Model de buna practica pentru companii – CSR

csr.jpg

codrinpaveliucIn Romania, o mare problema a mediului corporatist este aceea ca majoritatea companiilor au o cultura organizationala bazata pe cresterea eficientei economice a activitatii, eficienta sociala a acesteia fiind total uitata uneori. Din cand in cand, unele organizatii non-guvernamentale au ocazia sa reaminteasca partenerilor ce inseamna CSR (corporate social responsibility=responsabilitate sociala corporatista).

Deoarece unele companii, in special cele de marime mica si medie (desi nici cu cele mari nu mi-e rusine), nu prea stiu ce ar trebui sa contina sau cum ar trebui formulat un program de CSR, va voi scrie in continuare un astfel de model. Modelul este pentru un program destinat studentilor si proaspetilor absolventi si presupune realizarea de cursuri de catre o companie in parteneriat cu o universitate (sau mai multe) si un ONG (pentru sustinerea societatii civile).

Sa vedem:

Model campanie CSR: „Centrul de dezvoltare a abilitatilor manageriale si de comunicare a tinerilor”

Viziunea proiectului : « Trebuie sa stii sa perseverezi pentru a ajunge la echilibru .»

Misiunea proiectului : Prin acest proiect, compania Infinity participa direct la rezolvarea unei probleme identificata in ultimii ani – gradul scazut de angajare al absolventilor de studii superioare si lipsa aptitudinilor manageriale si de comunicare a acestora. Oferirea sansei studentilor in an terminal din cadrul facultatilor de a deprinde abilitati practice de comunicare si initiere a unei afaceri personale duce la diminuarea ratei ridicate a somajului intalnita in regiunea xxx.

Obiectivul proiectului : dezvoltarea abilitatilor manageriale si de comunicare a studentilor din cadrul facultatilor cu profil zzz din regiunea de dezvoltarea xxx prin :

  • Dezvoltarea competentelor manageriale;
  • Dezvoltarea disponibilitatilor si competentelor de lucru in echipa;
  • Dezvoltarea competentelor de comunicare;
  • Cresterea constientizarii problematicii dezvoltarii competentelor proaspetilor absolventi;
  • Incurajarea antreprenoriatului.

Obiective specifice:

  • Dezvoltarea competentelor manageriale a studentilor se va face prin training-uri specializate, asistenta si consultanta in afaceri;
  • Dezvoltarea competentelor de lucru in echipa a studentilor se va realiza prin organizarea unor studii de caz pe care studentii vor trebui sa le rezolve fiind organizati in companii fictive si prin traininguri specializate;
  • Dezvoltarea competentelor de comunicare a studentilor se va face prin traininguri specializate;
  • Cresterea constientizarii problematicii dezvoltarii competentelor proaspetilor absolventi – de catre factorii de decizie din cadrul universitatilor de profil, din cadrul Ministerul Educatiei si Cercetarii societatii civile;
  • Incurajarea antreprenoriatului in randurile absolventilor universitatilor de profil zzz si a studentilor in ani terminali ai acelorasi universitati,somerilor cu studii universitare prin instruirea in domeniul initierii si gestionarii afacerii.

Justificarea necesitatii implementarii proiectului:
Punctul de pornire in elaborarea acestui proiect il constituie problemele cele mai importante identificate in Regiunea de Dezvoltare xxx:

  • Rata somajului inalta printre absolventii universitatilor cu profil zzz
  • Gradul de ocupare scazut
  • Grad scazut de dezvoltare a abilitatilor practice in domeniul comunicarii
  • Grad scazut de dezvoltare a abilitatilor manageriale
  • Valorificarea insuficienta a oportunitatilor
  • Sistem informational slab dezvoltat la nivel personal.

Activitatile proiectului:

Activitatile sunt prevazute a avea loc intr-o perioada de 3 luni si sunt structurate in trei etape:

I. Organizarea centrului de dezvoltare a abilitatilor manageriale si de comunicare – 2 saptamani;
II. Elaborarea materialelor necesare in cadrul activitatilor de training si consultanta – 4 saptamani;
III. Instruirea si consultanta beneficiarilor – 6 saptamani.

Activitatile din cadrul etapei I cuprind:

1.1. Pregatirea a xxx sali de curs pentru sustinerea trainingurilor si dotarea acestora cu mobilier adecvat si cu tehnica de prezentare (calculatoare si videoproiectoare,etc.).
1.2. Stabilirea cursurilor si trainingurilor ce vor fi sustinute si organizarea grupurilor de lucru ce vor asigura indeplinirea termenilor de livrare a rezultatelor.

Activitatile din cadrul etapei II cuprind:

2.1. Elaborarea setului de materiale de instruire pentru cursurile de „Start-up business”;
2.2. Elaborarea setului de materiale de instruire pentru formarea abilitatilor de comunicare a beneficiarilor;
2.3. Elaborarea setului de materiale de instruire pentru formarea abilitatilor manageriale a beneficiarilor;
2.4. Elaborarea materialelor de promovare a proiectului;
2.5. Elaborarea paginii Web a proiectului.

Activitatile din cadrul etapei III cuprind:

3.1. Campanii de promovare si constientizare;
3.2. Formarea abilitatilor manageriale;
3.3. Formarea abilitatilor de comunicare;
3.4 Servicii de asistenta si consultanta a tinerilor pentru initierea si gestionarea afacerii.

Partenerii programului de responsabilitate sociala al companiei Infinity sunt :

Oferta de cursuri din cadrul centrului contine:

-„initierea in afaceri”;
-TIC;
-managementul strategic al unei intreprinderi;
-contracte si clauze contractuale;
-strategii de marketing;
-managementul proiectelor.

Fiecare cursant va putea opta pentru unul sau mai multe cursuri,in functie de propriile necesitati si cunostinte.

Oferta de traininguri contine:
-public speaking;
-tehnici de negociere;
-managementul echipei;
-managementul timpului;
-dezvoltare personala;
-comunicare sociala.

Fiecare cursant va putea opta pentru unul sau mai multe cursuri, in functie de propriile necesitati si cunostinte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top