Idei de afaceri in criza III

Pe data de 3 aprilie 2009, am scris un prim articol legat de unele idei de afaceri în criză pe care eu le-aş realiza, în special în această perioadă dificilă. Deşi se presupune a fi criză financiară, am primit un feedback extraordinar din partea cititorilor Finanţare.ro atât prin comentariile postate pe blog, cât şi prin e-mail. Pe data de 13 noiembrie 2009, am decis să realizez o continuare a acelui articol în speranţa că voi inspira sau ajuta pe cineva aflat în căutarea unei idei sau aventuri în domeniul antreprenoriatului. Din nou, feedbackul primit din partea cititorilor, întrebările şi sfaturile, mi-au depăşit aşteptările.

Astăzi lansez cea de-a 3a parte a acestei mini-serii. Vă propun, în cadrul acestui articol, 3 domenii de activitate: marketing, antreprenoriat rural (servicii) şi cercetare.

Cea mai simpla idee e intotdeauna cea mai....!

Cea mai simpla idee e intotdeauna cea mai....!

– > La începutul crizei financiare, cu scopul reducerii cheltuielilor bugetare companiile au realizat o mişcare fără precedent: au tăiat bugetele de marketing bazându-se pe buna poziţionare pe piaţă a propriei afaceri. Acest lucru, bineînţeles, a dus la o scădere a cotei de piaţă a afacerii şi, implicit, a profitului. Parerea mea personală este că externalizarea acestor servicii ar fi dus atât la scăderea cheltuielilor, cât şi la menţinerea sau, chiar, creşterea cotei de piaţă.

În acest sens, afacerea pe care o propun în acest domeniu (fiind deja pusă în practică în Piteşti -> informaţie din partea dl Mandric) este una destul de simplă: crearea şi implementarea de strategii personalizate de marketing atât pentru companii, cât şi pentru instituţii publice. În cadrul strategiilor de marketing vor trebui incluse serviciile de promovare, distribuţie, preţ, vânzări şamd. Pentru realizarea unei astfel de afaceri, se pot adopta, ca forme de organizare, atat cele comerciale clasice (SA, SRL), cât şi cele non-profit (asociaţie, fundaţie).

-> În cadrul antreprenoriatului rural, am, ca propunere de afacere, două tipuri de servicii consacrate deja pe piaţă, dar slab dezvoltate. Este vorba de consultanţă şi formare profesională continuă. Mulţi consideră, când vorbim de antreprenoriat rural, că afacerile din mediul rural se rezumă la trei „chestii”: ferme agricole, pensiuni sau artizanat. În principiu, orice afacere ce se găseşte în mediul urban poate fi translocată şi în spaţiul rural dacă se alocă resursele necesare.

  • În domeniul consultanţei, oferta de servicii ar putea include asistenţă în înfiinţarea unei societăţi, mediere în relaţiile cu autorităţiile publice, consultanţă în afaceri (analiză economico-financiară a activităţii, analiza productivităţii muncii şamd), consultanţă în activităţi de MRU şamd.
  • În domeniul formării profesionale continue, activităţile trebuie bazate pe educarea locuitorilor rurali în domeniul economiei serviciilor şi economiei agrare. Vă prezint câteva exemple de astfel de cursuri: „modalităţi de calcul a veniturilor şi cheltuielilor într-o exploataţie familială”, „eficienţa economică în apicultură”, „administrarea eficientă a pensiunilor agroturistice” şamd. Vorbind pe şleau, dacă merge un trainer şi le spune „ţăranilor” că a venit să îi înveţe „menegiment”, cred că o să îl scuipe în faţă.
Putting the pieces together!!!

Putting the pieces together!!!

-> În domeniul cercetării sunt foarte multe de făcut (precum cred că mă va susţine dl Perparim Demi). Ţara noastră, prin preşedinte, (aproape) şi-a luat obligaţia de a acorda cercetării un buget de 3% din PIB, dar din care 2% ar trebui să provină de la companii private (bineînţeles cu susţinerea statului). Deoarece nu pot vorbi despre susţinerea întregului sistem de cercetare, voi vorbi despre cercetare în economie şi dezvoltare rurală (ceea ce mă doare pe mine!!!). O afacere în domeniul cercetării ar fi înfiinţarea unui centru de cercetări care, prin realizarea de studii econonomice şi sociale în domeniul dezvoltării rurale, ar putea furniza datele necesare pentru realizarea altor proiecte finanţate prin fonduri europene şi, totodată, astfel s-ar putea autofinanţa pentru realizarea unor proiecte cu durată mai mare. Serviciile ce ar putea fi oferite de un astfel de centru sunt destul de limitate, dar pot fi extinse printr-o serie de parteneriate cu instituţii publice şi diverşi contractori privaţi.

  • Înglobarea tuturor celor 3 domenii prezentate într-o singură afacere ar putea constitui, de asemenea, un avantaj, permiţând diversificarea gamei de servicii oferite. Totodată, toate cele 3 domenii prezentate permit dezvoltarea ulterioară a afacerilor prin diversificarea sau, dimpotrivă, specializarea lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.