Inceput Oficial de Greva Fiscala Indirecta Initiata Politic?

Ce este inedit in declaratia Domnului Ponta, care spune hotarat ca nu plateste cheltuielile facute de PSD in campania electorala?

Un raspuns cert, indubitabil este acesta: A inceput oficial greva fiscala si aceasta este initiata de un partid politic. Cand o entitate (mai ales politica) declara oficial ca nu plateste, asta nu inseamna ca nu plateste nicicum, ci ca nu plateste pe factura fiscala primita. Trebuie sa mentionam aici ca un partid, ca orice alta entitate socio-economica poate plati cu contraservicii, deh … promovarea unei legi (nu sta la indemana oricui!) … facilitarea unor afaceri, facilitarea unor intalniri … etc.

Declaratia Domnului Victor Ponta este una cu privire la datoriile PSD, aproape 8 milioane de Euro, venite pe facturi. Va puteti intreba ce legatura are neplata oficiala, pe factura, cu greva fiscala … si va raspund.

Pai, sa vedem cum stau lucrurile. La orice factura emisa in campanie avem 19 la suta TVA pentru buzunarul Guvernului Boc. La 8 milioane de euro, TVA este 1.520.000 euro. Banii acestia au fost deja platiti de cei care au emis factura, adica au intrat la buget.  Totusi daca … PSD refuza plata facturii firmele, deocamdata, nu isi pot recupera TVA si isi tin banii pentru viitoare afaceri blocati.

Mai departe … Daca din sumele facturate firmele care si-ar primi banii vor face, si cu siguranta vor face, plati salariale pentru sa zicem … cameramani, editori de clipuri, organizatori de evenimente, etc., etc., se vor mai adauga si CAS-urile aferente, impozitele pe venit si altele, care la o estimare din ochii ar putea apropia sumele ce revin statului de 3.5 milioane.

Cum unele facturi ar putea fi si cu produse  purtatoare de accize [ca deh, la orice intrunire un paharel de alcool e bine venit pentru dezlegarea limbilor] suma se duce lejer la 4 milioane. Accizele au fost deja platite de furnizori, insa refuzul PSD de a onora facturile  ar putea avea urmatorul mesaj: “Nu ne intereseaza nici macar ca voi ati platit deja TVA si accize la momentul facturarii. Si nu ne intereseaza ca voi nu va puteti recupera TVA. Banii PSD nu sunt pentru redresarea fiscala a nimanui.”

In aceste conditii furnizorii se vor duce la discutii, vor negocia, vor da in judecata, si pana la urma … vor storna facturile pe temeiul servicii returnate, prevazut in codul fiscal, vor face declaratia 300 cu rectificarea de rigoare si intr-un final vor recupera TVA. Asadar, pana la urma, statul tot o sa piarda banii, iar PSD, desi a beneficiat de serviciile facturate in cuantum de aproape 8.000.000 nu va plati niciun ban, eventual va face oarece intelegeri barter, servicii contra servicii.

Indedit in declaratia Domnului Ponta este faptul ca un partid politic initiaza greva fiscala indirecta.

Poate fi acesta un model pentru alte entitati civice si economice din Romania?

About Mihail Brinzea

La scurt timp dupa ce Medierea a devenit procedura legala in Romania prin Legea 192/2006, in 2008 m-am autorizat ca Mediator. In Decembrie 2009 am fondat cu un grup de specialisti, Mediatori Autorizati ca si mine, Colegiul Mediatorilor, Asociatie Profesionala, care se ocupa structurat de dezvoltarea profesionala a membrilor, de educatie si formare in prevenirea conflictelor (nu doar in corporatii si comunitati), promovand Medierea ca alternativa de rezolvarea a conflictelor, nu numai pentru ca este mai eficienta ci si mai durabila. Medierea este o procedura legala prin care ambele parti castiga (Legea 192/2006 si 370/2009) prin care spre deosebire de instante – unde unul dreptatea nu poate fi data ambelor parti, unul pierde altul castiga – in Mediere ambele parti isi administraza dreptatea, caci ele produc – dupa o procedura bine definita – solutia conflictului in care se afla. Am pregatire in domeniul programelor de finantare pentru dezvoltare, al managementului programelor si proiectelor, precum si in domeniul Relatiilor Internationale de Cooperare pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Am participat la diferite cursuri de formare, programe de training, pe tema finantarilor nerambursabile. In 2007 am absolvit Cursul de Specializare Post Universitara in Management si Relatii Economice Internationale la Academia de Studii Economice din Bucuresti. In 2008 am absolvit cursul de Expert Achizitii Publice si cursul de Mediatori (avand competente inclusiv in medierea conflictelor in domeniul economic). Sunt Formator si Evaluator certificat de Ministerul Muncii Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Timeretului. Din anul 2007 cooperez cu Consiliul National Pentru Formarea Profesionala a Adultilor avand ca atributii evaluarea de competente profesionale si evaluarea programelor de formare profesionala pentru autorizarea furnizorilor de formare profesionala in domeniile formarii si managementului. Pana in 1996 am lucrat ca redactor si traducator de limba Engleza in institutii ale Patriarhiei Romane. Am o buna pregatire profesionala in domeniul Istoriei Religiilor si in domeniul relatiilor Ecumenice Internationale, preocupari de studiu cu privire la impactul social al doctrinelor religioase si influentele acestora in dezvoltarea comunitara, in afirmarea valorilor individuale si sociale, precum si la tendintele institutiilor religioase de a determina si contribui, teoretic si practic la evolutii de tipul economiilor sociale. Intrucat am studii de Master in Teologie si in Statele Unite ale Americii si cooperez prin natura serviciului cu Biserici din Europa de Vest, cunosc nuantele si modul diferit de relationare institutional sociala in materie de politici pentru comunitate, avand preocupari de studiu comparativ in acest domeniu. Am fost membru (2 mandate in Comisia Biserica si Societate – institutie de relationare a Conferintei Bisericilor Europene cu Comisia Europeana si cu Parlamentul European). Domeniul de activititate Din anul 1996 lucrez ca angajat al AIDRom, in domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare comunitara si imbunatatirea serviciilor sociale si de educatie in Romania avand atributii in: – Conceperea strategiei de formare a asociatiei si a institutiilor partenere; – Atragerea resurselor financiare necesare strategiei; – Coordonarea programului Traning for Transformation; – Coordonarea echipelor de traineri si consultanti; – Evaluarea proiectelor inaintate spre finantare de organizatii neguvernamentale; In 2007 am fost ales Secretar General al Forumului Regional pentru Drepturile Omului in Romania si mandatul pe care l-am asumat are ca prioritate implementarea sporita a articolelor 22 si 26 din Carta Universala a Drepturilor Omului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.