Cresterea anuala a pietei, dublarea sau chiar triplarea cererii in unele industrii in ultimii ani, au favorizat ascensiunea rapida in cariera a oricarui bun specialist si arderea etapelor firesti de promovare pe pozitii manageriale.
Un specialist cu potential, cu cativa ani de experienta profesionala a avut sansa, rar intalnita in alte tari europene cu piete mature, de a scurt-circuita traiectul obisnuit intr-o organizatie si a fi pus in situatia de a coordona echipe, portofolii de clienti sau proiecte complexe.
Consecinta a fost, pentru unele organizatii care au experimentat un boom in dezvoltare, crearea unei clase de middle manageri carora le lipseau, de fapt, aptitudini manageriale esentiale. Acestia si-au asumat succese care, deseori, se datorau de fapt cererii mari de pe piata si nu aportului lor real in companie. Intr-o perioada de angajari masive si cresteri salariale mari, s-a produs un decalaj imens intre nivelul functiei ocupate si competente.
Este pentru prima oara, dupa mai multi ani, in care devin esentiale acele atribute manageriale, fara de care nici o afacere nu poate supravietui pe termen lung: capacitatea de a gestiona schimbarea, de a analiza volume mari de date, de a gandi strategic si de a lua decizii. Nu in ultimul rand, devine esential leadershipul eficient, talentul de a oferi suport, informare si feedback, de a motiva si directiona echipa.
Evident, aceste calitati nu se capata peste noapte si nici nu se pot prelua din mers. Ele se dobandesc in urma mai multor ani de experienta in organizatii si se dezvolta prin invatare continua. Rolul programelor complexe de dezvoltare manageriala este acela de a slefui si a pune in valoare talente, de a exersa competente si de a da exemple de bune practici.
Astfel de cursuri utilizeaza metode de invatare experientiale, simulari, studii de caz si dezbateri pentru a da managerului ocazia de a-si testa noile abilitati intr-un mediu lipsit de riscuri.
Mai multe detalii: www.dailybusiness.ro