Despre campaniile de reduceri

Sunt în Franţa. Întâmplarea face ca zilele astea să fie o perioadă de reduceri prin magazinele locale. Nimic nou.

Totuşi nu poate să nu îţi sară în ochi reducerea de 50% la o cămaşă Kelvin Clein sau cea de 30% la jeans-ii C&A. Să nu mai vorbim despre produsele şfârşit de linie din Decathlon care au un preț de zici că sunt second-hand.

Toată povestea asta mi-a adus aminte de faptul că undeva înainte de Craciun 2010 îmi cumpăram din mall-ul ieșean o pereche de ghete CAT, undeva la 380 ron, pentru ca mai apoi, înainte de 31 decembrie, să le văd în același magazin în campanie de reducere, la un preț de peste 400 dar cu reducere de x%, adică tot 380.

Și mă întreb dacă nu există vreo formă prin care astfel de practici să fie sancționate? Poate chiar de producătorul CAT care să sisteze colaborarea cu distribuitorul local. Poate chiar de consumator …

Valentin Mazareanu

Valentin Mazareanu

Valentin P. Mazăreanu, doctor în economie. Subiecte de interes: managementul riscului, securitatea informaţională, managementul proiectelor. Ocupaţii în prezent: project manager al www.managementul-riscurilor.ro, Co-Regional Director of PRMIA Bucharest Chapter, Director General al Paideia Consulting SRL Iasi, Expert IT în proiecte cu finanţare nerambursabilă. Studii: liceu militar, facultate de drept, master în Sisteme Informaţionale pentru Afaceri, studii doctorale în economie. Dezvoltare profesională: stagiu de cercetare în Franţa, Poitiers (subiect: managementul riscului); şcoală de vară în Finlanda, Jyvaskyla (subiect: managementul riscului, dreptul de proprietate intectuală, knowledge management); training internaţional Slovenia, Ljubljana (subiect: managementul proiectelor internaţionale); training naţional Romania, Iaşi (subiect: antreprenoriat, Analiză Tranzacţională, NLP, Comunicare şi Negociere).

2 Replies to “Despre campaniile de reduceri”

  1. Popescu spune:

    Da, astfel de practici trebuie sanctionate. De NOI, consumatorii. Sa nu mai cumparam de la ei.

  2. Simina spune:

    Am lucrat candva pe o fisa pedagogica ) care continea un interviu in care o doamna avocat explica situatia soldurilor si promotiilor in Franta. Acestea sunt supuse unei legislatii foarte precise: articolele care fac obiectul soldurilor trebuie sa existe in mangazin de cel putin o luna iar reducerea trebuie aplicata pretului practicat de-a lungul acestor 30 de zile. Musai ca acest pret initial sa fie afisat si taiat iar reducerea clar expusa. Soldurile vizeaza reducerea stocurilor de marfuri care nu se vand din motive precum marimea, culoarea sau calitatea redusa. Pentru aceste produse nu are sens reaprovizionarea.

    Produsele aflate la promotii, in schimb, difera tocmai prin acest aspect: ele fac obiectul reaprovizionarii, motiv pentru care sintagma „in limita stocului disponibil” este interzisa.

    Exista si instrumente de control, desigur. Cu o luna inainte de a incepe perioada reducerilor, agenti ai Directiei Generale a Concurentei, Consumului si Reducerii Fraudelor inregistreaza preturile ca apoi, in perioada soldurilor, sa le compare.

    Toate acestea reprezinta o traducerea aproximativa din sursa expusa la inceputul acestui (lung) comentariu. Tind sa cred ca exprima realitatea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top