Asfalt si trotuare in Iasi de 26 de milioane de euro

Municipalitatea a alcatuit lista strazilor care vor fi reabilitate complet – asfalt, trotuare si alte obiective conexe – in cadrul primului mare set de proiecte pentru care va apela la finantare UE.

Primele doua proiecte ale municipalitatii pentru obtinerea de fonduri europene vor fi depuse in aceasta saptamana. Ambele investitii propuse de Primarie se ridica la peste 26 de milioane de euro si presupun modernizarea unor artere importante. Documentatiile mai au nevoie de doua hotarari ale Consiliului Local pentru a putea fi trimise la Agentia de Dezvoltare Nord-Est.

„Trebuie sa organizam o sedinta extraordinara. Am convocat-o pentru miercuri. Avem nevoie de cele doua hotarari cat mai repede pentru ca vrem sa depunem proiectele in acest an. Luni, 24 decembrie, este ultima zi in care se mai poate face acest lucru”, a declarat primarul Gheorghe Nichita.

Unul din proiectele pentru care municipalitatea incearca sa obtina fonduri structurale vizeaza 19 strazi. Arterele au fost grupate astfel incat sa faciliteze accesul spre zona culturala, istorica si turistica a municipiului.

„Proiectul prevede reabilitarea carosabilului, a trotuarelor, cu pavele, a spatiilor verzi, dar si canale pentru cablurile care sunt acum pe stalpi. Pe anumite portiuni sunt prevazute si piste pentru biciclisti. Valoarea investitiilor a fost estimata la 19,58 milioane euro, cu TVA. Avem facute si proiecte tehnice pentru aceste strazi, pentru a primi un punctaj suplimentar la analiza documentatiilor”, a precizat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.

Strazile incluse in acest proiect sunt aleea Mihail Sadoveanu, aleea Grigore Ghica Voda (in continuarea bulevardului Carol I, dar si arterele cu acelasi nume paralele cu bulevardul), bulevardul Carol I, strada Gavriil Musicescu, bulevardul Stefan cel Mare si Sfant, bulevardul Tutora, soseaua Stefan cel Mare, soseaua Sararie, strada Sararie, strada Mihai Costachescu (face legatura intre bulevardul Carol I si strada Sararie), strada Gheorghe Asachi, strada Vasile Pogor, strada Vasile Conta, strada Vasile Alecsandri, strada I. C. Bratianu, strada Sfintul Lazar, strada Lascar Catargi si strada Palat. In total, in cadrul acestui proiect, ar trebui sa se asfalteze peste 24 km de strada, cu o suprafata de aproximativ 687.000 mp, 126.000 mp de trotuare si aproape 60.000 mp de spatii verzi.

Al doilea proiect vizeaza legatura est – vest din municipiu. „Strazile propuse fac legatura dintre cele doua drumuri nationale care traverseaza Iasul. Am adaptat documentatia la normele solicitate prin ghidul solicitantului. Proiectele au 2.000 de pagini. Am obtinut si avizul de la Agentia de Mediu. In sedinta de miercuri vom aproba si cofinantarea acestor proiecte de la bugetul local, dar si sumele necesare pentru plata lucrarilor. Fondurile europene vor veni dupa ce achitam noi lucrarile”, a explicat Chirica.

Al doilea proiect ce urmeaza sa intre in cursa pentru fondurile structurale presupune investitii de aproximativ 6,84 milioane euro, cu TVA. Cu aceasta suma ar urma sa fie reabilitate soseaua Pacurari, strada Pacurari, bulevardul Independentei si strada Elena Doamna, pana la intersectia cu bulevardul Tudor Vladimirescu, tronson de drum national. In total, ar urma sa se asfalteze 5,6 km de strazi cu o suprafata de 100.000 mp, 39.000 mp de trotuare si aproape 17.000 mp de spatii verzi.

„Mai avem alte patru proiecte care vizeaza modernizarea strazilor din municipiu. Acestea au studii de fezabilitate. Lucram la adaptarea lor cu cerintele din ghidul solicitantului”, a afirmat Chirica.

Fondurile structurale asigura o finantare nerambursabila de 85%, municipalitatea urmand a contribui cu doar 2%. Restul de 13% reprezinta finantare guvernamentala. Pentru Regiunea de Dezvoltare Nord-Est, pe Axa II de finantare a infrastructurii rutiere, vor fi disponibile 143 milioane euro, in perioada 2007 – 2013.

Sursa: Ziarul de Iasi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top