Dezvoltarea ideii de business cu fonduri pre-lansare

finantare, business

Intrebarile referitoare la etapa pre-lansare acopera doua faze complet diferite. Pe de o parte, dorinta dumneavoastra de a obtine bani poate tine de testarea fezabilitatii conceptului. Creati prototipuri, modele functionale sau versiuni diferite ale produselor sau serviciilor pentru a determina daca acestea vor functiona si vor avea impactul pe care vi-l doriti. Cea de a doua faza tine in schimb de testarea pietei prin studii, focus grupuri sau teste pe teren.

In timpul perioadei pre-lansare, cand conceptul inca evolueaza de la idee la un model functional, toate aceste teste vor contura toate detaliile referitoare la productie, distributie si suport. Fondurile investite aici nu garanteaza obtinerea unor profituri dupa lansarea companiei, pentru ca nimeni nu poate fi sigur ca se va ajuge la un concept fezabil, iar toate problemele rezolvate intr-o maniera satisfacatoare. In plus, banii investiti in testarea pietei prezinta acelasi risc: in timp ce incercati sa aflati care ar fi cel mai bun pret de vanzare, potentialele volume de vanzari si obiceiurile de consum ale clientilor din target, rezultatele pot fi negative, indicand lisa sustinerii din partea pietei.

Ca prima regula de baza pentru obtinerea finantarii in aceasta perioada extrem de nesigura pentru viitorul firmei, trebuie sa luam in calcul faptul ca riscul investitorilor este foarte mare. Oricat de multi bani ar oferi, activitatile pre-lansare se pot sfarsi fara dezvoltarea unui plan de business. Asta inseamna ca nu va puteti astepta la foarte mult entuziasm din partea portentialilor investitori si, in cazul in care observati ca nu sunt atrasi imediat de ideea dumneavoastra, incercati sa aflati ce schimbari ar mai calma aversiunea acestora fata de risc.

In al doilea rand, banii oferiti in acest punct vor fi aproape sigur legati de probabilitatea inceperii efective a unui business, la sfarsitul etapei de cercetare si dezvoltare. Pentru ca si riscurile au fost pe masura, investitorii vor dori sa detina o parte cat mai mare din companie, mizand pe faptul ca, fara banii lor, nu ar fi existat nicio firma. Pe de alta parte, nu uitati faptul ca, in mod similar, nici fara ideea dumneavoastra nu ar fi existat posibilitatea unei afaceri.

Nu in ultimul rand, incercati sa prezentati un plan cat mai clar de trecere de la idee la business functional. In caz contrar, investitorii vor avea impresia ca banii lor vor fi pierduti pentru totdeauna, fara sanse de recuperare. Scoateti in evidenta importanta strategica a fiecarei etape pre-lansare si identificati indicatorii care vor defini succesul sau esecul fiecarui pas.

Sursa: Esimplu.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top