Cerere de propuneri de proiecte 2017/proiecte pilot „Educatia privind mass-media pentru toti”- programul „Europa Creativa”, subprogramul Media

proiecte-europene.jpg

Comisia Europeana, prin intermediul Directiei Generale „Retele de Comunicare, Continut si Tehnologii″, a lansat cererea de propuneri de proiecte 2017 – proiecte pilot privind sprijinirea initiativelor orientate catre dezvoltarea abilitatilor cetatenilor fata de continutul comunicat de mass-media.

Status: Lansat
Depunere: 8 decembrie 2017
Buget: 500.000 euro

Obiective si prioritati

  • Obiectivul este de a testa actiunile inovatoare menite sa sporeasca capacitatea cetatenilor de a gandi critic cu privire la continutul pe care il primesc prin mijloacele de comunicare sociala, inclusiv continutul provenit din mass-media traditionala;
  • Este importanta cresterea gradului de constientizare a utilizatorilor cu privire la veridicitatea informatiilor on-line si, in acelasi timp, promovarea unei utilizari mai responsabile a internetului, dar si pentru a testa fezabilitatea si utilitatea unor astfel de actiuni.

Educatia/alfabetizarea pentru media include toate capacitatile tehnice, cognitive, sociale, civice si creative care permit unui cetatean accesul la mass-media, intelegerea critica si interactiunea cu acesta. Toate aceste capacitati permit cetatenilor sa participe la aspectele economice, sociale si culturale ale societatii si sa joace un rol activ in procesul democratic. „Media” trebuie inteleasa intr-o maniera larga: incluzand toate tipurile de media (televiziune, radio, presa) si prin orice fel de canale (traditionale, internet, social media).

Tipuri de actiuni cofinantate

O propunere de finantare in cadrul proiectului-pilot ar trebui sa aiba un obiectiv (obiective) clar definit/e pentru a avansa/viza anumite domenii/obiective specifice in domeniul educatiei mediatice. Ar trebui sa propuna un amestec adecvat de instrumente si activitati pentru atingerea acestor obiective.

Acestea ar putea include:

  • proiecte care faciliteaza o analiza mai structurata a propagarii dezinformarii, cu o coordonare eficienta intre diferitele tari implicate in lupta impotriva dezinformarii;
  • campanii inovatoare menite sa ajute utilizatorii de social media sa-si exercite gandirea si responsabilitatea critica, explorand, de exemplu, modul de utilizare a puterii influentatorilor social media in scopul educarii utilizatorilor in tehnicile critice de evaluare;
  • materiale online multilingvistice si instrumente interactive pentru imbunatatirea capacitatilor cetatenilor de a dobandi o intelegere critica a informatiilor/imaginilor accesate prin intermediul retelelor sociale si a interactiunii cu acestea;
  • diseminarea celor mai bune practici, de exemplu prin conferinte, ateliere de lucru, platforme on-line si/sau programe de formare;
  • orice alte activitati inovatoare relevante care vizeaza dezvoltarea capacitatii cetatenilor de a distinge informatiile de propaganda si stiri false, de a deconstrui comunicarea in mass-media sau orice alta capacitate legata de gandirea critica fata de mass-media;
  • activitati care implica comunitati sau retele locale pentru a adapta si a face accesibile unele dintre instrumentele de mai sus minoritatilor, persoanelor cu educatie formala limitata, imigrantilor digitali (50+) sau persoanelor expuse riscului de a fi marginalizate din punct de vedere social.

Beneficiari

Orice entitate, privata sau publica, constituita legal pe teritoriul UE:

  • organizatii ale societatii civile;
  • autoritati locale/regionale;
  • universitati/institutii de educatie si formare, scoli;
  • agentii, etc.

Informatii suplimentare

  • Durata actiunilor trebuie sa fie de maximum 12 luni.
  • Vor putea fi cofinantate pana la 4 proiecte pilot.
  • Aplicatiile pot fi depuse in oricare limba oficiala a UE.
  • Aplicatia se va trimite prin posta, adresa si regulile sunt mentionate in textul cererii.

Bugetul total al cererii: 500.000 €; se acorda maximum 200.000€/proiect si 60% cofinantare.

Termenul-limita pentru depunerea aplicatiilor: 8 decembrie 2017.

Institutie responsabila

Comisia Europeana
Directia Generala Retele de comunicare, Continut si Tehnologii
Directoratul Politici de Media (Unitatea I4), in atentia sefului de unitate
BU25 05/181
Bruxelles

DOCUMENTATIE

Website-ul programului

Ghidul solicitantului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *