A fost lansata noua platforma de Achizitii Publice

seap-300x168.jpg

Incepand cu data de 02.04.2018, va fi disponibil noul Sistem Electronic de Achizitii Publice dezvoltat in cadrul proiectului “Sistem informatic colaborativ pentru mediu performant de desfasurare al achizitiilor publice – SICAP”.

Implementarea acestui proiect major a reprezentat un lung drum in care:

  • Am aliniat functionalitatile sistemului la cele mai noi prevederi legislative transpuse din legislatia europeana in legislatia romaneasca; noul sistem de achizitii este unul dintre cele mai moderne sisteme din Europa.
  • Am oferit inca din luna mai 2017, un mediu de lucru Demo public (http://sicap.elicitatie.ro/pub) pentru acomodarea utilizatorilor cu interfetele si fluxurile de lucru. Feed-back-ul trimis de utilizatori a fost analizat de AADR si, in cazul in care s-a impus, am aplicat corectiile sau cerintele in aplicatia informatica.
  • Tot din luna mai 2017, aplicatia informatica SICAP a fost testata in mod repetat, cu un numar de peste 1000 de scenarii de teste, care au adresat modulele sistemului din toate perspectivele de utilizare/utilizatori (Autoritati contractante, Operatori Economici, Institutii cu rol de monitorizare, reglementare si control in achizitii, Operatori SEAP).

Dorim sa va asiguram pe aceasta cale ca AADR, prin personalul sau specializat, va fi alaturi de dumneavoastra, oferind raspunsuri la intrebarile legate de noul sistem, precum si indrumare pe parcursul perioadei de acomodare cu utilizarea in productie a acestuia. Cu aceasta ocazie, va prezentam faptul ca serviciul de suport oferit de AADR, help-desk, a asigurat, la nivelul anului 2017, urmatoarele solicitari:

  • Call center: 500-1000 apeluri zilnice

o Timp real de rezolvare a unei solicitari pe cale telefonica: 5 minute

  • E-mail: 300-500 e-mailuri zilnice
  • Solicitari prin posta: 400-700 solicitari zilnice

Pe perioada de tranzitie, vechiul sistem de achizitii publice si noul sistem de achizitii publice vor functiona in paralel, adresand functionalitatile descrise aici. La finalizarea acestei etape de tranzitie si operationalizare, vechiul SEAP se va inchide, ramanand doar un instrument de raportare. Astfel, va prezentam, cu aceasta ocazie, cateva cifre care arata robustetea sistemului vechi de achizitii publice, de la lansarea in productie a SEAP, fiind vorba despre perioada 2006 si pana in prezent:

  • Autoritati contractante: 19.703;
  • Ofertanti inregistrati in sistem: 127.242;
  • Repere publicate in catalogul electronic: 1.489.373;
  • Cereri de oferta/proceduri simplificate: 125.398;
  • Cumparari directe publicate in sistem: 16.123.237;
  • Valoare achizitii atribuite prin sistem: 30.871.905.571.969 RON;

Noul sistem de achizitii publice isi propune sa vina si mai mult decat vechiul sistem in ajutorul utilizatorilor, avand la baza implementate cele mai noi tehnologii, o interfata prietenoasa si facila, date structurate, criterii avansate de cautare. De asemenea, sistemul nou de achizitii publice este aliniat complet cerintelor legate de noile formulare legislative prin care se transmit anunturile la Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), cerintelor legate de verificarile ex-ante ale ANAP si este integrat cu institutii-cheie in domeniul achizitiilor publice precum ANAP, CNSC, ANI, Consiliul Concurentei, DNA, Curtea de Conuri.

Cu lansarea noului sistem, sistemul de achizitii publice din Romania se va plasa in avangarda sistemelor europene. Vom fi alaturi de dumneavoastra ca si pana acum.

Sursa: AADR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.