Un start-up clujean se numara printre cele 120 de firme din spatiul stirilor online din lume selectate de gigantul Google pentru finantare. Doi tineri IT-isti vor primi 50.000 de euro pentru dezvoltarea unei aplicatii cu ajutorul careia utilizatorii pot verifica daca stirile aparute pe internet sunt sau nu reale.
Cei doi tineri din Cluj-Napoca, George si Emil, vor sa ii ajute pe jurnalisti si pe cei care sunt interesati de stiri sa distinga intre informatiile corecte si cele care provin de pe site-uri suspecte.
Aplicatia pe care vor sa o dezvolte va avea in spate un algoritm de inteligenta artificiala, care va fi capabil sa il directioneze pe utilizator pana la „punctul zero” al stirii.
„Exista si in presa din Romania stiri care au fost realizate dar s-a aflat ca ele origineaza de pe niste site-uri bulgaresti anonime si nu au nicio sursa de fapt. Am activat in presa undeva timp de sase ani ca jurnalist de investigatie si m-am lovit de aceste probleme”, spune George Bara, antreprenor.
Aplicatia pe care vor sa o lanseze cei doi tineri este o inovatie in domeniul online, tocmai de aceea specialistii de la Google au fost de acord sa le ofere, intr-o prima faza, 50.000 de euro.
„Ce face calculatorul cand vorbim de inteligenta artificiala?! Invata singur. In loc sa ii scrii tu exact ce are de facut, ii dai niste date de intrare”, spune Emil Stetco, antreprenor.
„Daca vorbim despre materiale care provin de pe retele sociale sau tabloide care nu trateaza subiectele intr-un mod optim sau obiectiv vor primi o nota mai mica, daca vorbim de comunicate de presa sistemul va trebui sa spuna ca este o sursa de incredere”, adauga George Bara.
Dezvoltarea internetului a schimbat modul in care se face presa, insa pana acum putini specialisti IT si-au indreptat atentia asupra asupra acestui domeniu.
„Presa poate ca nu este un lucru la care te gandesti cand vorbesti de tech, de solutii IT, de inteligenta artificiala. Dar uite ca ei si-au gasit aceasta nisa, au mers cu incredere si au deja rezultate”, spune Tudor Pasc, manager programe Cluj Hub.
Gigantul Google va oferi in total 150 de milioane de euro pentru inovatie in domeniul media online. De bani vor veneficia 120 de antreprenoriate care se ocupa cu stirile, din toata lumea.
Sursa: Digi.24