Grecii de la Egnatia au planuri ambitioase de investitii in Romania, vizand inclusiv implicarea directa – prin finantari sau cu capital – in dezvoltarea de proiecte.
In cazul participatiilor la capitalul unor firme care sa dezvolte proiecte, grupul va folosi vehicule financiare speciale, inregistrate in Grecia. Filiala locala a grupului este o banca de dimensiuni reduse. Cu active de 227 de milioane de euro, Egnatia Romania detinea o cota de 0,5% din activele din sistem la sfarsitul anului trecut, pozitionandu-se astfel la jumatatea clasamentului.
Prin participarea la capitalul unor companii, Egnatia se va implica in dezvoltarea de proiecte importante, urmand ca la final sa isi marcheze castigul prin exit-uri din aceste investitii.
Printre sectoarele vizate se numara zona imobiliara (real estate), domeniul energetic, industria grea sau tehnologia informatiei. Primele proiecte sunt deja in curs de semnare, insa partenerii sunt deocamdata confidentiali.
Creditele acordate clientelei au urcat cu 89%, pana la ceva mai mult de 119 milioane de euro. Finantarile pentru clienti individuali au reprezentat aproape 18 milioane de euro, de trei ori mai mult decat in anul precedent. Egnatia a inceput recent sa ofere produse si servicii pe zona de retail, lansand anul trecut credite de nevoi personale cu garantii imobiliare.
Depozitele atrase de la clienti au urcat cu 117%, pana la un sold de aproape 78 de milioane de euro, in decembrie.
„Anul acesta vom intari zona de finantari pentru corporatii, insa vom continua sa diversificam oferta si pentru clientii de retail, prin lansarea de credite de consum fara garantii”, apreciaza presedintele Egnatia.
In alta ordine de idei, Egnatia se pregateste sa ofere servicii de private banking, urmand sa dezvolte si produse speciale de trezorerie, pe baza experientei bancii-mama. Intr-o prima faza, va fi creat un birou de vanzari specializat pentru acesti clienti in cadrul sediului central.
Anul acesta Egnatia va investi aproximativ cinci milioane de euro in dezvoltarea afacerilor, fondurile urmand sa sustina deschiderea de noi unitati, lansarea de noi produse, dar si implementarea tehnologiilor care sa sustina dezvoltarea ofertei pe zona de retail.