Marius Ghenea: Antreprenorii romani trebuie sa inteleaga mecanismele si principiile financiare ale afacerii

Marius Ghenea, antreprenori

„Am vorbit si cu antreprenori din alte tari din zona, si ai nostri sunt mai inteligenti. Sunt foarte creativi, ceea ce la inceput este un plus, dar in cele din urma se transforma in minus, pentru ca excesul de creativitate duce la defocalizare si uneori acest lucru este fatal pentru business. Un lucru foarte important, la care trebuie lucrat este ca antreprenorii romani au prea putina intelegere cu privire la problemele financiare ale afacerii. Este si vina scolii. Daca ii intrebi de cifre, iti spun: stai sa intreb contabila. Trebuie sa inteleaga mecanismele si principiile financiare ale afacerii”, a declarat, la un seminar pe teme de antreprenoriat, Ghenea.

In ceea ce priveste zonele in care antreprenorii romani sunt activi, Ghenea spune ca acestia nu sunt prea inovativi, ci urmaresc domenii „in trend”, cat mai simple si cu bariere de intrare joase. „As vrea mai mult business inovativ, decat de tip clona. Ne uitam in strainatate si spunem vreau si eu o afacere ca asta. De multe ori, insa aceste afaceri sfarsesc prin a fi doar clone, fara valoare. Antreprenorii romani merg intr-o abordare de tip fashion, trend. Se merge dupa trend. Se cauta afaceri cat mai simple si cu bariere de intrare joase”, a adaugat Ghenea.

In opinia sa, ecosistemul antreprenorial din Romania sufera mai ales din cauza educatiei in domeniu. „Exista unele parti din tara unde exista activitate febrila din acest punct de vedere, dar nu focalizata, structurata. Majoritatea facultatilor au cursuri de antreprenoriat, dar nu vreti sa stiti cine preda aceasta disciplina. Aceste cursuri ar trebui sa fie inclusa in curicula scolara si in strategia pentru educatie. Aceasta materie trebuie predata de oameni care au experienta antreprenoriala. Trebuie experienta antreprenoriala si background in domeniu”, a precizat Ghenea.

In acelasi timp, mediul antreprenorial din Romania sufera in opinia lui Ghenea din cauza lipselor de modele. „Din 2007-2008 avem unele modele, dar trebuie promovate. Alta problema cu modelele este ca nu stim sa delimitam modelele false de cele reale”, a mai spus Ghenea.

Sursa: esimplu.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top