Statie de incubatie cu sprijin de la UE

fonduri europene, agricultura, investitie, incubator, proiect

Infiintarea unei statii de incubatie cu sprijin nerambursabil de la Uniunea Europeana este inscrisa in masura de incurajare a modernizarii exploatatiilor agricole (Masura 121).

Pentru un astfel de proiect, banii de la Bruxelles pot acoperi jumatate din valoarea eligibila a proiectului, dar nu mai mult de un milion de euro. Solicitantii pot fi persoane fizice autorizate, intreprinderi mici si mijlocii sau asociatii familiale, cu capital 100% privat.

Pot aplica pentru finantare de la UE si persoanele fizice care se obliga sa se autorizeze in maximum 30 de zile lucratoare de la data primirii notificarii privind selectarea cererii de finantare.

Daca solicitantul a mai desfasurat activitate in domeniu, rezultatul financiar din anul precedent trebuie sa fie pozitiv, iar, la momentul depunerii proiectului, sa nu se afle in dificultate. Terenul pe care va fi construit abatorul trebuie sa fie in proprietatea celui care solicita sprijinul nerambursabil sau sa existe contract de comodat intre acesta si proprietar.

Integrare pe verticala

Statia de incubatie este un operator independent care lucreaza in avicultura ca veriga intre fermele de reproductie si fermele de exploatere. „In Romania a existat tendinta de integrare pe verticala in avicultura, majoritatea operatorilor mari avand propriile statii de incubatie”, spune Felix Lucutar, managing partner in cadrul firmei de consultanta Agriculture Capital&Engineering.

Investitia intr-un incubator cu o capacitate medie, de cinci milioane de pui de o zi pe an, se ridica la 800.000 de euro: 600.000 de euro pentru echipamente si inca 200.000 de euro pentru lucrari de constructie. Jumatate din valoarea investitiei poate fi acoperita de Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala.

Finantarea poate acoperi cheltuielile de constructie a statiei de incubatie, infrastructura interna, inclusiv bransamentele, si mijloacele de transport pentru oua de incubatie si pui de o zi. De asemenea, incubatoarele, eclozionatoarele si echipamentele de igiena si biosecuritate sau softurile specializate pot fi finantate din bani de la Uniunea Europeana.

Investitie recuperata in patru ani

Investitia realizata in constructia unui incubator poate fi recuperata in maximum patru ani. „In general, statiile de incubatie din Romania utilizeaza oua Ross 308 sau Cobb, care se pot procura la un pret de 0,85 – 0,95 lei/ou”, spune Felix Lucutar. Vanzarea puilor de o zi se va realiza la un pret ce variaza intre 1,3 si 1,45 lei/pui.

Astfel, luand in calcul o rata de ecloziune de 80% (chiar daca statiile moderne ating cote mult mai inalte), veniturile anuale ale unei statii cu o capacitate de cinci milioane de pui pe an se vor ridica la 6,5 – 7,25 milioane de lei. Costurile anuale de incubatie variaza, in acest caz, intre 5,3 si 5,9 milioane de lei, la care se adauga costurile de operare de 680.000 – 870.000 de lei. Profitul brut anual va varia intre 520.000 de lei si 1,2 milioane de lei (125.000 de euro si 285.000 de euro).

Acte la dosar:

– Studiu de fezabilitate;
– Bilant contabil pe anul precedent sau declaratie de inactivitate, dupa caz;
– Documente care sa ateste dreptul de proprietate, de chirie sau de concesiune asupra terenului;
– Certificat de urbanism;
– Acord de mediu;
– Datele bancii si datele contului prin care se va derula proiectul;
– Certificate fiscale si cazier fiscal indemn;
– Cazier judiciar al reprezentantului legal;
– Notificare DSVSA care sa ateste conformitatea cu legislatia sanitar-veterinara;
– Avizul sanitar emis de Directia de Sanatate Publica;
– Certificat constatator.

La ce usi batem:

1. Firma de consultanta;
2. Directia Agricola;
3. Agentia de Mediu;
4. Directia Sanitar-Veterinara;
5. Administratia Financiara;
6. Directia de Sanatate Publica;
7. Directia pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala;
8. Agentia de Plati;
9. Primarie;
10. Agentia pentru Gospodarirea Apelor;
11. Banca.

Pasi de urmat:

1. Stabilirea amplasamentului;
2. Alegerea consultantului;
3. Pregatirea documentatiilor;
4. Intocmirea planului de populare;
5. Solicitarea de oferte de la furnizori pentru echipamente;
6. Intocmirea studiului de fezabilitate;
7. Completarea cererii de finantare si intocmirea dosarului de aplicatie;
8. Predarea proiectului la Oficiul Judetean de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit;
9. Declararea eligibilitatii proiectului;
10. Semnarea contractului de finantare;
11. Intocmirea proiectului tehnic;
12. Intocmirea dosarelor de achizitie;
13. Implementarea proiectului;
14. Intocmirea dosarelor de plata.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top