Training acreditat Managementul Financiar al proiectelor finantate din Fonduri Structurale – POS DRU

stepping_stone_solutions.jpegStepping Stone Solutions si B&S Training Consulting organizeaza la Bucuresti, in perioada 17 – 19 iulie 2009
un nou training dedicat dobandirii de competente in domeniul MANAGEMENT
– Management Financiar cu aplicabilitate in Managementul proiectelor
finantate din Fondurile Structurale – Programul Operational Sectorial
de Dezvoltare a Resurselor Umane (POS DRU).

De fiecare data cand suntem pusi in situatia de a ne asuma
responsabilitati in ceea ce priveste implementarea proiectelor ar
trebui sa ne gandim cu ce incepem, care-i primul pas si ce instrumente
vom folosi astfel incat ceea ce am planificat sa fie realizat. Un alt
lucru asupra caruia ne oprim este modul in care trebuie utilizate
resursele pe care le-am estimat, astfel incat regulile, metodologia si
legislatia in vigoare sa fie respectate cu strictete.

Trainingul
in domeniul managementului financiar se adreseaza persoanelor implicate
in echipele de implementare a proiectelor cu finantare din Fondurile
Structurale, Programul Operational Sectorial de Dezvoltare a Resurselor
Umane, oferindu-le posibilitatea de a-si construi o imagine clara
asupra modului in care trebuie realizat managementul financiar in
cadrul unui proiect si directionandu-i catre utilizarea unor
instrumente adecvate executiei bugetelor proiectelor.

Acest
curs a fost construit pornind de la nevoia identificata in randul
cursantilor nostri de a cunoaste aspecte cat mai exacte cu privire la
modul de gestionare a resurselor in cadrul proiectelor, la modul de
decontare si justificare a cheltuielilor si la principiile unui control
riguros al costurilor, in acord cu indicatorii specifici fiecarei
activitati din proiect.

Responsabilitatile operationale ale
managementului financiar sunt distribuite in orice proiect pe cele trei
etape ale unui ciclu fundamental de management financiar. Acest ciclu
cuprinde in primul rand o etapa de diagnosticare sau evaluare
financiara a proiectului, care are ca obiect principal aprecierea
situatiei si a activitatilor proiectului, pentru a pregati adoptarea de
masuri concrete care sa permita depasirea obstacolelor si valorificarea
avantajelor proiectului.
In al doilea rand, acest ciclu cuprinde o etapa de formulare si de aplicare a deciziilor financiare.

Aceste
decizii de planificare a resurselor, de estimare a costurilor, de
elaborare a bugetului proiectului, se inscriu in perspectiva
proiectelor pe termen lung si mediu si pun in miscare operatiuni de
investitii si de finantare. Pe de alta parte, trebuie avute in vedere
anumite masuri in vederea reducerii riscurilor financiare asumate
proiectului.

A treia etapa a ciclului managementului financiar
consta in urmarirea si controlul costurilor proiectului. Aceasta etapa
permite constatarea "diferentelor" dintre realizarile efective si
planificarile initiale. Ea ar trebui sa conduca la declansarea unor
masuri de corectie, care ar insemna fie o rectificare a traiectoriei si
apropierea de planificarile initiale, fie adaptarea sau revizuirea
planificarilor initiale.

Tematica generala a trainingului:
MANAGEMENTUL FINANCIAR AL PROIECTULUI:
– Contextul aplicarii managementului proiectului
– Managementul financiar si ciclul de viata al proiectului
– Responsabilitati operationale ale managementului financiar
COSTUL GLOBAL AL PROIECTULUI
– Definitia costului global al proiectului
– Componentele costului global
– Etapele analizei costului global
– Aplicatii ale analizei costului global
– Relatiile dintre metodele de management si costul global al proiectului
– Efectele evenimentelor aleatoare asupra costului global
MANAGEMENTUL COSTULUI PROIECTULUI
– Planificarea resurselor
– Estimarea costurilor proiectului
– Elaborarea bugetului proiectului
– Controlul costurilor
– Clasificarea estimarilor dupa gradul de certitudine
– Estimarea practica a costurilor
FINANTAREA PROIECTULUI
– Riscul financiar si sursele acestuia
– Reguli de adoptare a deciziilor de finantare
– Documente financiare ale proiectului
– Decontarea cheltuielilor si cererile de plata
– Eligibilitatea costurilor
– Auditare financiara

Participantii
la curs vor beneficia de cunostinte referitoare la: analiza de nevoi
pentru stabilirea obiectivelor financiare ale institutiei, intelegerea
conceptului de management financiar, stabilirea obiectivelor, a
atributiilor, a functiilor si a rolului managementului financiar,
intelegerea raportului dintre managementul financiar si analiza
financiara, clasificarea deciziilor financiare, procesul decizional in
managementul financiar, definirea conceptului de analiza financiara,
aplicarea analizei financiare, aplicarea analizei lichiditate –
exigibilitate, analiza bilantului financiar si a bilantului functional,
prezentarea politicilor de gestiune a ciclului de exploatare, analiza
soldurilor intermediare de gestiune, analiza capacitatii de
autofinantare, realizarea diagnosticului financiar, cunoasterea si
utilizarea metodelor folosite in elaborarea diagnosticului
rentabilitatii si a riscului.

Competente obtinute in cadrul trainingului:
– Sa efectueze analiza de nevoi pentru stabilirea obiectivelor financiare ale institutiei;
– Sa inteleaga conceptul de management financiar;
– Sa explice obiectivul, atributiile, functiile si rolul managementului financiar;
– Sa inteleaga raportul dintre management financiar si analiza financiara;
– Sa clasifice deciziile financiare;
– Sa cunoasca categoriile de participanti in procesul decizional al managementului financiar;
– Sa defineasca conceptul de analiza financiara;
– Sa cunoasca formele analizei financiare;
– Sa inteleaga in ce consta analiza lichiditate – exigibilitate;
– Sa delimiteze analiza bilantului financiar de analiza bilantului functional;
– Sa prezinte politicile de gestiune a ciclului de exploatare (ofensiva, defensiva, echilibrata);
– Sa analizeze soldurile intermediare de gestiune;
– Sa analizeze capacitatea de autofinantare a intreprinderii;
– Sa stie ce este diagnosticul financiar;
– Sa cunoasca metodele utilizate pentru elaborarea diagnosticului rentabilitatii si al riscului;
– Sa inteleaga cum se implica sistemul ratelor in diagnosticarea rentabilitatii intreprinderii;
– Sa stie formele riscului;

Toate
activitatile realizate in cadrul cursurilor noastre combina aspecte
teoretice – concepte si informatii de actualitate, cu exercitii, studii
de caz si lucru pe grupuri, astfel incat sa ofere aplicabilitate in
activitatile imediate ale participantilor.

Principiile de baza ale cursurilor nostre sunt:
– Interactivitate – formatorii se vor concentra pe exemple concrete si vor sustine implicarea activa a participantilor;

Adaptabilitate – formatorii vor aborda tematica pe baza nevoilor de
formare ale participantilor, pornind de la asteptarile acestora si
utilizand feedback-ul zilnic
– Aplicabilitate practica – in timpul
trainingului participantii vor fi pusi in situatii concrete de
training, oferindu-li-se posibilitatea de a utiliza experienta proprie

La
finalul trainingului participantii vor beneficia de o atestare a
competentelor cheie dobandite in cadrul cursului prin eliberarea unui
certificat de competente pentru competenta cheie MANAGEMENT- Management
Financiar, eliberat de Consiliul National de Formare Profesionala a
Adultilor – CNFPA si recunoscut de Ministerul Muncii, Familiei si
Protectiei Sociale si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii.

Locatie si perioada de desfasurare:
Sala de training este situata pe strada Bocsa nr. 3, et. 3, ap. 15, interfon 015.
Puncte de reper: Biserica Armeneasca, Bulevardul Carol, Str. Maria Rosetti, Calea Mosilor.
Perioada de desfasurare: 17 – 19 iulie 2009.

Conditii de inscriere:
Formularul de inscriere trebuie completat si transmis pe fax sau e-mail si achitarea taxei de participare.

Taxa de participare – 900 Ron (fara TVA)
acopera cheltuielile cu trainerii, materialele, suportul de curs,
pauzele de cafea, taxele pentru participarea la examen). Plata se poate
realiza si in doua rate. Pentru institutiile / organizatiile care
inscriu cel putin doi reprezentanti se aplica o reducere de 10% pentru
fiecare participant.

Pentru informatii si inscrieri:
Tel / Fax: 021- 210 41 22 / 0723 391 945 / 0728 972 358
Web-site: www.steppingstone.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top