O noua intarziere pentru studiul de fezabilitate al autostrazii Sibiu – Pitesti

floor-plan-1474454_1920În luna septembrie 2016 va fi stabilit traseul autostrăzii Sibiu-Piteşti conform declarației lui Că­tă­­lin Ho­mor, Directorul general al Companiei Naţionale de Auto­străzi şi Drumuri Na­ţi­ona­le din România dată într-un in­ter­viu acordat revistei Capital.

În perioada următoare se definitivează traseul pentru loturile 2 şi 3, respectiv pe o lungime de aproximativ 50 de kilometri. CNADNR ia în calcul licitarea fiecărui lot de autostradă aflat pe porţiunea Sibiu-Piteşti.

”Studiul de fezabilitate complet pentru cele două loturi se va preda până la sfârşitul acestei luni. Pentru loturile 2, 3 şi 4 termenul de predare a studiului de fezabilitate este aprilie 2017. Termenul iulie 2016 pentru acest studiu de fezabilitate a fost nerealist, un astfel de studiu de fezabilitate pentru o autostradă care traversează munţii nu se face în câteva luni, trebuie suficient timp pentru obţinerea tuturor informaţiilor necesare pentru finalizarea acestuia”, a declarat Că­tă­­lin Ho­mor.

Licitatia pentru revizuirea SF-ului pentru Sibiu – Pitesti a fost lansata pe 1 iunie 2014 cu o valoare estimata de 11,4 milioane de euro si termene nerealist de mici: 4 luni pentru sectiunile de capat (Secţiunea 1 Sibiu-Boiţa şi Secţiuna 5 Curtea  de  Argeş-Piteşti), 12 luni pentru restul proiectului (Sectiunea 2 Boiţa-Racoviţa, Sectiunea 3 Racoviţa-Văleni, Secţiunea 4 Valeni-Curtea de Argeş şi Sectiunea 6 DN73C Tigveni-Râmnicu Valcea). Contractul a fost atribuit în iunie 2015 pentru aproximativ 6,3 milioane de euro.

Intr-un raport din 28 iunie 2013, conform Hotnews, JASPERS indica o valoare medie a contractului de circa 32 de milioane de euro, iar in rapoartele ulterioare indica circa 29 de luni ca termen realist pentru realizarea efectiva a SF-ului, cu o perioada pentru proiectare de pana la 18 luni.

Chiar dacă CNADNR a lansat procedura de licitație cu utilizarea unor termene nerealiste de elaborare a documentației tehnice, DE CE ofertanții au acceptat aceste termene prin depunerea de oferte și ulterior semnarea de către ofertantul câștigător a unui contract de prestări servicii?

Orice modificare a contractului față de clauzele prevăzute ca fiind obligatorii în cadrul documentației de atribuire creează premisele încălcării atât a principiului transparenței cât și a principiului tratamentului egal.

 

Constantin Armasu

Constantin Armasu

Constantin Armasu este consultant pentru institutii publice si companii de peste 14 ani si este specializat in consultanta pentru proiecte de infrastructura. Are o vasta experienta in implementarea de proiecte de infrastructura finantate din fonduri nerambursabile, in elaborarea documentatiilor de achizitie, in verificarea procedurilor de achizitie si a cererilor de rambursare, identificarea neregulilor in cadrul proiectelor finantate din fonduri europene. A participat la elaborarea a peste 60 de proiecte de investitii in infrastructura cu finantare din fonduri europene. A fost implicat ca director de proiect, expert achizitii publice, expert financiar-contabil in peste 10 proiectele de asistenta tehnica pentru autoritati publice centrale. In calitate de expert achizitii publice a verificat respectarea legislatiei in domeniul achizitiilor publice pentru mai mult de 100 de proceduri de achizitie realizate in cadrul unor proiecte cu finantare europeana.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top