SLUT, INDECENT SI URAT E PLANUL DE IESIRE DIN CRIZA LANSAT DE ADMINISTRATIA PREZIDENTIALA

De alaltaieri tot aud motive si perspective de iesire din criza halucinante la propriu si la figurat: droguri si prostitutie.

Azi o sa ma rezum la a analiza speranta Comisiei Prezidentiale si a Presedintelui Traian Basescu (care si-a asumat recomandarile comisiei) de a mai aduce ceva bani la buget prin legalizarea si fiscalizarea prostitutiei.

Motivatia de legalizare a prostitutiei nu e interna ci mai degraba intemeiata pe experienta altora ori pe calcule si proiectii imaginare:

         comentatori si analisti fabuleaza pe canalele media ca 30% din PIB-ul tarii X, (nu vreau sa spun numele tarii ca sa nu ma fac partas la raspandirea unei aberatii) stat membru UE vine din taxarea prostitutiei.

         Un membru al Comisiei isi imagineaza (ca altfel nu pot sa zic) ca „in momentul achitarii, clientul va primi bon fiscal, iar statul va percepe impozit”, si ca sumele care vor intra în buget din acest tip de impozit vor fi considerabile, avand în vedere că, din estimările lor, 24.000 de românce practică prostitutia.

         Acelasi membru face o afirmatie: “estimam ca sunt 24000 de practicante iar criza economică va creşte aceasta cifră. Ideea ar fi ca această solutie a noastra sa se concretizeze intr-o lege, dar nu cred că va avea succes din cauza opozitiei din partea societatii civile si a liderilor religiosi”.

Sa luam pe rand fiecare din cele trei false motivatii:

1. Ieri am verificat cu un prieten din capitala tarii X. Nici pomeneala ca 30% din PIB-ul acesteia sa vina din taxarea prostitutiei. M-a si intrebat daca Ambasada Republicii lor la Bucuresti n-a reactionat la gogomania asta. Eu cred ca oficialii nici nu se vor osteni sa dea un raspuns la asemenea aberatie.

2. Cred ca cei din comisie nu au fost informati ca Romania nu a reusit sa fiscalizeze nici macar 70 la suta din vanzarea de produse si servicii decente precum: painea, mierea, fasolea, hartia igienica, supravegherea copiilor, curatenia la domiciliu, vulcanizarea. Daca isi inchipuie ca viitorul consumator de servicii sexuale o sa vrea bon fiscal si factura pentru servicii indecente … eu zic ca se inseala.

3. Concluzia lor ar fi ca numarul de prostituate va creste in perioada de criza economica dar ca legea de fiscalizare a serviciilor sexuale nu va trece din cauza unor ONG si a unor lideri religiosi nu arata altceva decat tipul de logica al unui expert din Comisia Prezidentiala, perceptia stigmatizanta a femeilor concetatene  care vezi Doamne nu ar avea inteligenta sa treaca peste criza si sa gaseasca solutii de supravietuire decat prin oferirea de servicii sexuale … si in fine o mentalitate care nu prea consuna cu asteptarile europene care promoveaza in toate politicile  si tratatele – la care si Romania este parte – conceptul de sanse egale. In plus tradeaza mentalitatea ca barbatii ar fi dispusi sa cheltuiasca mai mult pe servicii sexuale chiar in plina criza financiara, doar pentru simplul fapt ca se va inmulti numarul celor care ofera astfel de servicii. In acest context trebuie sa le spunem ca, economic vorbind, daca se inmulteste oferta scad preturile … in plus exista riscul ca parte din aceasta sa ramana pe stoc. Totusi ne intrebam: De ce ar crede expertii din Comisia Prezidentiala ca in ramurile decente ale serviciilor va creste somajul iar in ramurile indecente ale serviciilor va creste nevoia de „forta de munca” ?

 

Cat priveste asertiunea ca legea de fiscalizare a serviciilor sexuale nu va trece din pricina ONG-urilor si a unor lideri religiosi … asta ar trebui sa fie adevarat. Sper insa ca domnii din comisie sa nu dea vina pe ONG si pe Biserici si sa declare mai incolo ca nu s-a iesit din criza pentru ca Societatea Civila si Bisericile s-au opus fiscalizarii prostitutiei.

 

In plus, ca sa existe o coerenta intre declaratiile Comisiei si ale politicienilor ar fi bine sa consulte declaratiile facute de Doamna Roberta Anastase, Presedinta Camerei Deputatilor, anul trecut in Sala Drepturilor Omului la Conferinta pe tema Traficului de Fiinte Umane, organizata de Caritas si Asociatia Ecumenica a Bisericilor din Romania – AIDROM, impreuna cu cele cinci Biserici membre. Mentionam doar ca Doamna Roberta Anastase a raspuns pozitiv si admirativ la modelul Suedez in care beneficiarii de servicii sexuale sunt incriminati. In cazul legalizarii prostitutiei, prin fiscalizare, in mod indirect statul Roman ar deveni beneficiar … asadar, oficialii romani ar trebui sa se gandeasca bine inainte de a aproba o astfel de propunere.

Personal constat cu ingrijorare ca la aceasta initiativa politica repusa pe tapet, societatea romaneasca a raspuns intr-o maniera divizata si fara deplina maturitate.

Istoria e destul de veche. Dupa o propunere asemanatoare consemnata in Saptamana Financiara din 4 Aprilie 2005 facea investigatia profiturilor pe care le-ar avea statul din impozitarea cu 16 la suta a veniturilor estimate din activtatile de prostitutie si ajunge la concluzia ca incasarile ar acoperi 10% din deficitul bugetar cu precizarea ca Taxa pe valoarea adaugata nici nu a mai fost luata in calcul. Acelasi ziar spunea ca potrivit unor sondaje ar lucra 300.000 de prostituate sugerandu-se ca legalizarea dupa modelul pragmatic al unor tari din Europa de Vest ar fi o solutie si pentru bugetul statului si pentru scaderea somajului, problema este mai grava decat am crede la prima vedere.

Iata, in 2005 Ziarul Financiar spunea ca sunt 300.000 iar acum cateva zile, Septembrie 2009 Comisia prezidentiala aprecia ca sunt 24.000. Money.ro face alte estimari si alte calcule: “40.000 de prostituate ar aduna anual asadar aproximativ 1,2 – 1,4 miliarde de euro, ceea ce duce catre 1% din PIB. Numai impozitul pe venit de 16% ar aduce astfel statului peste 200 de milioane de euro pe an, adica, de exemplu, suma pe care guvernul ar trebui s-o plătească anul acesta ca despăgubire pentru culturile lovite de seceta. E clar ca pe astfel de fluctuatii de cifre (ba 300.000, ba 24.000, ba 40.000) nu se pot face nici un fel de estimari serioase pentru ”iesirea” din criza prin fiscalizarea prostitutiei, chiar daca am lua in serios propunerea Comisiei Prezidentiale.

 

Se pune insa o alta intrebare: Sa fi ajuns statul roman, patronatele si economia romaneasca in ansamblul ei asa de neputincioase incat sa nu poata crea 300.000 ori 40.000 ori macar 24.000 de locuri de munca legale si decente la nivelul unui salariu minim pe economie? Sa saperam ca NU!

Din punct de vedere social-juridic, legalizarea prostitutiei ar fi un gest extrem de necugetat al autoritatilor Romane si nu ar asigura protectie reala si legalitate decat traficantilor de carne vie. Lucratoarele/lucratorii sexului ar ramane oricum victime ale abuzului, unde identificam in special:

1. din punct de vedere bio-etic abuzul fiziologic, prin numarul nefiresc/nenetural de clienti impusi si evident o epuizare fizica, caci de … fiecare afacere urmareste intai de toate profitul.

2. din punct de vedere psihic/sufletesc un abuz emotional, prin faptul ca nu isi pot alege partenerul

3. din punct de vedere profesional – social pentru ca ei/ele nu vor vinde un produs ci chiar trupul lor, nemai-apartinandu-si pe perioada in care sunt platiti.

Experienta internationala arata ca fie legal fie ilegal in prostitutie se castiga sub limita unui trai decent, la prostitutia de lux avand acces foarte putini din cei care o practica.

In actuala criza legalizarea prostitutiei ar deturna creativitatea de la posibila contributie pe care o pot avea cetatenii in ocupatii de care societatea are intr-adevar nevoie, accesul la serviciile de prostitutie nefiind o necesitate sociala cu atat mai putin economica.

Perspectiva legalizarii prostitutiei vizeaza o noua prabusire a valorilor morale si a familiei. In plus proiecteaza o epoca de decadenta in special pentru statutul femeii. Intentia politica de a legaliza prostitutia nu numai ca este un act imoral care incalca intai dreptul la dezvoltare personala, dar prin efecte este si un act anti-social: la varsta tineretii cand o persoana trebuie sa se formeze, sa invete, sa acumuleze experienta pentru a construi o cariera, prostitutia legalizata ar interveni ca un factor extrem de perturbator si persoanele care ar intra in “afacerile” acestor “servicii” s-ar trezi la maturitate fara competente social-profesionale care sa le ajute sa traiasca in demnitate dupa ce nu vor mai putea practica prostitutia. Lipsa unor competente profesionale clasificate si acceptate oriunde in lume le va face sa accepte pozitii si ocupatii fara calificare.

 

Se aduce adesea ca argument ca odata legalizata prostitutia politia ar putea proteja mai bine pe cei/cele ce o practica si nu ar fi obligati sa le aresteze. Punctul nostru de vedere este ca institutiile statului, toate, nu doar politia, au obligatii fata de cetateni, prima fiind asigurarea sanselor si a cadrului necesar unei vieti traita in demnitate, iar demnitatea nu tine in mod necesar de saracie ori bogatie, de functii inalte ori de pozitie sociala. Dupa cum se precizeaza in Articolul 3 din Carta Universala a Drepturilor Omului “fiecare are dreptul la viata, libertate si securitatea persoanei”.

 

Legiferarea prostitutiei ar fi nimic altceva decat acceptarea la nivel politic si social a celei mai de jos forme de scalvie, sclavia sexuala, fapt care ar contrazice iarasi Articolul 4 din Carta Universala a Drepturilor Omului (CUDO) care precizeaza ca “nimeni sa nu fie tinut in sclavie ori in servitute. Sclavia si servitutea sa fie interzise in toate formele lor”. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca legiferarea si o carte de munca deschisa pe “ocupatia” prostitutie ar altera profund “dreptul la o familie” precizat in Articolul 16 din CUDO. In plus cartea de munca ce ar mentiona o astfel de ocupatie ar limita la extrema sansele sociale si profesionale a celor ce au practicat-o candva, fiind o sursa puternica de discriminare.

 

Calcule meschine cum ca recunoasterea prostitutiei ar scadea rata somajului si ne-ar scoate din criza, pe langa faptul ca nu au nici o acoperire in economia reala vin sa nege Articolul 25 din CUDO care exprima faptul ca toti oameni “au dreptul la conditiii juste si favorabile, si la protectie impotriva somajului”.

 

Tragedia cea mare ne este insa relevata de statistici. Desi Codul Muncii spune clar ca o persoana se poate angaja doar la varsta de 16 ani cu acordul parintilor, statisticile, inclusiv cele internationale, arata ca in practicarea prostitutiei, legal ori ilegal, majoritatea sunt minori/minore. Nu mai este cazul sa accentuam ca fata de minori statul si toate formele de autoritate au cu totul alte obligatii decat sa le asigure cadrul legal pentru practicarea prostitutiei.

Alaturi de problema moral-spirituala ramane totusi problema Drepturilor Omului. Si voi cita aici doar doua articloe din Declaratia Universala a Drepturilor Omului (DUDO) la care Romania este parte si senmnatara. Astfel in Articolul 22 se precizeaza: „Orice persoană, în calitatea sa de membru al societăţii, are dreptul la securitatea socială; ea este îndreptăţită ca prin efortul naţional şi colaborarea internaţională, ţinându-se seama de organizarea şi resursele fiecărei ţări, să obţină realizarea drepturilor economice, sociale şi culturale indispensabile pentru demnitatea sa şi libera dezvoltare a personalităţii sale”.

Asteptam de la politicienii Romani o abordare realista. La construirea unor alternative sociale pot participa ONG-urile, Bisericile si toata Societatea Civila care este interesata de eradicarea oricarei forme de sclavie si servitute in societatea noastra. Iar daca nu avem in interiorul istoriei noastre politice si sociale suficiente resurse, si nu vrem ca pentru luarea unei hotarari drepte sa folosim resursele de morala traditionala crestina, as da doar doua exemple care i-ar putea orienta pe co-nationalii nostii cu putere de decizie. Primul exemplu vine din Suedia unde prin lege consumatorul / beneficiarul  si cererea de servicii sexuale sunt condamnate. Al doilea vine de la una din marile Doamne ale politicii mondiale, care intr-un interviu luat de Oriana Fallaci spunea astfel: „I thought that a Jewish state would be free of the evils afflicting other societies: theft, murder, prostitution…. But now we have them all. And that’s a thing that cuts to the heart …” [am gandit ca statul Israel va fi un stat fara nenorocirile care afecteaza societatile noastre: hotie, crima, prostitutie ….Dar le avem pe toate acestea. Si asta ma seaca la inima…”. Speram ca acesta simtamant, exprimat atat de deschis de Golda Meir, Prim Ministru al Statului Israel (1969-1974), prin cuvintele „ma seaca la inima” sa adaste si sa puna stapanire si pe inimile legiuitorilor din Romania si sa le inspire o vizune politico-sociala sanatoasa.

 

Mihail Brinzea

Mihail Brinzea

Mihail Brinzea

La scurt timp dupa ce Medierea a devenit procedura legala in Romania prin Legea 192/2006, in 2008 m-am autorizat ca Mediator. In Decembrie 2009 am fondat cu un grup de specialisti, Mediatori Autorizati ca si mine, Colegiul Mediatorilor, Asociatie Profesionala, care se ocupa structurat de dezvoltarea profesionala a membrilor, de educatie si formare in prevenirea conflictelor (nu doar in corporatii si comunitati), promovand Medierea ca alternativa de rezolvarea a conflictelor, nu numai pentru ca este mai eficienta ci si mai durabila. Medierea este o procedura legala prin care ambele parti castiga (Legea 192/2006 si 370/2009) prin care spre deosebire de instante – unde unul dreptatea nu poate fi data ambelor parti, unul pierde altul castiga – in Mediere ambele parti isi administraza dreptatea, caci ele produc – dupa o procedura bine definita – solutia conflictului in care se afla. Am pregatire in domeniul programelor de finantare pentru dezvoltare, al managementului programelor si proiectelor, precum si in domeniul Relatiilor Internationale de Cooperare pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Am participat la diferite cursuri de formare, programe de training, pe tema finantarilor nerambursabile. In 2007 am absolvit Cursul de Specializare Post Universitara in Management si Relatii Economice Internationale la Academia de Studii Economice din Bucuresti. In 2008 am absolvit cursul de Expert Achizitii Publice si cursul de Mediatori (avand competente inclusiv in medierea conflictelor in domeniul economic). Sunt Formator si Evaluator certificat de Ministerul Muncii Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Timeretului. Din anul 2007 cooperez cu Consiliul National Pentru Formarea Profesionala a Adultilor avand ca atributii evaluarea de competente profesionale si evaluarea programelor de formare profesionala pentru autorizarea furnizorilor de formare profesionala in domeniile formarii si managementului. Pana in 1996 am lucrat ca redactor si traducator de limba Engleza in institutii ale Patriarhiei Romane. Am o buna pregatire profesionala in domeniul Istoriei Religiilor si in domeniul relatiilor Ecumenice Internationale, preocupari de studiu cu privire la impactul social al doctrinelor religioase si influentele acestora in dezvoltarea comunitara, in afirmarea valorilor individuale si sociale, precum si la tendintele institutiilor religioase de a determina si contribui, teoretic si practic la evolutii de tipul economiilor sociale. Intrucat am studii de Master in Teologie si in Statele Unite ale Americii si cooperez prin natura serviciului cu Biserici din Europa de Vest, cunosc nuantele si modul diferit de relationare institutional sociala in materie de politici pentru comunitate, avand preocupari de studiu comparativ in acest domeniu. Am fost membru (2 mandate in Comisia Biserica si Societate – institutie de relationare a Conferintei Bisericilor Europene cu Comisia Europeana si cu Parlamentul European). Domeniul de activititate Din anul 1996 lucrez ca angajat al AIDRom, in domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare comunitara si imbunatatirea serviciilor sociale si de educatie in Romania avand atributii in: – Conceperea strategiei de formare a asociatiei si a institutiilor partenere; – Atragerea resurselor financiare necesare strategiei; – Coordonarea programului Traning for Transformation; – Coordonarea echipelor de traineri si consultanti; – Evaluarea proiectelor inaintate spre finantare de organizatii neguvernamentale; In 2007 am fost ales Secretar General al Forumului Regional pentru Drepturile Omului in Romania si mandatul pe care l-am asumat are ca prioritate implementarea sporita a articolelor 22 si 26 din Carta Universala a Drepturilor Omului.

10 Replies to “SLUT, INDECENT SI URAT E PLANUL DE IESIRE DIN CRIZA LANSAT DE ADMINISTRATIA PREZIDENTIALA”

  1. Dan spune:

    Doamnelor si domnilor,
    Dl.Mihail B.demonstreaza competenta si nivelul de expertiza necesare demontarii „punct-cu-punct” a afirmatiilor mai mult decat ‘discutabile’ ale inaltelor autoritati romane.
    Pe mine ma frapeaza faptul ca nici Biserica, nici Statul nu-di pun intrebarea „de ce nu este eradicata prostitutia ?”. De ce in orice stat, pauper sau super-putere, indiferent de cultura, civilizatie, PIB/ cap de locuitor, etc., prostitutia coabiteaza cu orice sistem. Nici fortele politienesti, nici clericii, nici aspra interdictie, nici institutionalizarea (cu stigmatul ce decurge din practica legala a acestei activitati) NU constituie o stavila in calea acestui flagel. Eu, personal, am intalnit-o atat in tari in care politistii sunt platiti cu multe mii de dolari si sunt supravegheati de altii si mai bine platiti (deci n-ar putea, teoretic, sa fie „cumparati”), cat si in tari islamice, unde riscurile sunt majore (aparent), dar in care exista filiere mai bine structurate decat in ‘vest’. Nu degeaba se spune ca e cea mai veche „meserie”.
    Cat priveste apologetica drepturilor omului, consider ca este un fiasco.Putine si arareori sunt coerent respectate. Avem Irak si Afganistan, avem Cecenia si Tibet, avem Guantanamo, etc., etc…
    Faptul ca unii gandesc sa mai scoata si bani de pe urma a ceva ce oricum exista dovedeste doar micimea si josnicia lor. Fenomenologic insa, atat istoria milenara, cat si contemporanii galagiosi au demonstrat ca sunt neputinciosi in fata a ceva ce tine de natura umana, de „firea pacatoasa”, ceva ce NU POATE FI SCHIMBAT DECAT DIN INTERIORUL FIINTEI. Nu e o problema de ‘hard’, ci de ‘soft’ si aici numai Creatorul are solutia. Dl. MB, gratzie pregatirii teologice ar trebui sa aprofundeze. Va doresc succes in continuare.Si nu uitati: Totzi va vor binele; nu-i lasatzi sa v-il ia.”

  2. melaniacoman spune:

    BTW, sigur a fost lansat de Administratia prezidentiala planul cu pricina? Sau poate trebuie sa invinuim un zeu mai mititel?

  3. melaniacoman spune:

    Pe de o parte, e bine ca sunt sociologi… Onor advisorii… Macar intelegem naibii ce spune Base.
    Pe de alta parte, hai sa aruncam cu noroi in facultatea de Socio? Nu prea cred ca e fair…
    Functionarul public din tara asta nu e folosit in mod adecvat: ar trebui sa fie principalul motor al reformei, daca ma intrebati pe mine.
    Bagam banii nostri (ai contribuabililor) in training-uri la INA (oferta turistica, mai bine zis), IRT, IER si alte asemenea, ai UE (prin twinning-uri si proiecte de formare) si nu iese nimic…
    Ca sa nu cad in depresie, cum mi se intampla de obicei… zic si eu ca cetateanul turmentat:”Eu am cu cine sa votez???”

  4. mihailbrinzea spune:

    Melania,

    Cred ca tu mai mult decat mine ai pus punctul pe „I”: „Nu mai au nici o legatura cu realitatea, mai ales cand se fac advisori”. Majoritatea membrilor comisiei asa cum arata situl presedentiei Romaniei sunt profesori la Facultati de Sociologie – Asistenta Sociala, cu functii de Decan, Prodecan, etc. De ieri Realitatea TV ne pune inainte o stire: la Popesti-Leordeni s-a sticat faina ce trebuia distribuita saracilor, iar oficialii spun ca ca biroul de Asistenta Sociala nu si-a facut datoria sa distribuie la timp alimentele si asta fiindca au un singur Asistent Social. Ca si cum Asistentul Social ar trebui sa distribuie faina!!! E bine cunoscut ca in mai toate institutiile publice Asistentul Social e folosit in mod neadecvat. Si din pacate acest fapt e si aproape generalizat. Insa faptul ca resursele umane produse de Facultatea de Asistenta Sociala sunt folosite in afara cadrului profesional pentru care au fost pregatite si primesc in fisa de post distribuirea de faina si zahar, ori chiar sunt pusi in perioade electorale sa coordoneze pomenile electorale, asta nu ii preocupa pe expertii din comisia prezidentiala. Precum zici tu „nu mai au nici o legatura cu realitatea”.

  5. melania spune:

    Wow!
    Doar faptul ca i-au fost profesori o convinge pe stimata „Mada” ca oamenii aia gandesc… Mie mi se pare ca sunt niste idioti, da’ ma rog, eu incerc sa fiu realista si sa imi dau seama ca academicii chiar nu mai au nici o legatura cu realitatea, mai ales cand se fac advisori…
    Deci, hai sa inteleg si eu… Dupa ce se distruge mediul de afaceri cu impozitul cel forfetar, dupa ideea brilianta cu firma de 2,5 euro, dupa ce isi bat joc de noi cu minunatul cod al educatiei, legalizam prostitutia si drogurile usoare…
    Mishto de tot!!!
    Acum imi dau seama de ce ascult in ultima vreme Parazitii si BUG.
    Sunt speechless… Pe bune! Mi se pare culmea… Nu numai ca platitor de impozite, dar ca om… Fratele meu, chiar am ajuns in asa hal de prostie si disperare?
    M

  6. mihailbrinzea spune:

    Stimata „Mada”,
    Faptul ca socotiti ca „initiativa este constructiva” … si civilizatoare poate invita la o dezbatere. Eu nu o consider nici constructiva nici civilizatoare. Cred ca mai constructiv ar fi sa gasim mecanismele economice care sa duca la bunastare sociala. Sa face in asa fel incat ofertantii de servicii sexuale sa aiba – la varsta (adesea minora) la care incep acest tip de activitati – sanse si alternative sa isi construiasca o cariera de succes prin educatie, formare profesionala si posibilitatea de a fi absorbiti de / ori cautati pe piata muncii inca de pe bancile scolii, nu sa stea dupa ce au terminat liceu, facultati ori master la cheremul consumatorilor de sex. Civilizatia europeana si societatea euroepana dupa cum stiu eu din documente oficiale trebuie sa fie una bazate pe CUNOASTERE SI CREATIVITATE.

    Romania ar fi mai aproape de civilizatia europeana daca ar respecta intocmai si la timp tratatele la care este parte, Drepturile Omului si legile promulgate, nu sa se dea de ceasul mortii ca nu poate proteja prostituatele daca nu se legifereaza prostitutia. La protectie impotriva „oricarei forme de sclavie ori servitute” are dreptul orice persoana inclusiv cele care nu au acte de identitate Articolul 4 Carta Universala a Drepturilor Omului.

    Am considerat ca este elegant sa postez comentariul dumneavoastra si sa raspund desi comentariul nu a fost la tema. Tema majora a articolului este fiscalizarea, analiza premizelor de fiscalizare si indatoririle pe care le au autoritatile de a asigura drepturi fara sa puna taxe.

    Cu stima,
    MB

  7. mada spune:

    Mda…initiativa este destul de contructiva si incearca sa aduca Romania mai aproape de civilizatia europeana,. Pentru ca trebuie sa urmam niste modele mai evoluate (nu Thailanda sau Iran unde exista foarte multe probleme de ordin social). Insa mentalitatea existenta la momentul nu prea ne permite sa evoluam. Oamenii din Romania sunt inca foarte sceptici, orbiti de propia moralitate si neinformati. Asa ca desi poate se va accepta si aplica lucrul acesta, sa nu ne asteptam ca Romania se va transforma peste noapte in Olanda… Si vorbind despre persoanele din lista de mai sus care sustin lucrul acesta, in mare parte ii cunosc, mi-au fost profesori si sunt niste oameni care stiu despre ce vorbesc, bine scoliti si in acelasi timp foarte bine ancorati in realitate.

  8. ROCSANA spune:

    Da, Mircea Badea are dreptate:traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!!!
    Toata stima pentru domnul Mihail Brinzea care a punctat intr-o maniera pragmatica contributia „substantiala” la PIB-ul tarii a taxarii prostitutiei, „paleativul” de iesire din criza a Romaniei….
    Poate reactia domnului Brinzea are la baza un substrat emotional pe care eu il admir, iar dvs domnule CCISS il damnati , dar remarc cu satisfactie ca in tara asta dominata de tot felul de contradictii, mai avem si reactii logice, indiferent de ce etiologie sunt ele, emotionale, umane,caci, stimate domn CCISS ,sunteti si dvs fiul unei mame, poate sotul unei femei, tatal unei fete…).
    Astept mult mai multe reactii similare domnului Brinzea in media, asta ar insemna- o spun cu optimism, ca societatea romaneasca va depasi criza financiara (paradoxal, nu?) prin spirit!!!

  9. mihailbrinzea spune:

    Stimate CCISS,

    Dumneavoastra nu doar „credeti” ca nu am citit raportul ci sunteti sigur … fiindca acesta nu este public. Daca va uitati pe situl presedentiei Romaniei o sa vedeti acolo doar actul de constituire al comisiei si membrii cu CV-urile lor. Singurul raport public (deocamdata) este acela de Condamnare a Comunismului. Asadar, m-am limitat (asta e situatia!) la declaratiile facute in presa si doar pe acestea le-am citat. Raportul Comisiei Presidentiale nu are impact public decat prin faptul ca a fost asumat de Presedintele Romaniei printr-o declaratie publica si prin declaratiile pe care le-a facut Domnul Buzducea. Eu nu pot sa construiesc pentru public decat pe lucruri la care are acces publicul. M-am limitat deasemenea la impactul pe care l-au avut declaratiile in mass-media.

    Ce ideologizare vedeti dumneavoastra in faptul ca am pus problema ca in Romania nu avem o fiscalizare 100% la produse si servicii decente dar se preconizeaza sa fiscalizam serviciile sexuale?

    Nu eu am afirmat ca “in momentul achitarii, clientul va primi bon fiscal, iar statul va percepe impozit” ci Domnul Buzducea.

    Ati afirmat ca expozeul pleaca de la imaginatia mea. Nu eu am declarat ca “estimam ca sunt 24000 de practicante iar criza economică va creşte aceasta cifră. Ideea ar fi ca această solutie a noastra sa se concretizeze intr-o lege, dar nu cred că va avea succes din cauza opozitiei din partea societatii civile si a liderilor religiosi”, ci Domnul Buzducea. Eu doar am intrebat de ce isi imagineaza expertii din comisia prezidentiala ca somajul creste doar in zona decenta a economiei iar in zona indecenta va fi nevoie de mai multa forta de munca? Unde vedeti dumneavoastra imaginatie?

    Imaginatie gasim poate la cel care a declarat ca “estimam ca sunt 24000 de practicante iar criza economică va creşte aceasta cifra”, acesta inchipuindu-si ca femeile din Romania nu pot trece peste criza decat oferind servicii sexuale.

    Ce premize false si ce reactii emotionale detectati in acest punct de vedere in care va dau concret cifre din Ziarul Financiar 2005, din estimarile facute de domnul Buzducea, din estimarile facute de Money.ro. Eu doar constat ca fiecare pleaca de la alte premize si de la alte date si atrag publicului atentia ca cifrele sunt foarte diverse. Ori poate tocmai asta va deranjeaza ca cineva vine si atrage atentia asupra degringoladei de premise.

    Cu stima,
    MB

  10. cciss spune:

    Cred ca d-nul Mihail Branzea nici macar nu a citit Raportul Prezidential. Senzatia mea este ca s-a limitat doar la articolele aparute in presa. Oricum expozeul de fata pleaca de la imaginatia dansului, de la propria constructie in legatura cu ceea ce presa a speculat si nu de la capitolul din raport care trateaza victimile prostitutiei.
    Intentia d-lui Branzea este una ideologica si pleaca de la premise false. Autorii raportului nu mentioneaza nicaieri faptul ca legalizarea prostitutiei ar fi o posibila solutie la criza. Si de aici….asteptam o documentare serioasa a d-lui Branzea in legatura cu fenomenul prostitutiei si dupa aceea o eventuala parere. Reactiile emotionale nu ajuta!

Dă-i un răspuns lui melania Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top