Obiectivul Programului pentru organizarea Targului intreprinderilor Mici si Mijlocii – TIMM 2009 il constituie promovarea spiritului antreprenorial, stimularea dezvoltarii afacerilor si ocuparii fortei de munca in domeniul IMM, facilitarea contactelor dintre potentialii intreprinzatori/intreprinderi mici si mijlocii (IMM) si agentii economici/institutiile publice sau private care ofera servicii pentru sectorul IMM in scopul cresterii numarului intreprinzatorilor de succes si imbunatatirii performantelor economice si tehnice ale IMM, stimularea si sustinerea IMM inovative, promovarea produselor si serviciilor romanesti.
Programul urmareste:
– dezvoltarea contactelor de afaceri si stabilirea unor legaturi parteneriale intre IMM, banci, fonduri de garantare si firme de consultanta;
– dezvoltarea capacitatii si a spiritului antreprenorial prin organizarea de ateliere de lucru in cadrul evenimentului cu experti de la Comisia Europeana;
– dezvoltarea abilitatilor inovative si consolidarea unui mediu economic competitiv;
– cresterea numarului de noi locuri de munca si a beneficiilor aduse economiei nationale.
Actiunile desfasurate in cadrul Programului sunt:
– organizarea unei expozitii structurata in 2 sectiuni concomitente: prima dedicata institutiilor si agentilor economici care furnizeaza produse si servicii de asistenta pentru IMM, iar cea de-a doua dedicata promovarii produselor si serviciilor realizate de catre intreprinderile mici si mijlocii;
– organizarea de seminarii, mese rotunde, ateliere de lucru si prezentari in scopul cresterii numarului intreprinzatorilor de succes si a competentelor antreprenoriale, imbunatatirii performantelor economice si tehnice ale IMM, stimularii intreprinderilor inovative, precum si promovarii produselor si serviciilor romanesti;
– diseminarea de materiale informative referitoare la initierea si dezvoltarea afacerilor;
– Elaborarea web: www.timm.ro.
Programul este parte integranta a Saptamanii Europene a IMM-urilor 2009, care va avea loc in perioada 6-14 mai 2009.