Bazele Ideologice ale Conceptului de Solidaritate in Politica Romaneasca dupa 16 Decembrie 1989

Articolul se va dezvolta pe parcurs.

Nevoia de a scrie despre acest subiect a venit in urma unui dialog facut pe graba cu eminentul Profesor Dr. Marin Andreica, (ASE). Discutia purtata cu Profesorul Andreica a fost in zona eticii-economice, in sensul ca orice actiune de solidaritate trebuie sa servesca interesele generale ale economiei si ale istoriei natiunii nu interesele particulare ale unei guvernari sau a clientelei zilei.

Incepem cu actiunea Fondul …. parca se numea tot Solidaritatea deschis de FSN imediat dupa infiintare … fond in care Romanii de buna credinta au pus cate ceva din economiile lor facute cu greu in anii comunismului; cu greu, dar incomparabil mai usor atunci decat acum. Asupra acelui Fond nu s-a facut niciodata un raport si niciodata un audit. Practic nu se stie unde s-au dus banii adunati de la populatie.

Pe masura ce ma voi documenta voi adauga la acest articol.

Sper sa nu ajung la concluzia ca „solidaritate” in politica romaneasca inseamna SA LE DAM NOI LOR SI EI SA PAPE GRAS SI SA ISI SALVEZE AFACERILE, BANCILE, INVESTITIILE … deocamdata acesta este singurul sens care se intrezareste.

Mihail Brinzea

Mihail Brinzea

La scurt timp dupa ce Medierea a devenit procedura legala in Romania prin Legea 192/2006, in 2008 m-am autorizat ca Mediator. In Decembrie 2009 am fondat cu un grup de specialisti, Mediatori Autorizati ca si mine, Colegiul Mediatorilor, Asociatie Profesionala, care se ocupa structurat de dezvoltarea profesionala a membrilor, de educatie si formare in prevenirea conflictelor (nu doar in corporatii si comunitati), promovand Medierea ca alternativa de rezolvarea a conflictelor, nu numai pentru ca este mai eficienta ci si mai durabila. Medierea este o procedura legala prin care ambele parti castiga (Legea 192/2006 si 370/2009) prin care spre deosebire de instante – unde unul dreptatea nu poate fi data ambelor parti, unul pierde altul castiga – in Mediere ambele parti isi administraza dreptatea, caci ele produc – dupa o procedura bine definita – solutia conflictului in care se afla. Am pregatire in domeniul programelor de finantare pentru dezvoltare, al managementului programelor si proiectelor, precum si in domeniul Relatiilor Internationale de Cooperare pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Am participat la diferite cursuri de formare, programe de training, pe tema finantarilor nerambursabile. In 2007 am absolvit Cursul de Specializare Post Universitara in Management si Relatii Economice Internationale la Academia de Studii Economice din Bucuresti. In 2008 am absolvit cursul de Expert Achizitii Publice si cursul de Mediatori (avand competente inclusiv in medierea conflictelor in domeniul economic). Sunt Formator si Evaluator certificat de Ministerul Muncii Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Timeretului. Din anul 2007 cooperez cu Consiliul National Pentru Formarea Profesionala a Adultilor avand ca atributii evaluarea de competente profesionale si evaluarea programelor de formare profesionala pentru autorizarea furnizorilor de formare profesionala in domeniile formarii si managementului. Pana in 1996 am lucrat ca redactor si traducator de limba Engleza in institutii ale Patriarhiei Romane. Am o buna pregatire profesionala in domeniul Istoriei Religiilor si in domeniul relatiilor Ecumenice Internationale, preocupari de studiu cu privire la impactul social al doctrinelor religioase si influentele acestora in dezvoltarea comunitara, in afirmarea valorilor individuale si sociale, precum si la tendintele institutiilor religioase de a determina si contribui, teoretic si practic la evolutii de tipul economiilor sociale. Intrucat am studii de Master in Teologie si in Statele Unite ale Americii si cooperez prin natura serviciului cu Biserici din Europa de Vest, cunosc nuantele si modul diferit de relationare institutional sociala in materie de politici pentru comunitate, avand preocupari de studiu comparativ in acest domeniu. Am fost membru (2 mandate in Comisia Biserica si Societate – institutie de relationare a Conferintei Bisericilor Europene cu Comisia Europeana si cu Parlamentul European). Domeniul de activititate Din anul 1996 lucrez ca angajat al AIDRom, in domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare comunitara si imbunatatirea serviciilor sociale si de educatie in Romania avand atributii in: – Conceperea strategiei de formare a asociatiei si a institutiilor partenere; – Atragerea resurselor financiare necesare strategiei; – Coordonarea programului Traning for Transformation; – Coordonarea echipelor de traineri si consultanti; – Evaluarea proiectelor inaintate spre finantare de organizatii neguvernamentale; In 2007 am fost ales Secretar General al Forumului Regional pentru Drepturile Omului in Romania si mandatul pe care l-am asumat are ca prioritate implementarea sporita a articolelor 22 si 26 din Carta Universala a Drepturilor Omului.

4 Replies to “Bazele Ideologice ale Conceptului de Solidaritate in Politica Romaneasca dupa 16 Decembrie 1989”

  1. Fara etica nu functioneaza nici o societate.

  2. mihailbrinzea spune:

    Draga Melania,

    Am zis ca e bine sa incep cu acel fond din anul 1989-1990 … caci acela este in fond „baza ideologica” pentru toate sacrificiile facute de cetatenii tarii si pentru toate deturnarile facute de unii de altii din Fondul X ori Y. O sa ajungem si la ele! Tu nu stii … caci erai copil pe vremea aceea … insa in 1989 toti cetatenii aveau „parti sociale” la intreprinderile la care lucrau. Comunnistii .. si ei in criza de bani … facusera un fel de privatizare si opreau o cota parte din salariu pentru care dadeau in schimb actiuni sub numele de PARTI SOCIALE. Cand a venit marea privtizare nici nu s-a mai discutat de faptul ca oamenii deja cumparasera din salariul lor PARTI SOCIALE la intreprinderi. Au ras totul ca si cum nimeni nu platise nici un ban. Noii veniti la putere nu au acceptat nici metoda de privatizare pe care a propus-o Domnul Rugina [care era mult mai corecta fata de populatie si fata de economia Romaneasca in general]. In plus eu nu cunosc nici un document care sa scrie negru pe alb ca PARTILE SOCIALE CA FORMA DE PROPRIETATE SE ABROGASERA … si au facut o privatizare asa cum le-a convenit lor si clientelei din zilele acelea. Atunci a fost instrainata toata munca poporului Roman si care cum venea si prelua o unitate economica ca actionar majoritar, primul lucru pe care il facea era sa opreasca productia pentru re-tehnologizare … de care in majoritatea cazurilor nu era nevoie. In timpul retehnologizarii se vindeau pietele romanesti pe bani grei, erau ocupate de altii … si pe urma … e clar … degeaba incepeam noi productia ca nu mai aveam pe unde vinde. Cam toate astea, plus cele doua mentionate de tine, sunt subiecte de Etica-Economica, pentru ca Ecomomia este o stiinta si o disciplina din sfera Eticii. Criza actuala este cea mai buna dovada ca Ecomomia nu functioneaza fara Etica.

  3. melaniacoman spune:

    Domnule Brinzea,

    Nu imi vine sa cred ca vorbiti de etica si de Fondul Solidaritatea, cand ati putea vorbi despre chestii mai noi si mai dureroase… gen Fondul National de Sanatate si Fondul National de Pensii… Si astea tot solidare sunt…

    Eu eram mica pe vremea FSN-ului, deci n-am prins fondul cu pricina, dar de vreo 6 ani tot cotizez la cele doua mai sus mentionate…

    Pe astea cine le auditeaza?

    Melania

  4. Paun Cristian spune:

    Dar pentru ce altceva este clamată această solidaritate? Pentru binele şi interesul naţional. În nici un caz.

    Atâta timp cât licitaţiile sunt trucate, bunurile publice nu sunt controlate sau se alocă resurse pe nimic (prin Bucureşti e plin de gropi pe străzile lăturalnice dar în schimb e plin de tot felul de plastice de semnalizare care mai de care mai frumoase, mai inutile şi mai complexe care, sunt sigur că au costat bani grei… şi ăsta e doar un exemplu de „proiect public”. Pot fi date MII).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top