Maternitatea Cugireana se modernizeaza cu fonduri europene

Foto-Maternitate-2-1.jpg

Astazi, la sediul ADR Centru din Alba Iulia, a fost semnat proiectul de finantare, prin Programul Operational Regional 2014-2020, destinat imbunatatirii gestionarii energiei si reducerii consumurilor de curent si gaz de la Spitalul Orasenesc Cugir, Sectia Maternitate si Pediatrie, avand ca beneficiar direct aceasta institutie medicala a orasului, iar ca beneficiari indirecti, pacientele si medicii. Primarul Orasului Cugir, Adrian Teban si directorul general ADR Centru, Simion Cretu, au semnat contractul pentru cererea de finantare ”Cresterea eficientei energetice in cladire publica Sectia Maternitate si Pediatrie – Spital Orasenesc Cugir”, a carei valoare totala este de aproape 14 milioane lei, suma nerambursabila obtinuta fiind de circa 11,3 milioane lei. Investitiile vor fi sustinute prin Prioritatea de Investitii 3.1.B ce vizeaza imbunatatirea eficientei energetice in cladirile publice cu fonduri nerambursabile alocate prin Programul REGIO 2014-2020.

”Orasul Cugir, ca orice fosta zona monoindustriala isi creeaza acum un nou drum pe calea dezvoltarii durabile. Accesam fondurile europene, deoarece avem nevoie de aceste resurse financiare si investim banii publici in ceea ce s-a dovedit important pentru locuitori. In perioada precedenta am reabilitat sapte strazi din Vinerea si am modernizat Ambulatoriul Spitalului Orasenesc, absorbind peste 3,5 milioane euro. Pentru aceasta perioada ne orientam catre imbunatatirea conditiilor de viata ale cetatenilor prin reabilitarea altor strazi din oras, investim bani europeni in reabilitarea termica a cladirilor, pentru eficientizarea consumurilor de curent si gaz, precum si pentru reducerea costurilor publice. La sectia ”Maternitate” a Spitalului aceste investitii erau necesare, deoarece, pana in prezent, din cele cinci corpuri de cladire de pe strada Nicolae Balcescu, numai unul singur nu a fost supus inca niciunei lucrari de reabilitare si eficientizare energetica, si anume C2. Degradarea fizica si morala a cladirii, reprezinta si motivul pentru care niciuna din nasterile inregistrate in Cugir in ultimii ani nu a avut loc in sectia „Maternitate si Pediatrie” din cadrul Spitalului Orasenesc Cugir. Anticipam ca reabilitarea si modernizarea acestei sectii va atrage, noi cadre medicale si noi pacienti, atat din oras, cat si din localitatile invecinate”, a declarat, in momentul semnarii acestui contract de finantare, domnul Adrian Teban, Primarul Orasului Cugir.

Cererea de finantare pentru proiectul ”Cresterea eficientei energetice in cladire publica Sectia Maternitate si Pediatrie – Spital Orasenesc Cugir” are ca obiectiv cresterea eficientei energetice a corpului de cladire C2, de la sectia „Maternitate si Pediatrie”, ca parte a ansamblului pavilionar al Spitalului Orasenesc Cugir, prin efectuarea de lucrari de reabilitare termica, modernizare retele utilitati si prin dotarea cladirii cu un sistem automatizat de management energetic de tip „cladire inteligenta”. Prin acest proiect se prevede realizarea lucrarilor de reabilitare a anvelopa a cladirii, de reabilitare termica a sistemului de incalzire, dar si a lucrarilor ce vizeaza instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei electrice si termice pentru consum propriu, cu panouri fotovoltaice si pompe de caldura. In plus, in acest proiect se vor repara sau inlocui sistemele de climatizare, de conditionare a aerului, se vor moderniza instalatiile de iluminat si se vor derula lucrari de management energetic integrat pentru cladiri. Durata de derulare a investitiilor se va intinde pana la finalul lunii septembrie 2020, fiind necesare fonduri totale in valoare de circa 13,89 milioane lei (peste trei milioane euro), din care 11,3 milioane lei (peste 2,45 milioane euro) fiind fonduri nerambursabile, restul provenind din contributia beneficiarului.

Sursa: ADR CENTRU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.