Banca Mondiala se declara multumita de Proiectul pentru invatamantul rural

Proiectul pentru invatamantul Rural (PIR) a fost evaluat, in ultimele saptamani, de reprezentantii Bancii Mondiale.

Dupa o analiza realizata la Bucuresti, la Unitatea de Management al Proiectelor pentru invatamantul Preuniversitar (UMPIP), misiunea de supervizare a Bancii Mondiale, formata din Ana Maria Sandi (task-team leader in cadrul misiunii Bancii Mondiale in Romania), S.E. McLelland (consultant al Bancii Mondiale) si Mariana Moarcas (ofiter de proiecte in cadrul misiunii Bancii Mondiale in Romania), a vizitat trei dintre judetele tarii, Cluj, Alba si Vilcea, pentru a observa modul in care este implementat proiectul si cum este primit acesta de catre beneficiari: dascali, comunitate locala si, cel mai important, de catre elevi.

Vizita a inceput la Cluj, cu o intalnire cu reprezentantii Universitatii „Babes-Bolyai”, una dintre institutiile de invatamant superior implicate in organizarea cursurilor de specializare si reconversie profesionala a dascalilor prin invatamant la distanta (ID).

Discutiile au fost completate si de o intalnire cu dascalii antrenati in procesul de specializare si reconversie profesionala, numarul celor inscrisi la cursurile ID organizate in cadrul UBB ridicandu-se, in prezent, la 1.320.

„Este un program care pana acum s-a bucurat de un succes deosebit, atat din perspectiva Universitatii, care a acumulat experienta in organizarea de cursuri la distanta, cat si din cea a cadrelor didactice, ale caror studii se finalizeaza cu o diploma eliberata de universitate, dar si cu un numar de credite profesionale”, a afirmat, in cadrul conferintei de presa sustinute la Cluj, Ana Maria Sandi, task-team leader in cadrul misiunii Bancii Mondiale in Romania.

Monitorizarea a continuat in judetul Alba, unde reprezentantii Bancii Mondiale si cei ai UMPIP au vizitat trei scoli rurale izolate, incluse in PIR: scoala cu clasele I-VIII Ciuguzel, scoala cu clasele I-VIII Farau, scoala cu clasele I-VIII Noslac.

Membrii delegatiei s-au intalnit cu dascalii celor trei scoli, cu elevii, dar si cu reprezentantii comunitatilor locale si ai parintilor. Toti s-au declarat multumiti de noile metode de predare aplicate la clasa in urma procesului de mentorat, metode pe care le considera mult mai eficiente din punctul de vedere a procesului didactic, dar si al celui de comunicare.

De asemenea, dascalii au subliniat faptul ca aceste cursuri i-au ajutat mult in proiectarea didactica, fapt care i-a determinat, dupa incheierea perioadei de formare, sa continue sa foloseasca noile metode interactive de predare si chiar sa sustina lectii deschise pentru a impartasi din cunostintele recent dobandite cadre didactice care nu au beneficiat de mentorat.

La fel de utile s-au dovedit a fi cartile, plansele hartile si globurile, dar si echipamentele IT si electronice, primite in cadrul Proiectului pentru invatamantul Rural (doua dintre scoli, Farau si Noslac, fiind Centre Fixe de Resurse), cadrele didactice afirmand ca acestea ii ajuta in procesul didactic si ca sunt folosite atat de catre dascali, cat si de catre elevi.

Reprezentantii autoritatilor locale si ai parintilor s-au declarat, la randul lor, multumiti de schimbarile efectuate in scoala prin implementarea proiectului si spun ca activitatile din cadrul PIR i-au determinat sa se implice activ in sprijinirea scolii, au dus la intensificarea legaturii dintre scoala si comunitate si i-au determinat pe elevi sa se implice mai mult in activitatile scolare si extrascolare.

In ceea ce priveste programul de granturi scoala-comunitate, una dintre scolile vizitate, scoala cu clasele I-VIII Farau, a implementat, in Runda a II-a de competitie, proiectul „Elevi bine informati si capabili sa exploateze informatia – Elevi fara frustrari”, iar celelalte doua au in curs de implementare proiectele „Stiu ce voi fi daca stiu ce-am fost” (scoala cu clasele I-VIII Ciuguzel), respectiv „Scoala, liant al comunitatii, focar de cultura si progres prin educatie” (scoala cu clasele I-VIII Noslac).

In timpul vizitei delegatiei Bancii Mondiale si a UMPIP, scoala cu clasele I-VIII Noslac a inaugurat Centrul Cultural Comunitar, eveniment la care au participat reprezentanti ai scolii, ai comunitatii, ai Inspectoratului scolar Judetean si ai UJIP Alba, precum si reprezentantii autoritatilor locale si judetene. Cu aceasta ocazie fost organizata si o sezatoare, moment artistic sustinut de catre elevii scolii si reprezentantii comunitatii locale.

Sursa: Redactie Finantare.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *