Fiscalitate 2019: Schimbari pentru ONG-uri in 2019. Vor trebui sa se inscrie intr-un registru la ANAF

jpg.jpg

Organizatiile neguvernamentale, pentru a continua sa primeasca finantare, vor trebui sa fie inscrie in Registrul entitatilor/unitatilor de cult la Fisc. Aceasta schimbare a legislatiei a fost acceptata de Ministerul Finantelor si face parte din modificarile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018. Acestui act normativ i s-au adaugat la inceputul saptamanii mai multe amendamente in Comisia de buget-finante din Camera Deputatilor, iar saptamana viitoare ar urma sa fie adoptate de Plen.

“Acum ei vor sa creeze un registru la ANAF in care sa urmareasca ce fac asociatiile astea, ca depun bilanturile, ca au o declaratie ca functioneaza conform statutului ca sa se asigure ca banii respectivi care sunt cesionati din impozit sunt folositi pentru niste scopuri sociale sau care este obiectul de activitate al asociatiei. Poate e o asociatie de crestere a animalelor, dar sa-si faca treaba pe acest domeniu, sa nu toace banul pe altceva”, au declarat specialistii in fiscalitate.

In acest registru vor trebui sa se inscrie toate asociatiile care vor sa fie beneficiari.

“Creeaza un pic de birocratie la inceput dar apoi se intra, cumva, intr-un normal. Poate era problema ca sunt situatii in care doua sau trei persoane isi fac o asociatie, sa spunem de vanatoare, si din firmele lor isi mai fac sposorizari catre asociatia unde sunt membri. Vor trebui sa demonstreze ca asociatia este una care isi tine lucrurile la zi, daca vine cineva sa ii intrebe ce au facut cu banii, pot sa le arate”, au mai afirmat consultantii fiscali.

“Entitatile nonprofit care se infiinteaza şi functioneaza in conditiile legii, precum şi unitatile de cult, beneficiaza de sumele prevazute la alin. (1) daca la momentul platii acestora de catre organul fiscal sau angajatorul/platitorul de venit figureaza in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale prevazut la art. 25 alin. (4^1). (3) Pentru contribuabilii prevazuti la art. 68^1 alin. (7), art. 72 alin. (8), art. 78 alin. (6), art. 82 alin. (6), art. 101 alin. (12) si art. 123 alin. (4) obligatia calcularii şi platii sumei prevazute la alin. (1) revine organului fiscal competent, pe baza cererii depuse de acestia pana la data de 15 martie inclusiv a anului urmator celui de realizare a veniturilor, sub sanctiunea decaderii”, se arata in document.

Distribuirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul pe venitul datorat poate fi solicitata prin cerere pentru aceiasi beneficiari pentru o perioada de cel mult 2 ani si va putea fi reinnoita dupa expirarea perioadei respective.

“Pentru contribuabilii prevazuti la art. 123 alin. (3) obligatia calcularii şi platii sumei sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul pe venit, revine organului fiscal competent, pe baza declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, depuse de acestia pana la data de 15 martie, inclusiv, a anului urmator celui de realizare a veniturilor, sub sanctiunea decaderii”, mentioneaza sursa citata.

Angajatorul/platitorul de venit are obligatia ca la momentul platii sumelor reprezentand pana la 3,5% din impozitul datorat de persoanele fizice sa verifice daca entitatea nonprofit/unitatea de cult beneficiara figureaza in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale prevazut la art. 25 alin. (4^1).

Sursa: Hotnews.ro

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.