Petre Daea: 64% dintre fermierii care au accesat programul de tomate sunt tineri sub 40 de ani

rosii-gradina-2.jpg

Circa doua treimi (64%) dintre fermierii care au accesat programul de tomate, in ultimii doi ani, sunt tineri sub 40 de ani, iar numarul producatorilor din sector s-a dublat pana la 16.000, a declarat, miercuri, in cadrul unei conferinte de specialitate, ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Petre Daea.

“Daca ar fi aici o parte dintre fermierii romani, mi-as putea aduce ca suport in cele spuse ce faceti astazi pentru a sustine programele pe care noi le-am lansat, le urmarim si le valorificam in interesul dumneavoastra. Le-am lansat pentru ca avem, pe de o parte, o situatie speciala, legata de conditiile climatice pe care le are Romania, de conditiile pedologice pe care le are Romania. Cel mai vizibil program a fost programul de tomate, pe care l-am lansat acum doi. Am crescut de la simplu la dublu. De la simplu, pentru ca acum un an aveam 8.000 de producatori, iar anul acesta avem 16.000 si 64% dintre ei sunt tineri sub 40 de ani. E mai bine sa mobilezi rafturile retailerilor cu produse romanesti cu o calitate superioara, deci e mai bine pentru toti. in toate analizele pe care le-am facut am constatat ca exista avantaje pentru toti. Avantaj pentru fermier prin multiplicarea suprafetelor cultivate, si din partea retailerilor, unde am vazut ca sunt mai multe sortimente de tomate in aceste spatii comerciale. Merita sa folosim acest spatiu prin prisma interesului pe care il avem si ne permitem sa-l multiplicam”, a spus Daea.

Potrivit datelor prezentate de ministrul Agriculturii, in cadrul unui alt program guvernamental – “Alege oaia!” – peste 750 de fermieri “au gasit samanta succesului aici”.

“757 de fermieri care au renuntat la pribegie au gasit samanta succesului aici. Unde, de altminteri, au si aceasta samanta si in celelalte programe pe care le-am lansat, cum ar fi “Alege oaia!’. in conditiile in care Romania se afla pe locul 3 in Uniunea Europeana ca efective la aceasta specie si are o suprafata de pajisti care inseamna Elvetia, Austria si Belgia la un loc, iti dai seama ce inseamna potentialul tarii si ce preocupari statale trebuie sa ai. Am pornit la drum pentru a stimula consumul de carne de oaie si am facut cativa pasi, timizi la inceput, apoi din ce in ce mai statornici si siguri. Iata ca astazi, dumneavoastra care sunteti aici, va puteti intalni in magazinele noastre cu produse din carne de oaie, pregatite la nivelul pretentiilor pe care le au consumatorii”, a subliniat seful de la Agricultura.

In viziunea lui Petre Daea,”fermierul roman se poate folosi de tehnici noi pentru crearea de produse de mare valoare”, iar “prin politicile agricole ale Ministerului Agriculturii am introdus instrumente de sprijin, dand drumul la programe cunoscute si facute cu multa stradanie, dar pline de satisfactie, pentru ca aceste programe si-au atins tinta”.

De asemenea, oficialul a avut un mesaj pentru reprezentantii retailerilor din Romania, care promoveaza produsele romanesti pe rafturile magazinelor.

Sursa: Agerpres.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.