane.
2. Informarea directa tip ateliere de lucru, organizata sub forma de caravana informationala astfel:
a. 208 intalniri la nivel national, aproximativ cate 4 actiuni de informare in fiecare judet;
b. se vor desfasura cu grupuri de aproximativ 20 de persoane.
3. Informarea directa tip conferinte judetene, organizate astfel:
a. 43 de intalniri la nivel national, cate aproximativ 1 actiune de informare in fiecare judet;
b. se vor desfasura cu grupuri mari de aproximativ 150.
4. Informarea directa tip seminarii tematice, organizate astfel:
a. 64 de intalniri la nivel national, cate aproximativ 8 actiuni de informare in fiecare regiune;
b. se vor desfasura cu grupuri de aproximativ 40 persoane.
5. Informarea directa prin exemplificare cu proiecte finantate prin PNDR, organizate astfel:
a. 8 intalniri la nivel national, cate 1 actiune de informare in fiecare regiune;
b. se vor desfasura cu grupuri de aproximativ 10 persoane.
6. Informarea directa prin participare la evenimente publice de profil, astfel:
a. 3 intalniri la nivel national, targuri de profil la care Agentia va participa.
7. Informarea directa prin organizarea de evenimente publice de profil, astfel:
a. 9 intalniri la nivel national, cate aproximativ 1 eveniment in fiecare regiune (de exemplu: Targul finantarilor europene pentru dezvoltare rurala; Targul beneficiarilor fondurilor europene; Targul produselor realizate prin programe europene pentru agricultura si dezvoltare rurala).
8. Informare prin Direct mailing catre potentialii beneficiari ai PNDR, astfel:
a. 2 actiuni la nivel national.