SIRAR este primul soft din România care permite conducerii entităţilor publice urmărirea cu rigurozitate – în timp real – a îndeplinirii obiectivelor stabilite, în vederea implementării măsurilor/recomandărilor dispuse în urma activităţilor de control intern sau extern.
Softul SIRAR a fost dezvoltat pornind de la existenţa unei probleme care părea extrem de greu de rezolvat pentru conducătorii de instituţii din România, respectiv obligaţia de a urmări şi implementa deciziile Curţii de Conturi, dar şi a altor organe de control.
Având la bază ideea de digitalizare, un concept vehiculat foarte des şi care este parte din trendul dezvoltării în viitor apropiat, softul prezintă avantaje incontestabile:
- Digitalizarea instituţiilor publice;
- Eliminarea birocraţiei/ hârtiilor;
- Acces rapid la documentele emise de organele de control cât şi la procesul intern al deciziilor prin care sunt implementate măsurile/recomanările;
- Eficientizarea punerii în aplicare a măsurilor dispuse în urma misiunilor de audit intern/extern şi a controalelor Curţii de Conturi;
- Comportament transparent din partea ordonatorului de credite şi pasează/localizează responsabilitatea pentru neîndeplinirea obligaţiilor către subalternii săi.
SIRAR este o aplicaţie de tip web, accesibilă de pe orice device – telefon, tabletă, PC -, gândită şi proiectată astfel încât să fie foarte uşor de gestionat de către utilizatori.
Practic, această aplicaţie permite încărcarea rapoartelor emise de organele abilitate – spre exemplu Curtea de Conturi, Audit intern, Corp Control etc. – şi a deciziilor aferente, atunci când este cazul. În acest fel, este asigurat şi istoricul rapoartelor de control, prin alipirea Rapoartelor de Follow-up la cele iniţiale. Mai mult, softul SIRAR asigură o monitorizare în timp real a documentelor emise de organele de control/audit precum şi a documentelor interne întocmite în vederea implementării măsurilor/recomandărilor dispuse la nivelul unităţilor subordonate.
Aplicaţia trimite utilizatorilor notificări prin e-mail atât cu privire la acţiunile întreprinse în monitorizarea recomandărilor/măsurilor cât şi cu privire la termenele de implementare ale acestora (cu 90, 60, 30 şi 15 zile înainte de termenul de implementare).
Iniţiatorul acestui proiect, este convins că softul SIRAR este un instrument care va spori eficienţa administraţiei publice, transformând-o într-una cât mai modernă.
Transmiterea notificărilor referitoare la stadiul dosarelor aflate pe rolul instanţelor de judecată
O altă funcţionalitate importantă a softului SIRAR o reprezintă transmiterea notificărilor referitoare la stadiul dosarelor aflate pe rolul instanţelor de judecată, informaţie furnizată în timp real de pe site-ul portal.just.ro.
Comunicarea cu clienţii a fost şi rămâne un aspect extrem de important, astfel că nici funcţionalitatea chat-ului nu a fost omisă din structura aplicaţiei SIRAR. Astfel, utilizatorii pot comunica în permanenţă cu echipa SIRAR, iar timpul de implementare a procesului şi fluxurilor specifice aplicaţiei este unul mai scurt şi eficient.
Întrebarea-cheie: ”Ce este util unui management din sfera sectorului public pentru eficientizarea activităţii?”
Nu în ultimul rând, pentru eliminarea oricăror omisiuni, softul SIRAR generează un raport de progres cu privire la stadiul implementării măsurilor şi recomandărilor înaintate de instanţele auditoare.
Implementarea acestui soft a plecat, în ultimă instanţă, de la o întrebare simplă.
”Ce este util unui management din sfera sectorului public astfel încât activitatea să devină tot mai eficientizată?”
Dezvoltarea durabilă are la bază, înainte de toate, ideea de inovaţie, iar industria de software reprezintă, în realitatea contemporană, principalul motor de înnoire.