Dumitru (ProAgro): Consumul de carne de oaie ar putea creste daca ar exista un program pe o perioada lunga de timp si sustinere financiara

imageResize-8.jpg

Consumul de carne de oaie ar putea creste in Romania daca ar exista un program de sustinere si promovare pe o perioada lunga de timp si ar fi sprijinit financiar indiferent de ce Guvern se afla la conducerea tarii, considera presedintele Federatiei ProAgro, Mihail Dumitru, in contextul lansarii campaniei „Alege oaia” de catre Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.

„In primul rand este foarte bine sa promovam productia autohtona, insa daca ne uitam pe balanta comerciala cu produse agroalimentare vedem un deficit de peste un miliard de euro. intr-adevar tot ce inseamna zootehnie inseamna valoare adaugata si de aceea cred ca ar trebui sa existe un program multianual de sustinere indiferent de Guvernul care se perinda vremelnic in fruntea tarii, pentru ca este o chestiune de a promova un sector ovin de aproximativ 13 milioane de capete care are o singura piata, piata Orientul Mijlociu, unde preturile sunt sub pretul de cost. Consider ca este un sector fara viitor daca nu vom incerca sa intram si pe pietele europene. Este foarte bine ca incercam sa promovam consumul de carne de ovine pentru ca prin traditie romanii sunt mari crescatori de ovine, dar eu consider ca ar trebui ca un astfel de program sa se deruleze pe o perioada de 20 de ani ca sa ajungem sa consumam mai multa carne de ovina, pentru ca in general carne de miel se consuma mai mult in perioada Sarbatorilor Pascale”, a spus Proagro.

Acesta a dat exemplul Frantei, care produce doar 40% din necesarul de consum de carne de oaie, diferenta fiind importata mai mult din Noua Zeelanda decat din tarile Uniunii Europene.

„Din pacate, noi nu reusim sa intram pe aceasta piata, pentru ca nu avem o calitate a carcasei asa cum o cer francezii, pentru ca vorbim de rase specializate de carne. Aici trebuie sa facem mai mult si sa finantam rasele specializate fie cele de carne, fie cele de lapte. Pentru cresterea consumului pe piata interna consider ca trebuie o perioada mult mai lunga de timp, iar educatia consumatorului nu se poate face decat prin masuri de promovare in care sa aratam care sunt beneficiile unui consum de carne ovine si sa incercam pe cat posibil sa sustinem crescatorii de ovine sa se duca inspre rase specializate de carne sau de lapte, tocmai pentru a fi competitivi pe piata unica europeana, unde competitia este destul de acerba si nu garanteaza nimeni ca se va consuma numai carne din productia autohtona”, a precizat presedintele ProAgro.

Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale a anuntat marti ca va lansa la Indagra 2017 o campanie de promovare si incurajare a consumului de carne si produse din carne de oaie in randul romanilor ”Alege Oaia!”.

Campania ”Alege Oaia!” se va desfasura la nivel national pe o durata de trei luni.

Prin aceasta campanie MADR urmareste valorificarea productiilor agroalimentare provenite de la specia ovine, cresterea valorii de export prin produse prelucrate, atragerea fortei de munca in sectorul de prelucrare a carnii si a produselor din carne de oaie, dar si pastrarea traditiilor privind preparatele culinare din aceasta specie, in special in zonele montane.

Sursa: Agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top