Cerere de propuneri de programe simple – promovarea produselor agricole

recoltaromania.jpg

Comisia Europeana a lansat cererea de propuneri care se refera la punerea in aplicare a programelor simple pe piata interna si in tarile terte.

Status: INACTIV
Depunere pana la: 28.04.2016
Buget:93.650.000 EUR euro

Obiective

Prin aceasta cerere sunt anuntate 10 teme pentru propuneri.

produse-agricole1. Programe de informare si promovare care vizeaza cresterea gradului de constientizare si de recunoastere a sistemelor de calitate ale Uniunii Europene.

Obiectivul este cresterea gradului de constientizare si de recunoastere a sistemelor de calitate specifice ale Uniunii;

  • Sisteme de calitate: denumire de origine protejata (DOP), indicatie geografica protejata (IGP), specialitate traditionala garantata (STG) si mentiuni de calitate facultative;
  • Agricultura ecologica;
  • Produse agricole provenite din regiunile ultraperiferice ale Uniunii

Programele de informare si promovare care vizeaza sistemele de calitate ale Uniunii ar trebui sa fie o prioritate-cheie pe piata interna, deoarece aceste sisteme ofera consumatorilor siguranta in ceea ce priveste calitatea si caracteristicile produsului sau ale procesului de productie utilizate, confera valoare adaugata produselor respective si imbunatatesc perspectivele de piata ale acestora.

Unul dintre rezultatele preconizate este cresterea nivelului de recunoastere de catre consumatorii europeni a logourilor asociate cu sistemele de calitate ale Uniunii, dat fiind ca, potrivit Eurobarometrului special nr. 389, doar 14 % (cu variatii intre 3 % si 36 %, in functie de statul membru in cauza) dintre consumatorii europeni recunosc logourile produselor care beneficiaza de o denumire de origine protejata (DOP) sau de o indicatie geografica protejata (IGP), acestea fiind principalele sisteme de calitate ale Uniunii.

Rezultatul final preconizat este cresterea competitivitatii si a consumului produselor agroalimentare din Uniune înregistrate într-un sistem de calitate, cresterea renumelui acestora si cresterea cotei lor de piata

Cuantumul total prevazut este de 10.050.000 euro.

2. Programele de informare si promovare care vizeaza evidentierea caracteristicilor specifice ale metodelor agricole din Uniune si a caracteristicilor produselor agricole si alimentare europene, cu exceptia celor care vizeaza doar laptele/produsele lactate, produsele din carne de porc sau o combinatie a celor doua.

Obiectivul este evidentierea caracteristicilor specifice ale metodelor de productie agricola din Uniune, in special in ceea ce priveste siguranta alimentara, trasabilitatea, autenticitatea, etichetarea, aspectele nutritionale si legate de sanatate, bunastarea animalelor, respectul pentru mediu si sustenabilitatea, precum si a caracteristicilor produselor agricole si alimentare, in special in ceea ce priveste calitatea, gustul ori diversitatea lor sau traditiile asociate lor. Obiectivul se refera la toate produsele eligibile, cu exceptia laptelui/produselor lactate si a produselor din carne de porc atunci cand acestea fac obiectul unor programe care nu includ alte produse eligibile, scopul fiind cresterea competitivitatii si a consumului produselor agricole si alimentare din Uniune si, prin urmare, cresterea cotelor lor de piata pe piata interna.

Unul dintre rezultatele preconizate este cresterea nivelului de constientizare in randul consumatorilor europeni privind meritele produselor agricole din Uniune.

Impactul preconizat este cresterea competitivitatii si a consumului produselor agroalimentare din Uniune vizate, cresterea renumelui acestora si cresterea cotei lor de piata.

Cuantumul total prevazut este de 6.700.000 euro.

3. Programe de informare si promovare care vizeaza laptele/produsele lactate, produsele din carne de porc sau o combinatie a celor doua.

Avand in vedere situatia specifica a pietei in sectorul produselor lactate si in sectorul carnii de porc in 2015, obiectivele sunt cresterea nivelului de constientizare si de recunoastere a sistemelor de calitate specifice ale Uniunii care vizeaza doar laptele/produsele lactate sau produsele din carne de porc sau evidentierea caracteristicilor specifice ale metodelor de productie agricola din Uniune, in special in ceea ce priveste siguranta alimentara, trasabilitatea, autenticitatea, etichetarea, aspectele nutritionale si legate de sanatate, bunastarea animalelor, respectul pentru mediu si sustenabilitatea, precum si a caracteristicilor laptelui/produselor lactate sau ale produselor din carne de porc, in special in ceea ce priveste calitatea, gustul ori diversitatea lor sau traditiile asociate lor.

Rezultatele preconizate sunt cresterea nivelului de recunoastere de catre consumatorii europeni a logourilor asociate cu sistemele de calitate ale Uniunii, cresterea constientizarii privind meritele laptelui/produselor lactate si ale produselor din carne de porc din Uniune si, in consecinta, cresterea competitivitatii si a consumului acestor produse si cresterea cotelor lor de piata pe piata interna.

Cuantumul total prevazut este de 9.000.000 euro.

4. Programe de informare si promovare care vizeaza una sau mai multe dintre urmatoarele tari: China, Japonia, Coreea de Sud sau Taiwan .

Cuantumul total prevazut este de 11.725.000 euro.

5. Programe de informare si promovare care vizeaza una sau mai multe dintre urmatoarele tari: SUA sau Canada.  

Cuantumul total prevazut este de 11.725.000 euro. 

6. Programe de informare si promovare care vizeaza una sau mai multe tari din America Centrala si de Sud sau din zona Caraibilor.

Cuantumul total prevazut este de 7.035.000 euro.

7. Programe de informare si promovare care vizeaza una sau mai multe tari din Asia de Sud-Est, mai exact Brunei, Cambodgia, Indonezia, Laos, Malaysia, Myanmar/Birmania, Filipine, Singapore, Thailanda, Timorul de Est sau Vietnam.

Cuantumul total prevazut este de 7.035.000 euro.

8. Programe de informare si promovare care vizeaza una sau mai multe dintre tarile din Africa sau Orientul Mijlociu.

Cuantumul total prevazut este de 4.690.000 euro.

9. Programe de informare si promovare care vizeaza alte zone geografica.

Cuantumul total prevazut este de 4.690.000 euro.

10. Programe de informare si promovare privind laptele/produsele lactate, produsele din carne de porc sau o combinatie a celor doua, vizand orice tara terta.

Cuantumul total prevazut este de 21.000.000 euro.

Programele de informare si promovare ar trebui sa vizeze una sau mai multe dintre tarile identificate in tema corespunzatoare.

Impactul final preconizat este cresterea competitivitatii si a consumului produselor agroalimentare din Uniune, cresterea renumelui acestora si cresterea cotei lor de piata in aceste tari vizate.

Cererile trebuie sa se incadreze in domeniul de aplicare al uneia dintre aceste teme prioritare. O organizatie care formuleaza propuneri poate depune mai multe cereri pentru diferite proiecte in cadrul aceleiasi teme prioritare. De asemenea, este posibila depunerea mai multor cereri pentru proiecte diferite in cadrul unor teme prioritare diferite.

Eligibilitate

Solicitanti eligibili
Propunerile de programe simple pot fi depuse numai de persoane juridice sau de alte entitati care nu au personalitate juridica in temeiul dreptului national aplicabil, cu conditia ca reprezentantii lor sa aiba capacitatea de a-si asuma obligatii juridice in numele entitatii si de a oferi garantii pentru protejarea intereselor financiare ale Uniunii Europene echivalente cu cele oferite de persoanele.

Solicitantii trebuie sa fie:

  • organizatii;
  • reprezentativi pentru sectorul sau produsul vizat.

Propunerile pot fi depuse de una sau mai multe dintre organizatii

Sunt eligibile doar cererile unor entitati stabilite in state membre ale UE.

Entitati neeligibile: solicitantii care primesc deja finantare din partea Uniunii pentru aceleasi actiuni de informare.

Perioada de punere în aplicare
Actiunea cofinantata (programe de informare/promovare) se implementeaza pe parcursul unei perioade de cel putin un an, dar de cel mult trei ani.

Propunerile ar trebui sa specifice durata actiunii.

Buget
Bugetul total alocat pentru cofinantarea actiunilor in temeiul prezentei cereri de propuneri este estimat la 93.650.000 euro.

Calendar
Termenul limita pentru depunerea propunerilor este 28.04.2016.
Perioada de evaluare (orientativa) este 29.04-31.08.2016.
Informarea solicitantilor (orientativ) este 30.09.2016.
Decizie de catre Comisie (orientativ) este 30.11.2016.
Semnarea contractului cu statul membru (orientativ) este 28.2.2017.
Data inceperii actiunii (orientativ) este 1.12.2016

DOCUMENTATIE

Puteti descarca urmatoarele documente utile:

Ghidul solicitantului

Website-ul programului

Cerere de propuneri

Cont pentru a depune o propunere

Sursa: Europa.eu 
Finantator: Uniunea Europeana

[caseta-final-fise]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top