POSDRU: DMI 2.1 „Tranzitia de la scoala la viata activa” – cerere de propuneri de tip grant

femeie_studenta.jpg

In cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte sunt promovate initiative care urmaresc facilitarea insertiei pe piata muncii a absolventilor de invatamant preuniversitar si superior.

Vor fi finantate activitati de invatare la locul de munca (stagii de pregatire practica la un potential angajator), servicii de consiliere si orientare profesionala.

Status: INACTIV
Depunere pana la: 14.08.2013
Buget total: 87.000.000 euro

femeie_studenta Obiective

Obiectivele operationale ale acestui DMI, vizate de actuala cerere de propuneri de proiecte, sunt:

  • Imbunatatirea serviciilor de orientare si consiliere profesionala;
  • Promovarea si dezvoltarea parteneriatelor in randul scolilor, universitatilor, intreprinderilor si altor institutii in vederea facilitarii tranzitiei de la scoala la viata activa.

Solicitanti eligibili

In cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte categoriile de solicitanti eligibili sunt:

  1. Unitati de invatamant si institutii de invatamant superior din sistemul national de invatamant;
  2. Angajatori – reprezinta o categorie de beneficiari eligibili pentru toate activitatile finantate in cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte, cu conditia ca respectivele activitati sa nu intre sub incidenta prevederilor ajutorului de stat;
  3. Organizatii sindicale;
  4. Organizatii patronale;
  5. ONG-uri cu activitate relevanta pentru domeniul in care se implementeazã proiectul;
  6. Asociatii profesionale;
  7. Ministerul Educatiei Nationale si structuri/agentii/organisme relevante, subordonate/coordonate de catre acesta;
  8. Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice si structuri/agentii/organisme relevante, subordonate/coordonate de catre acesta;
  9. Ministerul Tineretului si Sportului si structuri/agentii/organisme relevante, subordonate/coordonate de catre acesta;
  10. Furnizori publici si privati de orientare si consiliere profesionala;
  11. Institutii si organizatii membre ale consortiilor si parteneriatelor regionale si locale in domeniile ocuparii, educatiei si formarii profesionale;
  12. Organizatii si institute de cercetare cu atributii in domeniul educatiei si formarii profesionale si pietei muncii.

In cadrul acestei Cereri de propuneri de proiecte, grupul tinta eligibil cuprinde urmatoarele categorii:

  • Elevi inmatriculati in sistemul national de invatamant;
  • Studenti inmatriculati in sistemul national de invatamant (licenta si master);

Dovada apartenentei la grupul tinta se va putea realiza prin intermediul adeverintei emise de unitatea scolara/ institutia de invatamant superior de provenienta a membrului de grup tinta.

In cadrul actualei cereri de propuneri de proiecte sunt eligibile numai proiectele depuse in parteneriat.

Grupul tinta al unui proiect poate fi selectat si din alte unitati de invatamant/ institutii de invatamant superior decat cele care fac parte, eventual, din parteneriatul de implementare.

Activitati eligibile

Proiectele depuse in cadrul actualei cereri de propuneri de proiecte vor include in mod obligatoriu activitati de consiliere si orientare profesionala a elevilor si/ sau studentilor.

Activitatile de consiliere si orientare finantate in cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte de tip grant nu vor viza elevii care finalizeaza invatamantul profesional cu durata de 2 ani in anul 2014, intrucat acestia reprezinta grup tinta obligatoriu pentru unul dintre tipurile de proiecte strategice.

De asemenea, in cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte mai sunt eligibile urmatoarele activitati:

  1. Activitatile de dezvoltare, implementare, monitorizare si evaluare a serviciilor de consiliere si orientare profesionala a elevilor si studentilor;
  2. Activitatile de organizare, implementare la un potential loc de munca, monitorizare, evaluare a stagiilor de pregatire practica pentru elevi si/sau studenti prevazute in curriculum-ul obligatoriu, pentru toate filierele si profilurile din sistemul national de educatie;
  3. Activitatile inovatoare care faciliteaza tranzitia de la scoala la viata activa prin implementarea metodelor interactive de invatare.

Durata de implementare a unui proiect va fi cuprinsa intre minim 6 luni si maxim 18 luni.

Conditii de finantare

Valoarea totala eligibila a proiectului va fi cuprinsa intre minim 217.190,00 lei (echivalentul in lei a 50.000 euro) si maxim 2.171.895,65 lei (echivalentul in lei a 499.999 euro).

Alocarea financiara orientativa pentru aceasta cerere de propuneri de proiecte de 87.000.000 euro.

Valoarea contributiei solicitantului reprezinta:

  • 15% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile pentru beneficiarii ordonatori de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat si ai bugetelor fondurilor speciale si entitatile aflate in subordine sau in coordonare finantate integral din bugetele acestora;
  • 2% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile pentru persoane juridice de drept privat fara scop patrimonial, pentru institutii publice finantate integral din venituri proprii sau partial de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale si pentru institutii de invatamant superior acreditate care nu fac parte din categoriile anterioare de beneficiari;
  • 5% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile pentru persoane juridice de drept privat cu scop patrimonial.

Termen-limita

Toate cererile de finantare nerambursabila pentru POSDRU se completeaza si se transmit on-line in limba romana; in acest scop, accesati pagina de internet a AMPOSDRU, sectiunea „Cerere de propuneri de proiecte”, link ActionWeb.

Cererile de Finantare transmise prin orice alte mijloace vor fi respinse.

Sistemul informatic ActionWeb va fi deschis din data de 1 iulie 2013, ora 10 pana la data de 15 iulie 2013, ora 16.

Dupa transmiterea on-line a cererii de finantare, sistemul informatic genereaza automat Anexele 1-5 si 7-9, in format .pdf (Acrobat Reader), pentru a putea fi tiparite de catre solicitant.

Acestea vor fi insotite, daca este cazul, de Anexa 6 – Acordul de parteneriat. Anexele 1- 9 vor primi numar de inregistrare/data de la solicitant.

Toate anexele generate de sistemul ActionWeb vor fi transmise de catre solicitant pe suport de hartie, prin servicii de curierat sau prin delegat, la CNDIPT-OIPOSDRU, cu sediul in Bucuresti, Str. Spiru Haret, nr. 10 – 12, sector 1, cod 010176.

DOCUMENTATIE

Puteti descarca urmatoarele documente utile:
Ghidul Solicitantului pentru DMI 2.1 Tranzitia de la scoala la viata activa – cerere de propuneri de tip grant (PDF)
Datele de contact ale biroului help-desk (PDF)

 

Finantator: Uniunea Europeana
Sursa: AM POSDRU


Derulati proiecte prin POSDRU ? Promovati-le in reteaua site-urilor Arhipelago!

Sunteti interesat de acest subiect ?
Puteti depune o cerere de consultanta sau sa
cautati direct un consultant in catalog.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top