
United Way sprijina organizatiile neguvernamentale sa ofere servicii de calitate catre cele mai vulnerabile si dezavantajate grupuri din comunitate. Fondurile United Way provin din sponsorizari de la companii, din donatii salariale ale angajatilor acelor companii si din alte contributii individuale.
Aria de acoperire:
1) Bucuresti si zona imediat limitrofa (comunele: Vidra, Berceni, Popesti-Leordeni, Glina, Pantelimon, Dobroiesti, Voluntari, Tunari, Otopeni, Mogosoaia, Chitila, Chiajna, Ciorogarla, Domnesti, Bragadiru, Magurele, Jilava);
2) Cluj-Napoca
3) Timisoara
Finantarea se acorda pentru o perioada de maxim 12 luni.
Pot aplica organizatii neguvernamentale:
– Legal inregistrate in Romania si care desfasoara activitati de cel putin 2 ani (la data depunerii aplicatiei);
– Ofertante de servicii sociale si/sau educationale acreditate (sau in curs de acreditare) de autoritatile relevante si/sau au semnate parteneriate cu institutii publice relevante (spitale, scoli, teatre, etc.);
– Cu un birou administrativ in Bucuresti (inclusiv zona imediat limitrofa), Cluj-Napoca sau Timisoara;
– Care au administrat un buget de minimum 20.000 RON anual, in ultimii 2 ani;
– Care nu acorda finantari catre alte organizatii neguvernamentale;
– Fara parti-pris politic;
– Care nu au fost fondate sau au ca membri autoritati ale statului.
O organizatie poate depune o singura scrisoare de intentie.
Se urmaresc proiecte care:
– produc un impact real – cuantificabil si vizibil – in randul grupului tinta si/sau a comunitatii;
– dau dovada unei cresteri semnificative a rezultatelor si eficientei programului de la un an la altul. Spre exemplu: a) creste numarul beneficiarilor care ies din program ca urmare a integrarii socio-economice, permitand altor membri dezavantajati sa acceseze servicile oferite; b) inregistreaza, in timp, imbunatatiri, prin cooptarea de noi parteneri, atragerea de noi resurse, care fac ca un numar sporit de beneficiari sa fie deservit; c) se reduc costurile proiectului prin atragerea si mentinerea de voluntari in locul angajatilor; d) se extinde scara unui proiect, multiplicand astfel rezultatele obtinute anterior;
– dezvolta parteneriate reale si eficiente, in care partile sunt implicate activ pentru crearea unei retele de servicii in comunitate cu scopul imbunatatirii situatiei persoanelor dezavantajate. Spre exemplu, proiectele pot viza asistenta pentru copii oferita in cadrul unui centru de zi de catre o organizatie specializata in acest sens, si consiliere si orientare profesionala pentru parinti si frati, oferite de catre o alta organizatie care are experienta in acest gen de servicii.
Se va acorda prioritate proiectelor care se focalizeaza pe rezolvarea urmatoarelor probleme specifice:
– reducerea dificultatilor si discrepantelor in dezvoltarea de aptitudini, abilitati, orientare profesionala si participare la activitati extrascolare intampinate de copiii buni si foarte buni la invatatura, proveniti din familii cu serioase dificultati socio-economice. De ce? Pentru ca problemele socio-economice intampinate de familii se reflecta asupra copiilor, in procesul de educatie prescolara si scolara, ducand pe termen mediu la reducerea performantelor scolare si la abandon scolar;
– angajarea in munca si pregatirea pentru angajare. De ce? Pentru ca lipsa actelor necesare, nivelul de educatie redus, lipsa suportului material si a orientarii catre cursuri profesionale fac ca un numar mare de tineri/ adulti cu dizabilitati sau proveniti din familii dezavantajate sa nu aiba oportunitatea pregatirii si accesului pe piata muncii;
– imbunatatirea vietii persoanelor varstnice prin organizarea de activitati de socializare si imbunatatirea calitatii vietii varsnicilor singuri si cu venituri mici (maximum 350 RON/luna). De ce? Pentru ca varsta a treia este marcata de singuratate, stare de sanatate precara si venituri reduse.
– Imbunatatirea starii de sanatate sau cresterea accesului la servicii medicale si controale peridice pentru toate categoriile de varsta. De ce? Pentru ca sanatatea precara, bolile cronice sau nedepistarea precoce a unor boli fac ca perioada de recuperare sa fie mai lunga si mai costisitoare, afectand situatia socio-economica a famililor.
– responsabilizarea sociala a membrilor comunitatii, inclusiv a beneficiarilor si a altor actori locali (guvernamentali sau ne-guvernamentali), incepand chiar cu copiii de la nivelul scolii primare. De ce? Pentru ca implicarea cat mai activa a tututror categoriilor sociale, inclusiv a celor dezavantajate, duc la o rezolvare mai rapida si pe termen lung a problemelor sociale. Proiectele pot viza, spre exemplu: cresterea nivelului de implicare a adultilor/copiilor/tinerilor in actiuni si activitati de voluntariat pentru rezolvarea unor probleme specifice din comunitate; dezvoltarea si promovarea interactiunii dintre grupurile dezavantajate si alte grupuri din comunitate, pentru rezolvarea in egala masura a nevoilor indivizilor, dar si a comunitatii; etc.
NU se acorda finantare pentru: aparatura medicala; cercetare stiintifica; calatorii internationale; conferinte sau evenimente punctuale; echiparea sau renovarea unor cladiri ce nu se afla in patrimoniul respectivei organizatii; achizitionarea de echipamente de birou; proiecte de prim-ajutor ce nu sunt urmate de alte actiuni, menite sa creasca independenta si auto-sustinerea grupurilor in cauza; cheltuieli de productie a materialelor de promovare; cheltuieli administrative generale ale organizatiei, fara legatura cu un proiect de servicii directe.
United Way anunta deschiderea sesiunii de finantare pentru perioada: 1 noiembrie 2011 – 31 octombrie 2012.
Termenul limita pentru depunerea scrisorilor de intentie este data de 14 Noiembrie 2010.
Scrisorile de intentie se trimit la United Way prin e-mail astfel: pentru Bucuresti la adresa: [email protected], pentru Cluj Napoca la adresa: [email protected], pentru Timisoara la adresa: [email protected] (confirmarea de primire se va face electronic, in maximum 3 zile de la data primirii; in cazul in care nu primiti aceasta confirmare, va rugam sunati la 021 306 2014).