Inteleg ca goana dupa personal bancar din anii trecuti a dus la angajari facute pe criterii mai relaxate. Dar asta nu justifica lipsa unei pregatiri elementare a angajatilor din banci. Mi-a fost greu sa cred ca exista un lucrator bancar care nu intelege conceptul de dobanda compusa. Acum sunt insa convins ca exista foarte multi…
Alta banca, alte probleme… Nu inteleg de ce intr-o agentie bancara in care sunt prezenti 12 angajati, dintre care cel putin 10 aparent nu fac nimic, singurul client din banca nu poate rezolva o problema in mod operativ. De ce este nevoie de 12 angajati pe tura intr-o agentie putin aglomerata? De ce acestia nu colaboreaza cat de cat eficient pentru a rezolva o cerere minora a unui client? De ce nu cunosc elemente de baza de operare pe calculator?
O alta problema o reprezinta existenta unor tinte lunare de vanzari prost concepute, fapt care conduce la comportamente abuzive fata de clienti. Exista o presiune de a deschide conturi inutile, de a oferi cu insistenta servicii de care clientul chiar nu are nevoie. Dar care sunt insa purtatoare de comisioane. Personal aleg sa nu mai lucrez deloc cu bancile care la un moment dat nu au fost parteneri de afaceri onesti in relatia cu mine. Problema este ca lista se ingroasa…
Si atunci ce este de facut? Eu unul m-as bucura ca bancile sa fie zguduite bine de criza financiara. Iar cele care reusesc sa se tina pe picioare sa aiba bunul simt de a incepe sa-si selecteze mai bine oamenii, de a-i trimite la niste cursuri de specializare serioase si de a-si revizui din temelii atitudinea fata de clienti. Nu ma deranjeaza daca banca realizeaza un castig in relatia cu mine. Este normal sa fie asa. Pentru acel castig insa banca trebuie sa-mi ofere servicii prestate cu onestitate si competenta.
Daca ai bani si vrei un castig sigur, fa o banca. Asa a fost de la inceput, de cind s-au creat primele banci. O banca pierde numai cind este condusa prost si/sau cind este furata. Iar abuzul, pe care descrieti, este rezultatul mai multor factori: privind din punct de vedere a angajatilor bancii se observa nepasarea, aroganta, lipsa de profesionalism,de etica, de motivatie etc., privind din punct de vedere a conducatorilor care permite o asemena comportare fata de clienti arata incompetenta, lacomia, nesimtire etc. Clienti de alta parte port si ei vina lor, cind permite, nu observa, neglijeaza, se supun …e greu sa schimbi banca, sa citesti cu atentie contractul, sa verifici fiecare comision etc. Este acelasi comportament ca si in cazul taxelor sau facturilor de gaz, energie… Majoritatea platesc in mod automat si nu opun rezistenta la obuzuri.