Obiectivul programului este constituirea unei scheme de vouchere, in vederea afirmarii si valorificarii potentialului de productie si de servicii al intreprinderilor mici si mijlocii, prin instruirea personalului lor cu functii de decizie si/sau de executie si facilitarea accesului acestora la servicii de consultanta pentru a face fata recentei integrari in Uniunea Europeana.
Programul urmareste:
- Dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale bazate pe cunoasterea si gestionarea optima a resurselor, in vederea adaptarii rapide la rigorile determinate de globalizarea pietelor si recenta integrare a Romaniei in Uniunea Europeana;
- Imbunatatirea performantelor economice si tehnice ale intreprinderilor, prin cresterea gradului de pregatire a personalului acestora si utilizarea serviciilor specializate de instruire;
- Promovarea investitiilor in productie si servicii prin cresterea potentialului de accesare a surselor de finantare;
- Cresterea competitivitatii, inclusiv la export;
- Imbunatatirea accesului intreprinderilor romanesti la servicii de consultanta de calitate;
- Dezvoltarea pietei locale de consultanta si instruire.
Pot beneficia de alocatii financiare nerambursabile in cadrul Programului societatile comerciale si societatile cooperative.
Prin Program se sustin, prin alocatie financiara nerambursabila (voucher pentru instruire si/sau consultanta), urmatoarele:
- Instruirea personalului intreprinderilor mici si mijlocii avand functii de decizie si/sau de executie pe tematici prioritare: management (inclusiv managementul financiar, managementul resurselor umane), marketing, strategie si planificare, surse si metode de finantare a investitiilor si in alte domenii prioritare pentru desfasurarea activitatii intreprinderii;
- Participarea la cursuri de specializare/perfectionare profesionala a personalului angajat, pentru:
– dobandirea de competente profesionale suplimentare;
– aprofundarea cunostintelor de specialitate: metode moderne de conducere; tehnici moderne de vanzare; managementul unitatilor comerciale; managementul calitatii marfurilor si serviciilor si alte cursuri cu tematici adecvate;
– instruirea teoretico-practica pentru dobandirea de cunostinte si deprinderi privind utilizarea tehnicii de calcul si informatizarea activitatilor specifice derulate de operatorul economic; - Servicii de consultanta acordata pentru elaborarea urmatoarelor: Analiza/planul/strategia afacerii; Analiza/planificarea/strategia proiectelor de investitii; Studiu privind politica de preturi; Analiza/planul/strategia pozitiei pe piata/benchmarking; Analiza/planul/strategia organizationala; Organizarea sistemului de management al informatiilor; Analiza/planul/strategia sistemului de control; Analiza/planul/strategia comunicarii; Analiza/planul/fluxul operatiilor, proceselor, activitatii; Analiza/planificarea/strategia financiara; planificarea atragerii de fonduri; Evaluarea/planificarea/strategia/nevoilor de angajare si instruire a personalului; Cercetarea pentru aplicarea si inregistrarea de marci si brevete; Strategia de inovare.
Prezenta procedura instituie o schema de ajutor de minimis.
Bugetul alocat Programului pentru anul bugetar 2008 este de 1.800 mii lei. Programul se finanteaza din bugetul Ministerului pentru intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale (MIMMCTPL) pe anul 2008.
Termenul limita de depunere a cererilor este 10 octombrie 2008.
In perioada 01-07 octombrie operatorii economici pot depune formulare de preselectie on-line.