Contract de finantare pentru un proiect transfrontalier in zona Oradea

Oradea, contract de finantare, proiect transfrontalier, investitii

Potrivit directorului general al ZMO, Adrian Foghis, proiectul ia in considerare scenariul, pe termen mediu si lung, conform caruia cele doua aglomerari urbane, Oradea si Debretin, vor deveni tot mai interconectate din punctul de vedere al functiilor socio-economice si infrastructurale.

Prin aceasta finantare se vor realiza doua studii de prefezabilitate pentru fundamentarea necesitatii pregatirii unor investitii majore in infrastructura de transport rutier in cele doua aglomerari urbane – Oradea si Debretin – si anume constructia unor segmente de inele de centura la nivelul ZMO in directia E-N-V, respectiv la nivelul orasului Debretin in partea de est.

„Noi, efectiv, jucam acum un rol anticipativ, incercand sa promovam doua investitii prioritare si treptat, pe termen mediu, sa fie pregatite mult mai bine prin studii de fezabilitate, proiecte tehnice si, de ce nu, sa devina chiar actuale pe agenda publica”, a declarat luni Ciprian Barna, asistent de proiect.

Segmentul de centura al ZMO ar face in timp legatura cu Autostrada Transilvania, pe care vecinii unguri asteapta sa fie construita pentru conexiunea cu autostrada M4, care, conform planului national de dezvoltare al Ungariei, se va realiza plecand dinspre Debretin pe la Beretyoujfallu, spre Nagykereki si Bors.

Proiectul HU-RO „Pregatirea investitiilor strategice pentru dezvoltarea unei infrastructuri integrate de transport rutier la nivelul polilor urbani Oradea-Debretin”, avand acronimul INFRASTRAT, beneficiaza de un buget total de 164.175 de euro, din care finantarea UE reprezinta 85%, cofinantarea de stat, 11,5%, iar contributia partenerilor se ridica la 3,5%.

Sursa: Portalul National de Administratie Publica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top