Plumb: Romania are proiecte subcontractate pentru infrastructura in valoare de 4 miliarde de euro

rovana-plumb1-605x.jpg

Romania are proiecte subcontractate pentru infrastructura in valoare de 4 miliarde de euro, proiecte care nu mai au nevoie de studii de fezabilitate sau licitatii, a afirmat, marti, Rovana Plumb, ministrul Fondurilor Europene, la conferinta la nivel inalt privind viitorul Politicii de Coeziune.

„Din 5 miliarde de euro cat este alocarea pentru infrastructura de transport, indiferent ca vorbim de rutier, de naval, aerian, feroviar, Romania are pentru infrastructura 4 miliarde subcontractate. Deci asta inseamna ca nu mai e nevoie nici de studii de fezabilitate, nu e nevoie nici de proiect tehnic, nu e nevoie nici de licitatii. Va invit la prima intrevedere pe care o vom avea in curand cu constructorii care sunt sub contactele de constructie, de atribuire pentru suma de 4 miliarde de euro, pentru a vedea exact ce se intampla. Din 4 miliarde de euro aflate in contractare in momentul de fata am transmis solicitare si s-a intors de la Comisia Europeana un miliard de euro, pentru infrastructura. Nevoile Romaniei pentru infrastructura sunt enorme pentru ca intr-adevar nu mai avem nevoie de penalitati la bugetul de stat sa fie platite pentru nerespectarea unor prevederi contractuale, ci avem nevoie ca romanii sa circule in siguranta pe autostrazi”, a spus Rovana Plumb.

In ceea ce priveste autostrada Sibiu – Pitesti, ministrul Fondurilor Europene a declarat ca in luna decembrie se estimeaza ca va fi obtinut avizul de mediu. Valoarea eligibila proiectului este de 2,42 miliarde de euro. Obiectivul asumat la nivelul Ministerului Transporturilor este transmiterea cererii catre comisarul Corina Cretu in trimestru patru al anului 2019. Contractele de executie pentru loturile 1 si 5 sunt in curs de evaluare, urmand a fi atribuite dupa finalizarea procedurii de mediu. De asemenea, dupa finalizarea procedurii de mediu va fi lansata si procedura de licitatie pentru lotul 4, urmand ca documentatia pentru loturile 2 si 3 sa fie revizuita.

In cadrul aceluiasi eveniment, comisarul european pentru politica regionala, Corina Cretu, a aratat ca, in Romania, lipsa infrastructurii de transport poate fi explicata prin mostenirea istorica, mentionand ca tara nu a avut proiecte pe care sa le implementeze inca din prima zi de la intrarea in UE.

„Eu cred ca in principal e vorba de mostenirea istorica. Deci, am fost in tari ca Serbia, Croatia. Croatia a intrat, stiti foarte bine, la cinci ani dupa Romania, nu arata ca o tara dupa razboi. Serbia are de asemenea infrastructura. Deci am fost condamnati. Dar, in fine, asa au fost vremurile inainte de ’89. Dupa care Romania a intrat in anul 2007. Repet, Romania nu a fost pregatita cu proiecte pe care sa le implementeze inca din prima zi a intrarii in Uniunea Europeana, cum au facut, de pilda, cei din Polonia, care la 1 ianuarie 2004 aveau deja proiecte facute si au inceput deja implementarea acestor proiecte ajungand la aproape 2000 de km renovati, refacuti si asa mai departe. si in Romania s-au modernizat foarte multe drumuri, problema este cu aceste verigi lipsa privind retelele de transport Sibiu – Pitesti. Aici pe mine ma doare si vreau sa va spun ca nu cred ca este vina unui guvern, dar cred ca trebuie sa se ia decizii mult mai rapide si sa se mearga, sa se adopte aceste decizii. Deci Sibiu – Pitesti se afla inca in faza studiului de fezabilitate, nu exista autorizatia de mediu si, cum am spus, asteptam proiectele”, a spus Corina Cretu, intrebata de ce Romania nu are o infrastructura de transport.

Sursa: Agerpres.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top