Comisia Europeană: Sprijin de 185,9 milioane de euro pentru promovarea produselor agro-alimentare în UE

promotion_800x418.jpg

Comisia Europeană a lansat apelurile de propuneri pentru 2022 pentru programele europene de promovare agroalimentară, în UE și în străinătate. La fel ca și în 2021, anul acesta pune un accent special pe promovarea produselor și metodelor care sprijină mai direct obiectivele Pactului ecologic european. Aceasta include promovarea produselor ecologice, a fructelor și legumelor și a agriculturii durabile.

Status: Lansat
Buget: 185,9 milioane de  euro
Depunere: 21 aprilie 2022

Obiectivul general al acțiunilor de informare şi promovare este creşterea competitivitāții sectorului agricol al Uniunii.

Politica UE de promovare a produselor agroalimentare este concepută pentru a spori competitivitatea sectorului prin valorificarea piețelor agroalimentare mondiale în expansiune și prin sensibilizarea cu privire la standardele ridicate utilizate în agricultura UE, inclusiv în ceea ce privește calitatea și sustenabilitatea. 

Se preconizează că printre efectele campaniilor selectate se vor număra sporirea competitivității produselor agroalimentare din UE și a consumului acestor produse, sporirea renumelui lor și creșterea cotei lor de piață în aceste țări vizate.

Solicitanti eligibili

Organizațiile comerciale, organizațiile de producători și grupurile agroalimentare responsabile cu activitățile de promovare sunt eligibile să solicite finanțare și să își prezinte propunerile. Proiectele vor fi evaluate în special în ceea ce privește sustenabilitatea criteriilor de producție și consum, în conformitate cu obiectivele privind clima, mediu și bunăstarea animalelor ale PAC , precum și strategia Farm to Fork .

Buget

185,9 milioane de  euro sunt alocate pentru promovarea produselor agroalimentare UE în interiorul și în afara UE. Din bugetul total, 176,4 milioane de euro sunt dedicate cofinanțării programelor de promovare care urmează să fie selectate dintre propunerile care răspund la apelurile publicate. Finanțarea rămasă va sprijini inițiativele UE în acest domeniu.

Depunere

Propunerile ar trebui prezentate până la 21 aprilie 2022, ora 17:00 CET (Bruxelles), prin intermediul portalului dedicat. Comisia va evalua propunerile și va anunța beneficiarii în toamnă. Agenția Executivă Europeană pentru Cercetare (REA) oferă o serie de instrumente pentru a ajuta solicitanții să își prezinte cu succes propunerile.

Politica de promovare va cofinanța campanii în conformitate cu ambițiile Acordului ecologic european, susținând obiectivele din strategia Farm to Fork , planul de acțiune al UE pentru produse ecologice și Comunicarea privind inițiativa cetățenilor europeni „Încheierea epocii cuștii ”.

De exemplu, pentru a spori coerența cu obiectivul strategiei Farm to Fork de a crește consumul durabil, toate materialele de promovare vizuală ale campaniilor din UE, care vizează consumatorii, vor trebui să facă referire la Orientările alimentare pe bază de alimentație ale țării UE vizate.

Campaniile ar trebui să evidențieze, de asemenea, standardele ridicate de siguranță și calitate, precum și diversitatea și aspectele tradiționale ale produselor agroalimentare ale UE, inclusiv sistemele de calitate ale UE .

Link-uri conexe:

2022 calls for proposals for European agri-food promotion programmes

EU quality schemes explained

Organics at a glance

CAP at a glance

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top