Modificarile legii achizitiilor pun in miscare piata proiectelor IT

Reprezentantii companiilor din IT spun ca modificarile legii achizitiilor publice pot genera ezitari la depunerea contestatiilor din cauza introducerii taxei de timbru, o selectie mai riguroasa a firmelor castigatoare, dar si posibilitatea ca proiectele sa fie aprobate foarte rapid, ca urmare a reducerii duratei licitatiilor la 30 de zile.

Cele mai importante modificari aduse legii privesc regimul de solutionare a contestatiilor si regimul aplicarii procedurilor de atribuire de catre persoane care nu au calitatea de autoritate contractanta.

„Modificarile tind sa inlesneasca procesul de achizitie publica si sa ajute compania in obtinerea unor solutionari mult mai rapide in cazul contestatiilor. Prin aceste masuri, selectia in piata a agentilor economici interesati de domeniul achizitiilor publice va fi mult mai riguroasa. Vor ramane in competitie doar cei care respecta regulile si procedurile stabilite de autoritatile statului”, a declarat Dragos Nicolaescu, country manager FSC Romania, care estimeaza, pentru acest an, ca aproximativ jumatate din cifra de afaceri va fi generata de administratia publica centrala si locala.

Prevederile menite sa diminueze numarul contestatiilor nejustificate sunt, de asemenea, benefice pentru accelerarea demararii de proiecte importante, sunt de parere reprezentantii Siveco Romania.

„Predictibilitatea demararii proiectelor va creste, fapt ce contribuie la desfasurarea lor normala, la incadrarea in termene-limita, la calitatea serviciilor prestate”, spune Irina Socol, presedinte si director general Siveco Romania.

Una dintre schimbarile majore ale acestei legii o reprezinta articolul in care este specificat ca introducerea contestatiei nu mai suspenda automat procedura, mai spun reprezentantii FSC.

Dupa primirea unei contestatii, autoritatea contractanta are dreptul de a adopta masurile de remediere pe care le considera necesare, ca urmare a contestatiei respective.

„Prin aceasta noua regula, agentul comercial este mult mai bine informat despre orice schimbare in procesul de contestatie: astfel de masuri trebuie comunicate contestatorului, celorlalti operatori economici inca implicati in procedura de atribuire, precum si Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, nu mai tarziu de o zi lucratoare de la data adoptarii acestora”, precizeaza Dragos Nicolaescu.

Mai multe detalii: www.standard.ro

Sursa: Business Standard

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top