POS T: Finantare de peste 93 de milioane de lei, pentru 17 poduri de cale ferata

pod_cale_ferata.jpg

pod_cale_ferataAutoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial „Transport” 2007-2013 si Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” SA au semnat, in data de 25.02.2014, contractul de finantare pentru proiectul „Lucrari de reabilitare pentru poduri, podete si tuneluri de cale ferata – Sucursala Regionala de Cai Ferate Cluj”.

Prin acest contract se are in vedere executarea lucrarilor de infrastructura si suprastructura necesare pentru reabilitarea/reconstructia a 17 poduri, podete si tuneluri de cale ferata amplasate in judetele Bihor (un pod, un tunel, un podet), Bistrita-Nasaud (doua poduri si doua podete), Cluj (doua poduri si un podet), Maramures (un tunel) si Salaj (un pod si cinci podete).

Prin reabilitarea celor 17 structuri de cale ferata, vor fi atinse urmatoarele obiective:

  • Cresterea gradului de siguranta a traficului feroviar de marfuri si pasageri pe liniile CF pe care sunt amplasate acestea, prin eliminarea punctelor periculoase determinate de starea tehnica a podurilor, tunelelor si podetelor;
  • Imbunatatirea confortului calatorilor si a eficacitatii traficului pe calea ferata, prin cresterea vitezei de circulatie si prin ridicarea restrictiilor de tonaj/gabarit.

Proiectul are un buget total de 142.179.444 de lei, din care 93.685.620 lei constituie finantare nerambursabila acordata de Comisia Europeana din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Sectorial „Transport” 2007-2013, restul sumei fiind asigurata de la Bugetul de Stat. Implementarea acestui proiect se va realiza prin contracte de lucrari si servicii licitate de catre Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” SA in calitate de beneficiar al proiectului.

Lucrarile vor fi demarate la inceputul anului 2014, si potrivit calendarului de implementare, ar urma sa fie finalizate in 2016.

Acest proiect a fost depus in cadrul Axei Prioritare nr. 2, Domeniul major de interventie 2.2 „Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii feroviare nationale si a serviciilor pentru calatori si dezvoltarea transportului cu metroul”.

Sursa: AM POS T

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top