
Obiectivul general al acestei cereri de propuneri este sensibilizarea cu privire la beneficiile si provocarile extinderii actuale a UE catre Balcanii de Vest, Turcia si Islanda prin implicarea partilor interesate cheie, a principalilor formatori de opinie si a profesionistilor mass-media si prin stimularea intalnirilor interpersonale.
Cererea este impartita in doua loturi: programe TV (lotul 1) si actiuni de sensibilizare (lotul 2).
Rezultate scontate:
– incurajarea unei dezbateri publice informate cu privire la politica de extindere a UE si contribuirea la aceasta dezbatere prin producerea si difuzarea de programe TV consacrate acestei teme, care sa: introduca tema extinderii UE in domeniul public; sa prezinte cetatenilor europeni impactul (beneficii si posibile dezavantaje) pe care extinderea UE il are asupra vietii lor de zi cu zi; sa inlature miturile si falsele asteptari; sa schimbe mentalitatile cu privire la tarile vizate de procesul de extindere si sa demaste stereotipurile;
– sprijinirea actiunilor de informare si de comunicare cu privire la chestiunile legate de extinderea UE si contribuirea la atacarea prejudecatilor si la prezentarea tarilor care fac obiectul procesului de extindere prin organizarea de actiuni de sensibilizare, de evenimente culturale sau sportive.
Lotul 1 – Programe TV:
Pentru a putea beneficia de un grant, candidatii trebuie sa fie:
– o societate de teledifuziune (societatile de productie nu sunt eligibile ca si candidati principali);
– organisme publice sau private (numai entitatile cu personalitate juridica; prin urmare persoanele fizice nu sunt eligibile);
– inregistrati in unul dintre cele 27 de state membre ale UE;
– direct responsabili de pregatirea si gestionarea actiunii, impreuna cu partenerii lor.
Lotul 2 – Actiuni de sensibilizare
Pentru a putea beneficia de un grant, candidatii trebuie sa fie:
– organisme publice sau private (numai entitatile cu personalitate juridica; prin urmare persoanele fizice nu sunt eligibile);
– inregistrati in unul dintre cele 27 de state membre ale UE;
– direct responsabili de pregatirea si gestionarea actiunii, impreuna cu partenerii lor.
Actiunile descrise sunt:
Lotul 1 – Programe TV:
– programe TV cu garantie de difuzare;
– programul trebuie difuzat in unul sau mai multe state membre ale UE;
– perioada de executare a proiectului nu poate sa depaseasca 18 luni.
Lotul 2 – Actiuni de sensibilizare:
– Pentru a fi eligibile, actiunile ar trebui sa indeplineasca cel putin una dintre urmatoarele conditii:
– sa aiba o dimensiune transfrontaliera, adica sa aiba loc in cel putin doua state membre ale UE sau in cel putin doua tari candidate / potential candidate;
– sa constea intr-o serie de activitati de sensibilizare;
– sa combine doua sau mai multe tipuri diferite de activitati de sensibilizare, fiecare cu impactul sau specific.
Proiectele lansate in temeiul prezentei cereri de propuneri trebuie finalizate pana cel tarziu la data de 30 noiembrie 2013.
Contributia financiara va fi acordata sub forma unui grant.
Candidaturile trebuie trimise pana cel tarziu la data de 31 martie 2011:
Dnei Catherine WENDT
European Commission
Directorate-General for Enlargement
Unit A2 – Information and Communication
Rue de la Loi/Wetstraat 170
1049 Bruxelles/Brussel
BELGIQUE/BELGIË