Finantari pentru activitati suplimentare derulate in cadrul proiectelor aflate in implementare in cadrul Programului PA16/RO12, Runda 2/2016

In cadrul Programului PA16/RO12 „Conservarea si revitalizarea patrimoniului cultural si natural”, finantat din Granturile SEE 2009-2014, sunt finantate un numar de 28 proiecte cu o valoare a finantarii nerambursabile de 71.862.272,54 lei.

Status: INACTIV
Depunere pana la: 2.12.2016
Buget: 500.000 euro

Obiectiv

In conformitate cu Regulamentul SEE aplicabil (art. 6.9), fondurile ramase nealocate dupa apelurile de proiecte, precum si fondurile necheltuite pe parcursul implementarii proiectelor pot fi realocate pentru finantarea unor activitati suplimentare care contribuie la realizarea obiectivelor proiectelor deja aprobate. Prin urmare, posibilitatea de majorare a grantului acordat prin contractul de finantare prin includerea unor activitati suplimentare – activitati noi (introducerea de noi indicatori) sau extinderea unor activitati deja prevazute in proiect (majorarea indicatorilor existenti) – este oferita exclusiv proiectelor aflate in implementare in cadrul Programului PA16/RO12.

Prin finantarea unor astfel de activitati suplimentare se urmareste cresterea impactului proiectului, precum si intarirea sustenabilitatii acestuia prin includerea de noi rezultate si/sau amplificarea celor deja prevazute in proiect.

Beneficiarii eligibili pentru depunerea unei cereri in vederea majorarii grantului acordat cu scopul desfasurarii unor activitati suplimentare si/sau extinderea unor activitati deja prevazute (ambele numite in continuare activitati suplimentare) in cadrul proiectului sunt promotorii de proiecte care au in implementare, la data depunerii cererii,  un contract finantat in cadrul PA16/RO12.

Buget

Suma alocata de Operatorul de Program pentru finantarea activitatilor suplimentare propuse in cadrul proiectelor este de 500.000 Euro.

Aceasta suma poate fi majorata in urma identificarii de resurse financiare suplimentare.

Valoarea activitatilor suplimentare propuse poate fi intre 10.000 euro si 100.000 euro (calculat la cursul InforEuro din luna lansarii apelului, respectiv 1 Euro = 4,4530 lei), dar nu mai mult de 50% din valoarea grantului initial pentru proiectul aflat in derulare. Bugetul va fi exprimat in lei, cu TVA inclus, conform formatului anexat.

Suma acordata ca majorare a grantului initial nu modifica rata de finantare a proiectului, respectiv 100% pentru promotori institutii publice si maxim 90% pentru ONG-uri si alte entitati de drept privat. Prin urmare, acestea din urma vor avea in vedere asigurarea cofinantarii corespunzatoare grantului suplimentar aprobat.

Cheltuielile aferente activitatilor suplimentare propuse aprobate vor fi integrate in bugetul proiectului, cu actualizarea calendarului de implementare si raportare. PP poate solicita in avans maxim 50% din suma aprobata pentru activitati suplimentare propuse. Platile urmatoare vor fi facute in aceleasi conditii ca cele prevazute in contractul initial.

Ca urmare a aprobarii cererii de finantare a unor activitati suplimentare, perioada de implementare a proiectului poate fi prelungita pana cel tarziu la 30 aprilie 2017, iar perioada de eligibilitate a cheltuielilor nu va depasi in acest caz 31 mai 2017.

Activitatile si costurile eligibile sunt aceleasi cu cele mentionate in textul apelurilor initiale (proiecte mari si schema de granturi mici), cu exceptia activitatilor si costurilor cu lucrari de constructie, a cheltuielilor indirecte si a cheltuielilor neprevazute care nu vor fi eligibile. In cursul evaluarii, Operatorul de Program va verifica atat justificarea activitatilor suplimentare propuse in raport cu obiectivele proiectului, cat si rezonabilitatea costurilor aferente in raport cu rezultatele asteptate.

In cazul cererilor de activitati suplimentare aprobate, contractul de finantare va fi modificat in consecinta prin act aditional (care va mentiona majorarea grantului, includerea activitatilor suplimentare, actualizarea bugetului, revizuirea calendarului de implementare si raportare, prelungirea duratei de implementare, etc.).

Promotorul de proiect va avea responsabilitatea pregatirii si transmiterii cererii de finantare pentru activitati suplimentare (conform formatului anexat), precum si obtinerii, in prealabil, a acordului partenerului pentru activitatile suplimentare propuse (in cazul proiectelor derulate in parteneriat), daca este cazul. Un promotor de proiect poate depune maxim o cerere de finantare pentru activitati suplimentare.

Cererile de finantare pentru activitati suplimentare in cadrul proiectelor aflate in implementare vor fi transmise prin posta sau depuse la sediul Operatorului de Program (Ministerul Culturii – Unitatea de Management a Proiectului, B-dul Unirii nr. 22, etaj 5, camera 503, sector 3, Bucuresti) pana cel tarziu la data de 2 decembrie 2016, ora 14:00.

DOCUMENTATIE

Website-ul programului

Ghidul solicitantului

Cererea de finantare

Bugetul aferent activitatilor propuse spre finantare

Finatator: Norvegia, Islanda, Lichtenstein
Sursa: Fonduri Patrimoniu

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top