Modificări importante aduse Start-up Nation în Parlament. Cum au fost schimbate criteriile

start-up-nation-2019_0.jpg

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 10/2017 pentru stimularea înfiinţării de noi întreprinderi mici şi mijlocii a fost modificată în Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz. Proiectul depus de parlamentarii PSD, Pro România, USR şi UDMR aduce o serie de modificări, printre altele, cu privire la criteriile de eligibilitate.

Camera Deputaţilor a adoptat, miercuri, un proiect care modifică Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 10/2017 pentru stimularea înfiinţării de noi întreprinderi mici şi mijlocii, referitoare la Programul „Start-up Nation – România”, stabilind că, în perioada contractuală de implementare şi monitorizare beneficiarii nu pot înstrăina părţile sociale ale societăţii într-un procent mai mare de 49%. S-au înregistrat 306 voturi „pentru”, unul împotrivă şi o abţinere.

Proiectul de lege, iniţiat de 138 de parlamentari ai PSD, Pro România, USR şi UDMR, vizează modificarea criteriilor privind evaluarea online a planului de afaceri, în special a grilei de punctaj, precum şi a criteriilor de eligibilitate. Criteriile de eligibilitate se modifică în sensul interzicerii cesiunii părţilor sociale până la 49%, cu excepţia cazurilor în care aceasta se face în baza Legii nr. 120/2015 business angel sau a finanţărilor participative.

Proiectul cuprinde şi trei anexe referitoare la criteriile privind evaluarea online a planului de afaceri, la lista codurilor CAEN aferente activităţilor care sunt eligibile la finanţare şi punctajele alocate şi, respectiv, la situaţia statistică comparativă 2018 – 2019 a IMM-urilor active pe judeţe la 100 de locuitori.

Cine poate beneficia de programul Start-up Nation?
Potrivit textului adoptat, „întreprinderile beneficiare ale Programului „Start-up Nation – România” sunt întreprinderile înfiinţate de persoane fizice în baza prevederilor Legii societăţilor nr. 31/1990, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanţi în afaceri, aprobată cu modificări prin Legea nr. 301/2011 sau ale Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, cu maximum 3 ani înainte de data completării şi transmiterii online a planului de afaceri şi care îndeplinesc, la data depunerii cererii de finanţare, criteriile de eligibilitate impuse de legislaţia în domeniul ajutoarelor de minimis şi condiţiile de eligibilitate prevăzute în schema de ajutor de minimis”.

Evaluarea planului de afaceri se realizează prin parcurgerea următoarelor etape: pe baza criteriilor prevăzute în anexa nr. 1 şi a punctajului alocat pentru fiecare cod CAEN în funcţie de domeniul de activitate prevăzut în anexa nr. 2, aplicaţia online generează automat punctajul în urma transmiterii planului de afaceri.

Situaţia statistică comparativă 2018 – 2019 a întreprinderilor mici şi mijlocii active pe judeţe la 11 decembrie 2019 este prevăzută în anexa nr. 3 şi se actualizează anual de către Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri până la 30 iunie pentru anul anterior… Mai multe detalii aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top