RATB s-ar putea transforma in societate comerciala pentru a accesa fonduri europene

ratb_autobuz.jpg

Conducerea RATB vrea schimbarea statutului juridic pentru ca Regia Autonoma de Transport Bucuresti sa devina societate comerciala si sa aiba, astfel, acces la fonduri europene si sa asigure conditii civilizate de transport.

‘”Pentru imbunatatirea serviciilor de transport pentru calatori sunt vitale pentru RATB incheierea cu municipalitatea a unui contract de delegare a serviciului de transport public, precum si transformarea Regiei in societate comerciala. Schimbarea statutului juridic al RATB se va face pe baza unui studiu de oportunitate elaborat in prezent de Autoritatea Municipalade Reglementare a Serviciilor Publice (AMRSP). Astfel, noua societate bucuresteanade transport va avea acces direct la fonduri europene si la credite pentru a putea dezvolta proiecte si programe care vor asigura atat conditii mai bune de munca, dar si conditii civilizate de transport pentru publicul calator”, se arata in comunicat.

Potrivit acestuia, nivelul redus al alocarilor financiare a afectat parcul auto al Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) si conditiile de munca.

„In ceea ce priveste siguranta calatorilor, conducerea Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) daasigurari cavehiculele din traseu, desi circulain numar redus fatade necesitati, respectaintru totul cerintele de sigurantain trafic. Mentionam catoate vehiculele aflate in traseu au reviziile tehnice efectuate la zi sub monitorizare RAR, conform legii. In ultimii ani, Regia s-a confruntat cu mari probleme, generate de nivelul redus al alocarilor financiare, ceea ce a afectat parcul actual de vehicule, dar si posibilitatea de a imbunatati conditiile de munca. In acelasi timp, tariful practicat de RATB si stabilit de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, a ramas neschimbat din anul 2008, la 1,30 lei pe calatorie, nivelul cel mai mic din tara”, informeaza conducerea RATB.

Comunicatul citat precizeaza ca avand in vedere bugetul limitat alocat si in acest an, RATB va aplica un program de transport rectificat, cu grafice de circulatie care pot fi respectate.

„In prezent, RATB are nevoie de acordul si de capacitatea financiaraa Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) pentru innoirea flotei de vehicule sau pentru diversificarea serviciilor oferite. Ultimele achizitii importante de vehicule au avut loc in perioada 2006-2009, cand parcul de vehicule a fost innoit cu 1.000 autobuze si 100 de troleibuze. Procesul de innoire a parcului a continuat apoi doar prin modernizarea sau fabricarea de tramvaie la uzina proprie„, informeaza Regia.

„In cazul autobuzelor, din 1.000 circuladoar 670. La tramvaie, din 475 circuladoar 224, iar, in cazul troleibuzelor, din 214 sunt scoase pe traseu 160. Restul nu pot parasi bazele din cauza lipsei pieselor de schimb. Nici macar piesele pe care le folosim la masinile care sunt in uz nu sunt conforme cu standardele in vigoare, sunt luate de la o masinala alta si carpite de catre mecanici. Calatorii riscaastfel accidente in orice moment”, a declarat Ion Sticlau, presedintele Sindicatului Realitatea din cadrul RATB si vicepresedinte al Federatiei Soferilor din Romania.

In plus, potrivit acestuia, masinile RATB sunt extrem de murdare, intrucat nu existasuficient detergent pentru igienizarea lor. „Se matura si atat. N-ati vazut cum se lipesc mainile de bare? Masinile sunt absolut insalubre”, a sustinut liderul sindical.

El a mai aratat caautobuzele care circulain Capitalaau o vechime de nouaani, desi parcul auto ar fi trebuit reinnoit cel putin la patru ani. „De situatia tramvaielor nici nu mai vorbim, ele sunt deplorabile, abia reusesc sase miste pe sine„, a adaugat Sticlau.

La randul sau, Florin Ivan, presedinte-coordonator al Sindicatului Transportatorilor APT din RATB, a atras atentia caRATB riscasaramanafarasoferi, intrucat multi sunt atrasi de salariile mai bune din Marea Britanie si Germania.

„In ultimele luni, peste 500 de soferi din 2.400 au plecat in Anglia. Acum au venit firme din Germania care recruteazasoferi, pentru cala ei a fost un val mare de iesiri la pensie”, a aratat Ivan.

Potrivit liderului sindical, timpul de asteptare in statii a unei masini RATB in Bucuresti este de trei ori mai mare fatade media europeana. „La noi se sta20 de minute in medie, pe cand media in UE nu este mai mare de 7 minute”, a sustinut Ivan.

Sursa: Agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *