Cum sa iti faci bugetul in 5 pasi simpli

grafica_plan_buget.jpg

grafica_plan_bugetRealizarea bugetului de venituri si cheltuieli nu este cea mai atractiva parte din activitatea unui antreprenor, dar este vitala pentru orice afacere sanatoasa.

Inainte de a porni la drum, este esential sa ai in vedere ca pentru a crea un buget realist este important sa ai informatii cat mai clare si cat mai detaliate, pentru ca rolul bugetului este acela de a te ajuta sa intelegi de cat de multi bani dispui, ce cheltuieli ai si de ce venituri suplimentare ai nevoie pentru a-ti atinge obiectivele afacerii.

In plus, bugetul iti ofera informatii realiste cu privire la urmatoarele aspecte:

  • Banii necesari pentru materii prime/ salarii;
  • In cazul unei afaceri aflate la inceput, costurile de start-up;
  • Costurile operationale;
  • Veniturile necesare mentinerii afacerii pe linia de plutire;
  • Estimari realiste cu privire la profitul asteptat.

Odata facut bugetul, poti utiliza informatiile obtinute pentru a-ti ajusta planul de afaceri sau asteptarile financiare.

Mai jos sunt prezentate succint etapele de realizare a bugetului:

  1. Stabileste-ti un target pentru vanzari si profit. In cazul unui start-up, incepe prin a estima care este profitul pe care ti-l doresti pentru urmatorul an. Daca afacerea deja este functionala, foloseste ca reper situatiile financiare anterioare si stabileste-ti tintele de vanzari si profit in functie de acestea. Motivul pentru care trebuie sa incepi cu estimarea vanzarilor/profitului este acela ca pe baza acestei informatii iti vei estima ulterior costurile si cheltuielile. Ia in calcul orice factor care iti poate afecta vanzarile, cum ar fi situatia economica precara sau scaderea volumului in cazul unor clienti mari, etc.
  2. Aduna toate situatiile financiare de care dispui. Aici pot fi incluse extrase bancare, facturi recente, oferte de la furnizori, orice alte rapoarte care iti ofera informatii cu privire la sursele de venit si cheltuielile realizate. Daca ai o afacere la domiciliu, aici poti include inclusiv parte din cheltuielile casei sau cheltuielile tale personale. Pe baza acestora iti vei stabili ulterior cheltuielile operationale. Cel mai important aspect in aceasta etapa este sa obtii o medie lunara a veniturilor si cheltuielilor, asa ca orice informatie este pretioasa.

Citeste mai multe pe: Plandeafacere.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top