Doua poduri de cale ferata intre Bucuresti si Constanta, reabilitate prin POS Transport

pod_Dunare.jpg

pod_DunareAutoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial „Transport” si Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” SA au semnat contractul de finantare pentru proiectul „Reabilitarea podurilor feroviare situate la km 152+149 si km 165+817 pe sectiunea feroviara Bucuresti – Constanta”.

Obiectivul proiectului consta in reabilitarea celor doua poduri peste Dunare – Borcea (km 152+149) si Cernavoda (km 165+817) – ca principale structuri de cale ferata la nivel regional si national.

Investitia va avea ca efect:

  • Imbunatatirea traficului feroviar, ȋn termeni de siguranta si eficienta pe tronsonul de cale ferata – Bucuresti – Constanta si asigurarea inter-operabilitatii de-a lungul axei prioritare nr. 22 a TEN-T;
  • Imbunatatirea infrastructurii de transport care asigura conexiunea cu Portul Constanta, prin asigurarea unei alternative moderne de transport feroviar;
  • Cresterea eficientei retelei de transport feroviar prin reabilitarea sectiunilor critice si eliminarea restrictiilor de viteza existente;
  • Asigurarea conditiilor pentru cresterea calitatii serviciilor ȋn transportul feroviar;
  • Cresterea atractivitatii transportului feroviar, ca mijloc de transport mai ecologic ȋn raport cu transportul rutier, conducand la cresterea cotei de piata a transportului feroviar.

Proiectul are un buget total de 219.103.244 lei, din care 149.873.424 lei constituie finantare nerambursabila acordata de Comisia Europeana din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Sectorial Transport (POST) 2007-2013, restul sumei fiind asigurata de la Bugetul de Stat.

Implementarea acestui proiect se va realiza prin contracte de lucrari si servicii licitate de catre CNCF „CFR” SA.

Acest proiect a fost depus in cadrul Axei Prioritare 1: „Modernizarea si dezvoltarea axelor prioritare TEN-T in scopul dezvoltarii unui sistem durabil de transport si integrarii acestuia in retelele de transport ale UE”, Domeniul Major de Interventie 1.2: „Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii feroviare de-al lungul Axei Prioritare TEN-T 22”.

Perioada de executie a lucrarilor pentru proiectul mentionat este 15.10.2013 – 15.10.2015, fiind urmata de perioada de garantie intre 16.10.2015 – 16.10.2017.

Sursa: AM POST

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top