Desemnarea castigatorului primei licitatii de atribuire a unui proiect de concesiune

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, a anuntat marti, 13 mai 2009, intr-o conferinta de presa castigatorul licitatiei de atribuire a proiectului de concesiune pentru tronsonul Comarnic – Brasov al Autostrazii Bucuresti – Brasov: consortiul format din Vinci Concession – Aktor Concession – Vinci Construction Grand Projets – Aktor.

„Este un moment important pentru activitatea Ministerului Transporturilor, pentru ca putem sa va anuntam rezultatul primei licitatii de atribuirea a unui proiect foarte mare. Este vorba de portiunea Comarnic- Brasov. Dupa cum stiti, este o portiune care traverseaza o zona foarte complicata din punct de vedere tehnic, foarte scumpa. Ea urmeaza sa intregeasca traseul de la Bucuresti pana la granita de nord-vest”, a declarat Radu Berceanu.

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii a precizat ca pentru a realiza autostrazi intr-o perioada mult mai scurta trebuie gasite si alte surse de finantare in afara bugetului de stat.

„Eu cred ca ideea de a gasi si alte formule de finantare si de realizare a autostrazilor, in afara formulei de a incerca sa le realizam doar cu ceea ce primim de la bugetul de stat, este solutia pentru a avea autostrazi intr-o perioada relativ scurta, autostrazi bune si pe care sa le putem folosi si noi, nu numai nepotii nostri. S-a vazut ca, numai cu ceea ce poate bugetul romanesc de stat sa aloce pentru autostrazi, nu se pot face lucruri de mare anvergura si intr-o perioada scurta. De aceea, cred ca e mai bine sa ne orientam catre ideea de a avea mai intai autostrazile si mai apoi sa platim de la bugetul de stat, din incasarile respective”, a aratat ministrul.

Radu Berceanu a punctat importanta legaturii dintre utilizarea unei autostrazi si plata taxei de tranzitare a acesteia.

„Trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca autostrada este un serviciu care face sa existe o uzura mai redusa a mijloacelor de transport, un consum mai mic de combustibil, un pericol redus de accidente, un confort mai mare al transportului si bineinteles, un timp mult mai redus pentru a strabate distantele dintr-un punct in altul. Pentru acest serviciu trebuie sa plateasca pretul corect cei care o utilizeaza si nu toata lumea in general. Trebuie platit in raport direct cu timpul in care se utilizeaza autostrada, cu distanta strabatuta pe autostrada si bineinteles in functie de intensitatea utilizarii”, a declarat Radu Berceanu.

Sursa: Ministerul Transporturilor si Infrastructurii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top