METRO Cash & Carry organizeaza o competitie care promoveaza acele intreprinderi care actioneaza responsabil din punct de vedere social in comunitate, demonstrand astfel capacitate de autodepasire si devenind un model pentru comunitate.
Intreprinderile responsabile social sunt acele intreprinderi care isi asigura succesul economic prin includerea unor considerente sociale si ecologice in activitilile firmei, care satisfac solicitarile clientilor, avand in acelasi timp grija si de asteptarile altor actori, precum angajatii, furnizorii, comunitatea din jur si mediul inconjurator. Aceste intreprinderi integreaza aspectele sociale si ecologice in operatiunile firmei. Se au in vedere initiativele voluntare ale firmei, si nu acele schimbari pe care compania le adopta ca urmare a legislatiei in vigoare.
Se pot inscrie in competitie firme care au avut initiative de sustinere a comunitatii in care isi desfisoara activitatea, care demonstreaza:
- Preocuparea de a-i ajuta pe ceilalti prin actiuni filantropice, ca de exemplu compania contribuie in mod direct, cu bani sau produse la sprijinirea unor cauze sociale din comunitate, la sustinerea persoanelor defavorizale, a persoanelor fara adapost; deruleaza programe proprii de finantare pentru ONG-uri, ofera burse, ofera expertiza, sau acces la canalele de distributie/ locatiile companiei pentru scopuri sociale, s.a.m.d.
- Practici de afaceri responsabile social care pot viza imbunatatirea accesului la produse si servicii pentru persoanele cu dizabilitati si alte grupuri vulnerabile s.a.m.d;
- Programe care urmaresc binele angajatilor: pot viza angajatii cu dizabilitati, luand in calcul contitiile de lucru si grija pentru satisfactia la locul de munca; echilibrul munca/viata (program flexibil de lucru sau posibilitatea ca angajatii si lucreze de acasa, oportunitatile egale de sanse); formarea si dezvoltarea personalului (inclusiv planificarea carierei); informarea angajatilor si participarea lor la luarea deciziilor intreprinderii; remunerarea responsabila si corecta sau sprijin financiar pentru angajati s.a.m.d.
- Curajul moral si dorinta de a genera schimbari pozitive in comunitate; compania contribuie cu bani sau alte resurse pentru promovarea si sustinerea unei cauze sociale, stimularea preocuparii publicului sau mobilizarea acestuia sa doneze, sa participe sau sa actioneze voluntar in sprijinul unei cauze sociale sau pentru a convinge publicul sa adopte un comportament pozitiv fata de problemele de mediu, siguranta ale societatii, diverse alte cauze sociale s.a.m.d.
- Preocuparea pentru dezvoltarea comunitatii locale – sustine restaurarea siturilor istorice sau strangeri de fonduri pentru obiective de interes local; sprijina sau participa pro bono la organizarea de evenimente locale; festivaluri, s.a.m.d.
Povestile care se vor inscrie pot face referire la acte de caritate sau alte activitati de sustinere a comunitatii, ca de exemplu:
- deservirea comunitatii locale;
- furnizarea de servicii, preturi si produse unice, contribuind la bunastarea cartierului prin programe de incluziune sociala;
- sprijinirea si sponsorizarea evenimentelor locale;
- a da dovada de curaj moral/a-i ajuta pe ceilalti;
- sustinerea persoanelor defavorizate;
- participarea/organizarea de festivaluri sau alte evenimente pe plan local;
- contribuirea la pastrarea curateniei in comunitate;
- restaurarea siturilor istorice sau participarea la strangeri de fonduri;
- acordarea de beneficii speciale persoanelor fara adapost.
La aceasta Competitie poate participa orice societate comerciala cu personalitate juridica romana (intreprindere mica sau mijlocie IMM conform prevederilor Legii 346/2004) care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii: are un numar mediu anual de salariati mai mic de 250 si a realizat in anul financiar anterior competitiei, respctiv 2014, o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane euro, echivalent in lei, sau detine active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane euro, (prin active totale se inlelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli in avans) conform ultimei situatii financiare aprobate, care are un impact social pozitiv in mod direct in comunitate si care accepta conditiile prezentului Regulament.
Valoarea totala a premiilor este de 70.000 lei si se va acorda finalistilor dupa cum urmeaza:
- Locul 1: 30.000 lei
- Locul 2: 20.000 lei
- Locul 3: 15.000 lei
- 7 mentiuni in valoare totala de 4.900 lei, acordate sub forma unor vouchere de cumparaturi in magazinele METRO Romania. Voucherele vor avea valoarea individuala de 700 lei (TVA inclus) si vor putea fi ridicate din magazinele METRO Romania pana la finalul anului in curs.
Competitia este deschisa pana pe data de 23 iulie 2015.
DOCUMENTATIE
Puteti descarca urmatoarele documente utile:
Website-ul programului
Ghidul solicitantului
Sursa: METRO Cash & Carry
Finantator: METRO Cash & Carry
[caseta-final-fise]