ABN Amro anunta o ofensiva pe piata finantarilor pentru intreprinderi mici si mijlocii, incercand astfel sa isi consolideze cota pe „nisa” creditarii clientilor de business, pe care va ramane concentrata.
Segmentul – tinta al acestei noi linii de business il reprezinta IMM-urile cu afaceri anuale de maximum 5 milioane de euro, iar seful noii divizii, denumita business banking, este Doru Negrut, fost lider al diviziei IT a bancii.
Strategia ABN Amro ramane asemanatoare cu cea de pana acum, anume cea a unei banci de nisa, concentrata pe finantarea afacerilor.
ABN si-a vazut cota de piata erodata in ultimii ani dupa ce a crescut mai incet decat ceilalti jucatori, pe fondul orientarii spre segmentul corporativ si al unei abordari selective a clientilor din zona de retail.
Peter Weiss a spus ca unul dintre domeniile – tinta ale liniei de business nou lansate il reprezinta IMM-urile italiene din vestul tarii, al caror numar se ridica, potrivit diferitelor estimari, intre 6.000 si 20.000 de astfel de IMM-uri.
Noile facilitati pentru finantarea IMM se intind de la facilitatea de overdraft (descoperit de cont), pentru finantarea capitalului de lucru pana la creditele de investitii si instrumentele de finantare a comertului (scrisori de garantie, acreditive, scontari). Limita superioara a finantarilor este de 500.000 de euro.